بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی گیمینگ 2024 [فروردین 1403]

گوشی‌هایی که برای بازی کردن مناسب هستند، باید از سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌ای برخوردار باشند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. تمامی برندها امروزه به بحث گیمینگ اهمیت ویژه می‌دهند و سعی می‌کنند حتی مدل‌های میان‌رده خود را هم برای گیم بهینه کنند. در ادامه باما همراه باشید تا بهترین گوشی گیمینگ بازار را معرفی کنیم.

بهترین گوشی گیمینگ اپل

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

طراحی این مدل در کلاس خود، پیشرو است. پرچمدار اپل در برابر آب بصورت کامل مقاوم است و به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت درساخت، دربرابر ضربه نیز مقاومت دارد. نمایشگر اولد پیشرو این تلفن هوشمند، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهاست و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش از حالت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه A16 بیونیک را می‌توان بهترین تراشه جهان درزمان نگارش این مطلب دانست؛ این تراشه از عملکرد، کارایی و ثبات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. عمرباتری پرچمدار نسبت‌به نسل‌های قبل بیشتر شده است. هرچهار دوربین تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط مختلف، فوق‌العاده‌اند. بهترین تثبیت‌کننده فیلم موجود در تلفن‌های هوشمند، دراین مدل استفاده شده است. درمورد بلندگوهای استریو نیز، باید کیفیت آن‌ها را عالی ارزیابی کنیم.

  • بزرگتر و سنگین‌تر از همه مدل‌های قبلی.
  • همراه موبایل، شارژر ارائه نمی‌شود.
  • محدودیت‌های جدید iOS اپل، می‌تواند افراد تازه وارد را کمی آزار بدهد.

iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو

دومین تلفن از سری 14، طراحی پیشرویی دارد و در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است. این مدل نیز از نمایشگر استفاده‌شده در آیفون 14 پرو مکس استفاده می‌کند. برای پردازنده مرکزی نیز از همان تراشه A16 بیونیک اپل استفاده می‌کند که عملکرد، کارایی و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد. تمامی دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای مناسب هستند و می‌توان در هرشرایطی از آن‌ها استفاده کرد؛ درضمن این مدل نیز بهترین تثبیت‌کننده ویدئو را دارد. بلندگوهای استریو این مدل نیز عملکردی عالی دارند. از ویژگی‌های بارز آیفون 14 پرو می‌توان به فناوری تشخیص چهره، پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای، تشخیص تصادف و اسکنر LiDAR اشاره کرد.

  • طراحی جمع‌وجوری دارد اما سنگین است.
  • عمر باتری تغییری نکرده و بهتر نشده است.
  • شارژر در داخل جعبه نیست.
  • محدودیت‌های جدید iOS اپل، می‌تواند افراد تازه وارد را کمی آزار بدهد.

iPhone 13

آیفون 13

پرچمدار اپل طراحی محکم، زیبا و ضدآبی دارد. اپل برای نمایشگر از یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی Super Retina XDR OLED استفاده کرده که کیفیت، وضوح، دقت‌رنگ و روشنایی بسیار عالی دارد. نمایشگر همچنین از دالبی‌ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 3240 میلی‌آمپری طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از سرعت شارژ 15 وات پشتیبانی می‌کند. این مدل به بلندگوهای استریو با کیفیت و صدای بلند مجهز است. چیپست A15 بیونیک اپل عمکلرد و ثبات بی‌نظیری دارد و برای انواع کارهای سنگین و بازی‌های حرفه‌ای مناسب است. تمامی دوربین‌های تلفن نیز برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای در روز و شب بسیار عالی هستند.

  • نسبت‌به آیفون 12، ارتقاء جزئی داشته است.
  • نمایشگر نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه نمی‌دهد.
  • بریدگی بالای نمایشگر همچنان وجود دارد.
  • شارژر داخل جعبه نیست. سرعت شارژ دستگاه پایین است.

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

طراحی زیبا و راحتی دارد و از مواد باکیفیت ساخته شده‌است. این مدل از قلم S پشتیبانی می‌کند که دارای قابلیت‌های گسترده‌ای برای کار و بازی است. سامسونگ دراین مدل از نمایشگر فوق‌العاده Dynamic AMOLED 2X با 6.8 اینچ اندازه استفاده کرده که نرخ 120 هرتز رو ارائه و از حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم دوربین استفاده‌شده دراین مدل یکی از بهترین سیستم‌های دوربین موجود در بازار است و برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایطی مناسب است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز عملکردی بسیاری عالی دارد و از پایداری خیلی خوبی بهره میبرد.


گلکسی A54 5G

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 طراحی شبیه به پرچمداران دارد و دارای رتبه IP67 میباشد که دربین میان‌رده‌ها نادر است. صفحه‌نمایش 6.4 اینچ Super AMOLED این مدل یکی از بهترین نمایشگرها دراین کلاس قیمتی است؛ نمایشگر استفاده شده روشنایی، دقت رنگ عالی و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌هد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه ارتقاء یافته اگزینوس 1380 عملکردی به مراتب بهتر از گلکسی A53 دارد و برای اکثر کارها مناسب است. دوربین 50 مگاپیکسلی در روز و شب عملکرد تقریباً عالی دارد؛ البته نباید از عکس‌های فوق‌العاده سلفی هم غافل شوید.


Galaxy A33 5G

گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G طراحی جذاب و زیبایی دارد و دارای گواهینامه IP67 (ضد آب) است. سامسونگ دراین مدل از یک نمایشگر 6.4 سوپرامولد استفاده کرده که نرخ 90 هرتز را ارائه و عملکرد روانی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 25 وات استفاده می‌کند. این مدل هم مانند بسیاری از مدل‌های باکیفیت، از بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوب بهره میبرد. تراشه اگزینوس 1280 برای این محدوده قیمتی خیلی مناسب است و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. برای عکاسی و فیلمبرداری هم می‌توانید روی دوربین‌های گلکسی A33 5G حساب کنید. دوربین این تلفن از زوم 2 برابری بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند.

  • همراه تلفن شارژر ارائه نمی‌شود.
  • تلفن فاقد جک هدفون 3.5 میلیمتری می‌باشد.
  • فقط در کیفیت 1080 تثبیت‌کننده ویدئو وجود دارد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

بلک شارک 5 پرو

بلک شارک 5 پرو

این مدل دارای صفحه‌نمایش OLED روشن با نرخ 144 هرتز میباشد. از حالت HDR10+ و رنگ 10 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند. بلک شارک 5 پرو به بلندگوهای استریو با صدای عالی مجهز است. همچنین می‌توانید روی کیفیت دوربین‌های این مدل گیمینگ نیز حساب ویژه‌ای باز کنید. تلفن بلک شارک به شارژ سریع 120 واتی مجهز شده که قادر کل ظرفیت باتری را در کمتر از 15 دقیقه، فول کند. این تلفن گیمینگ به بسیاری از ویژگی‌های مفید بازی، محرک‌های فیزیکی شانه با قابلیت‌های اضافی مجهز است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد فوق‌العاده و پایداری دارد به راحتی از پس از بازی و برنامه‌ای برمی‌آید.

  • عمر باتری خیلی عالی نیست.
  • دارای محافظت دربرابر آب و گرد و غبار نیست.
  • تلفن خیلی سریع داغ می‌شود.

Xiaomi 13T

شیائومی 13T

این مدل شیائومی دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار است. شیائومی برای این تلفن از یک نمایشگر اولد عالی استفاده کرده که عمق رنگ 12 بیتی را پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند؛ صفحه‌نمایش همچنین از دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ، وضوح و روشنایی بسیار خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوها با پشتیبانی از حالت دالبی‌اتمس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عملکرد بسیار عالی دارند. تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا استفاده‌شده دراین تلفن، عملکرد و ثبات بسیار خوبی دارد و برای اجرای پردازش‌های سنگین مناسب است.

  • دوربین سلفی عملکرد خوبی ندارد.
  • پنل در اکثر برنامه‌ها و منوهای سیستم به 144 هرتز نمی‌رسد.
  • 12T سال گذشته، سرعت شارژ سریع‌تری داشت.

شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک، محکم و خوبی دارد. نمایشگر اولد 6.67 اینچی استفاده‌شده در تلفن، نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند و از رنگ 12 بیتی، دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که قادراست کل ظرفیت باتری را در 19 دقیقه شارژ کند. بلندگوهای استریو این مدل، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و از حالت دالبی‌اتمس و تنظیم هارمان‌کاردان پشتیبانی می‌کنند. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، کارایی و ثبات خیلی خوبی دارد. عملکرد همه دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی است و از ثبات خوبی برخوردار هستند.

  • عمر باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد.
  • نسبت‌به نسل قبلی خود چند مورد را از دست داده است، مانند: استفاده از قاب پلاستیکی بجای آلومینیوم، گوریلا گلس 5 بجای ویکتوس، 24 فریم کیفیت 8K بجای 30 فریم بر ثانیه، سرعت شارژ کمی کندتر.

بهترین گوشی گیمینگ ردمی

Redmi Note 12 Pro 5G

ردمی نوت 12 پرو 5G

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک دوشیشه‌ای دارد و دارای رتبه IP53 است. نمایشگر اولد 6.67 اینچی این مدل، کیفیت تصویر عالی دارد و از حالت دالبی‌ویژن، 1 میلیارد رنگ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری طول‌عمر طولانی دارد و از سرعت شارژ 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه دایمنسیتی 1080 مدیاتک استفاده شده، عملکرد عالی دارد و از ثبات و پایداری خیلی خوبی بهره میبرد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی عمل می‌کنند و عکس و فیلم خیلی خوبی را ثبت و ضبط می‌کنند.

  • مصرف باتری بالاتر از حد متوسط در حالت آماده به‌کار.
  • فاقد EIS در فیلمبرداری 4K.

بهترین گوشی گیمینگ پوکو

Poco F5 Pro

پوکو F5 پرو

شیائومی برای این مدل از نمایشگر امولو با رزولوشن عالی استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه و از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوب عمل می‌کنند، اما اگر می‌خواهید بهترین بهره را ببرید، بهتر از در نور روز عکاسی کنید. باتری 5160 میلی‌آمپری دستگاه، طول‌عمر مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد و برای کارهای سنگین مناسب است، اما گاه‌گاهی در استفاده طولانی و سنگین، دستگاه داغ می‌شود.

  • دوربین در نور کم، ضعف دارد.
  • دوربین اولتراواید، در نور کم اصلاً خوب نیست.

بهترین گوشی گیمینگ هواوی

Mate 50 Pro

میت 50 پرو

این تلفن هواوی دارای طراحی شیک با پشت چرمی و شیشه Kunlun است. تلفن همچنین دارای گواهینامه IP68 که نشان‌دهنده ضدآب بودن آن است. نمایشگر OLED استفاده‌شده، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌کند. این تلفن هواوی به بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خیلی خوبی مجهز است. باتری 4700 میلی‌آمپری از طول‌عمر خیلی خوبی بهره میبرد و از شارژ سریع 66 وات نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از بهترین قسمت‌های تلفن، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که عملکرد خیلی خوبی دارد و از پایداری خوبی برخوردار است. تمامی دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در روز و شب، فوق‌العاده هستند.

  • از سرویس گوگل پلی پشتیبانی نمی‌کند.
  • فاقد فناوری 5G است.
  • با افزایش بار، دستگاه کمی گیر می‌کند.
  • یک سیستم ToF 3D وجود دارد، اما حالت سلفی پرتره موجود نیست.

بهترین گوشی گیمینگ موتورولا

Edge 30 Fusion

موتورولا Edge 30 Fusion

یکی از بهترین طراحی‌ها را با ظاهری پیچیده دارد. نمایشگر P-OLED این مدل 6.55 اینچ اندازه دارد و دارای نرخ رفرش‌ریت 144 هرتز میباشد. صفحه‌نمایش همچنین بسیار روشن، روان و پویا است و از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 4400 میلی‌آمپری، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 68 وات پشتیبانی می‌کند. دارای بلندگوهای استریو با کیفیت بسیار خوب است. عملکرد همه دوربین‌ها در شرایط مختلف، عالی است. هر دو دوربین اولتراواید و سلفی نیز دارای فوکوس خودکار هستند. تراشه اسنپدراگون 888 پلاس نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و از ثبات و پایداری مناسبی برخوردار است.

  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • تلفن دارای رتبه IP52 است که تلفن را تنها در برابر پاشش و گرد و غبار مقاوم می‌کند.

بهترین گوشی گیمینگ ریلمی

Realme 10

ریلمی 10

این مدل بسیار چشم‌نواز و زیبا طراحی شده است. نمایشگر امولد استفاده‌شده دراین مدل وضوح و دقت رنگ بسیار خوبی دارد. این نمایشگر همچنین نرخ 90 هرتز را ارائه می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر فوق‌العاده‌ای دارد و از شارژ سریع 33 وات نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه هلیو G99 برای این کلاس و رنج قیمتی عملکرد، کارایی و ثبات خیلی عالی دارد. دوربین‌های تلفن فیلمبرداری باکیفیت 1080 با زوم 1x و 2x بسیار مناسب هستند.

  • هیچ مقاومت در برابر آب ندارد.
  • حداکثر روشنایی نمایشگر درحالت خودکار، میانه است.
  • فاقد بلندگوهای استریو است.
  • کیفیت عکس ضعیف است.
  • دوربین اولتراواید ندارد.

بهترین گوشی گیمینگ آنر

Honor 90

آنر 90

طراحی زیبا، لوکس و چشم‌نواز دارد. آنر برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد 6.7 اینچی استفاده کرده که از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. نمایشگر استفاده‌شده وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ بسیار خوبی دارد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایط نوری مناسب هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 دراین دستگاه نقش پردازنده مرکزی را بازی می‌کند که عملکرد و ثبات خوبی دارد.

  • در برابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • تنها یک اسپیکر دارد که کیفیت صدای خوبی هم ندارد.

بهترین گوشی گیمینگ وان پلاس

OnePlus Ace Pro

وان پلاس Ace پرو

طراحی باریک و زیبایی دارد. وان‌پلاس برای این مدل از نمایشگر 6.7 اینچ Fluid AMOLED استفاده کرد که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه و از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. در مرکز پردازش دستگاه، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار دارد که عملکرد و کارایی باثباتی دارد و می‌توان روی آن حساب کرد. سیستم دوربین این تلفن، برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط مختلف بسیار بهینه است. یکی از مزیت‌های تلفن باتری 4800 میلی‌آمپری با سرعت شارژ 150 واتی است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده

سوالات متداول

بهترین گوشی گیمینگ کدام مدل است؟

آیفون 14 پرو مکس بهترین سخت‌افزار را دارا میباشد. بعد از آن گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند یک انتخاب عالی باشد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی کدام مدل است؟

بلک شارک 5 پرو بهترین انتخاب است.

بهترین گوشی گیمینگ سامسونگ کدام مدل است؟

گلکسی S23 اولترا بهترین گزینه برای خرید است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *