رایااستور مگ

نرم افزار کالیبره کردن باتری

کالیبره کردن یکی از راه هایی است که با استفاده از آنها می توانید تا حدودی باتری گوشی که قدرت آن کم شده است و اصلاحا خراب شده است را  دوباره برای زمان کوتاهی مورد استفاده قرار دهید. البته بهتر است بدانید که کالیبره کردن باتری موبایل، یک روش دائمی نیست و تنها در مواردی بکار می آید که دسترسی برای خرید باتری جدید وجود ندارد. علاوه بر روش هایی که گفته شده است بهتر است بدانید که برنامه ها و اپلیکیشن هایی هم وجود دارند که برای انجام این کار طراحی شده اند. در این مطلب از سایت رایااستور می خواهیم درمورد یکی از نرم افزار کالیبره کردن باتری به نام Battery Calibration توضیحاتی در اختیارتان قرار دهیم.

نرم افزار کالیبره کردن باتری موبایل چیست؟

همان طور که می دانید اصل کالیبره کردن باتری گوشی با روش های دستی وجود دارد. اما کالیبره کردن به صورت نرم افزاری نیز قابل انجام است. برای این منظور فقط کافی است تا برنامه مربوط به این کار را دانلود کنید و پس از نصب طبق دستورات آن عمل کنید تا موفق به کالیبره کردن گوشی خود شوید. یکی از برنامه هایی که برای این کار در میان کاربران محبوبیت خاصی دارد، اپلیکیشن Battery Calibration می باشد.

با دانلود Battery Calibration و با استفاده از آن می توانید علاوه بر کالیبره کردن باطری موبایل، از امکانات مختلفی همچون جزئیات مختلف در مورد باطری گوشی، مشاهده سطح ولتاژ باتری، دریافت آلارم در هنگام پر شدن باتری و… نیز برخوردار شوید. پس از نصب این برنامه تمام این امکانات به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و تنها کافی است تا برنامه Battery Calibration را بر روی دستگاه خود نصب کنند.

ویژگی های برنامه Battery Calibration

  • محیط کاربری آسان و راحت
  • کالیبره کردن با یک کلیک ساده
  • نمایش دقیق ولتاژ باتری برای کالیبره موثر
  • پخش صدای بوق به هنگام رسیدن به شارژ کامل

علاوه بر این برنامه معرفی شده، اپلیکیشن برتر دیگری نیز به نام Advanced Battery Calibrator در این زمینه قرار دارد؛ که نیز از قدرت خوبی برخوردار است. دانلود و استفاده از این برنامه همچون نرم افزار نوع اول رایگان می باشد و برای کاربرد هر یک از خدمات آن نیاز به پرداخت هزینه درون برنامه ای نمی باشد. البته هر دوی این برنامه ها در نسخه های پولی و پیشرفته تری نیز وجود دارد، که برای هدف کالیبره کردن باتری گوشی نسخه رایگان آن نیز پاسخگو می باشد.

کالیبراسیون در اندروید

سیستم عامل اندروید از قابلیت بسیار ساده ای برای نمایش باتری برخوردار است، توسط این قابلیت ظرفیت باتری در حالت تخلیه کامل و شارژ کامل ثبت می شود. و این ظرفیت با توجه به مصرف شارژ باتری ممکن است تغییر کند. گاهی اطلاعات ثبت شده از میزان ظرفیت باتری در سیستم عامل اندروید اختلال پیدا میکند و و وضعیت باتری دچار مشکل می شود. در این شرایط اعدادی را که نشان می دهد واقعی نیست به عنوان نمونه زمانی که  شارژ باطری دستگاه شما به صفر نزدیک شود، به علت نداشتن شارژ کافی ممکن است خاموش شود.

نکته بسیار مهم در کالیبره کردن باتری گوشی این است که ما نباید تا زمانی که باطری گوشیمان خراب شده است؛ آن را کالیبره کنیم. در حقیقت کالیبره کردن در زمانی احتیاج است ک باتری موبایل، بدون هیچ علت خاصی شارژ آن به طور بی قفه کاهش پیدا می کند. به عنوان نمونه زمانی که گوشی 80 درصد شارژ دارد و پس از یک ساعت ناگهان شارژ آن به 20 درصد میرسد. این میتواند یکی از علت های خرابی باتری موبایل باشد. شما می توانید برای اطلاع از بقیه نشانه های خرابی باتری موبایل مقاله… را مطالعه کنید.

دانلود Battery Calibration

کسانی که به کالیبره کردن علاقه دارند، می توانند اقدام به دانلود برنامه Battery Calibration کنند و این برنامه را بر روی گوشی اندروید خود نصب کنند. لازم به ذکر است که این برنامه تا به حال توسط افراد زیادی دانلود شده است و توانسته نیازهای کاربران را در این زمینه برطرف کند.

کاربرد نرم افزار کالیبره کردن باتری

یکی از موارد مهمی که توان و قدرت باتری را افزایش می دهد، کالیبره کردن می باشد. به علت نصب رام های مختلف و تعویض رام ممکن است کالیبره بهم بخورد و باتری به طور کامل شارژ نشود در نتیجه با اینکه نشانگر درصد باتری 100 را نشان می دهد ولی درحقیقت باتری 80 درصد بیشتر شارژندارد. نرم افزار Battery Calibrator این توانایی را دارد که به سرعت و آسانی باتری گوشی شما را کالیبره کند تا شما بتوانید ار حداکثر قدرت از آن استفاده کنید. روش کار نرم افزار به اینگونه است که فایل سیستمی batterystats.bin را حذف می کنید و سپس فایل جدید را جایگزین می کنید تا تنظیمات باتری با فایل جدید اعمال شود و طبق آن کار کند.

مهم ترین ویژگی های برنامه Advanced Battery Calibrator

  • استفاده از حاکثر توان و ظرفیت باتری دستگاه
  • مشاهده مقدار واقعی باطری شارژ شده
  • سالم نگه داشتن باتری دستگاه در حین استفاده
  • امکان هشدار در هنگام تکمیل شارژ
  • افزایش بسیار بالای عمر و سلامت باتری

ترمیم باتری اندروید به کمک نرم افزار کالیبره کردن باتری

کالیبره کردن باتری در سیستم عامل اندروید به معنای برطرف سازی مشکل و مرتب سازی مجدد اطلاعاتی است که در سیستم عامل دستگاه شما وجود دارد. توجه داشته باشید که شما نمی توانید باتری دستگاه را کالیبره کنید؛ زیرا باتری فقط از یک سلول ساخته شده است که وظیفه ذخیره سازی انرژی و تخلیه آن را دارد. منظور از کالیبره کردن باتری ترمیم داده هایی است که سیستم عامل دستگاه اندروید از وضعیت باتری مورد نظر در اختیار دارد. امیدوارم معرفی نرم افزار کالیبره کردن باتری در سایت رایااستور مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نکات مهم برای کالیبره کردن باتری گوشی

  1. ابتدا تلفن همراه خود تا میزان 100 درصد شارژ کنید.
  2. دکمه کالیبره را در برنامه بزنید.
  3. سپس شارژ را به صورت کامل تخلیه کنید و بعد از آن باتری را بدون هیچ وقفه ای شارژ کنید.
  4. عملیات کالیبراسیون بهتر است بعد از هر تعویض رام مجدد انجام گیرد.
109
کاپشن مردانه مدل M3577
53%
1,372,400 تومان
2,920,000
کوله پشتی مدل DZX-150001
27%
274,000 تومان
374,000

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    مشکل گوشی من اینه گه وقتی به چهل درصد میرسه خاموش میکنه و وقتی روشنش میکنم باتریش خالی شده. من طبق گفته ی سایت باتری گوشیمو خالی کردم و تمام مراحل رو انجام دادم.ولی وقتی روشنش کردم هنوز 100 درصد بود.الان یعنی شارژ اصلیشو نشون میده؟
    الان کالیبره شده؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *