اپل و دیگر غول‌های فناوری با خدمات مالی خود، حساسیت بیشتری ایجاد کردند!

اپل و دیگر غول‌های فناوری با خدمات مالی خود، حساسیت بیشتری ایجاد کردند!

اپل و دیگر غول‌های فناوری با خدمات مالی خود، حساسیت بیشتری ایجاد کردند!

اپل و دیگر غول‌های فناوری از قبیل آمازون، گوگل و فیسبوک با توجه به آخرین حرکت‌های خود در خدمات مالی، حساسیت نهادهای امنیتی را بیشتر کردند. اداره حمایت مالی از مصرف کننده در ایالات متحده (CFPB) در حال بررسی اقدامات اپل است.

برخی از خدمات مالی اپل مانند اپل کارت در واقع توسط بانک‌های موجود مانند گلدمن ساکس اداره می‌شوند. با این حال، اپل بر روی ویژگی ‘Pay Later’ کار می‌کند که در حقیقت مثل یک بانک برای خود اپل کار می‌کند. این همان چیزی است که توجه CFPB را به خود جلب کرده است.

اپل Pay Later را با iOS 16 معرفی کرد

اپل کارت در حال حاضر فقط در آمریکا موجود است؛ اما نشانه‌هایی وجود دارد که ممکن است در بریتانیا نیز عرضه شود. بعنوان مثال، اپل اخیرا Credit Kudos را خریداری کرد، یک استارت آپ بریتانیایی که بررسی‌های ارزیابی اعتبار را انجام می‌دهد.

غول‌های دیگر فناوری هم در حال ارائه خدمات مالی جدید هستند. بعنوان نمونه هفته گذشته آمازون یک فروشگاه آنلاین بیمه را در بریتانیا راه‌اندازی کرد. نگرانی FCA این است که شرکت‌ها می‌توانند از مزایای کوتاه‌مدت برای مصرف کنندگان برای سرکوب رقابت در بازار در بلندمدت استفاده کنند.

شرکت‌های فناوری بزرگ با ترکیب خدمات مالی با کسب و کار موجود خود، میتوانند منافعی را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاورند. اینها ممکن است پیشنهادهای جدید با قیمت گذاری بسیار رقابتی باشند که از افزایش کارایی نشأت می‌گیرند. اینها میتوانند رقابت سالمی را با ارائه دهندگان خدمات مالی فعلی ارائه دهد.

اما در بلندمدت، شرکت‌های فناوری بزرگ در صورتی که بتوانند سهم بزرگی از بازار را بدست بیاوردند، میتوانند از قدرت بازار استفاده کنند و خطرات رقابتی زیادی را ایجاد کنند.

FCA در حال حاضر قصد ندارد هیچ اقدامی انجام دهد، فقط می‌خواهد با شرکت‌های فناوری، مصرف کنندگان و حتی سایر تنظیم‌کننده‌ها بحثی را باز کند و در مورد رویکرد رقابتی برای بازارهای دیجیتال صحبت کند.

خروج از نسخه موبایل