راهنمای خرید

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2024 [فروردین 1403]

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید بخرید؛ اما برای اینکه یک لپ‌تاپ برای بازی مناسب باشد، باید از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بهینه‌ترین حالت ممکن قرار داشته باشد. برای این منظور در زمان خرید باید به پردازنده، نمایشگر، اندازه و… فاکتورها دقت کرد. در ادامه باما همراه باشید تا بهترین لپ تاپ گیمینگ را به‌شما معرفی کنیم.

بطور کلی پیش از اینکه بخواهید به‌فکر خرید لپ‌تاپ گیمینگ باشید، لازم است تا به موارد زیر دقت کنید:

  • پردازنده (CPU): نوع و سرعت پردازنده تاثیر مهمی برکارایی لپ‌تاپ دارد. هرچه پردازنده قدرتمندتر باشد، بازی‌ها راحت‌تر اجرا می‌شوند.
  • کارت گرافیک (GPU): پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه سیستم شما از عملکرد خوبی برای اجرای بازی‌ها برخوردار باشد، حتماً یک لپ‌تاپ با کارت گرافیک اختصاصی تهیه کنید.
  • حافظه RAM: میزان رم دستگاه، روی تجربه‌کاربری تأثیر مستقیم دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای یک سیستم گیمینگ، حتماً از حافظه رم 16 به بالا استفاده کنید.
  • حافظه داخلی (هارد دیسک یا SSD): هارد دیسک‌های با سرعت بالا مانند SSD برای بهبود سرعت سیستم و زمان بارگذاری برنامه‌ها مناسب هستند. توصیه ما به‌شما برای سیستم‌های گیمینگ، استفاده از حافظه‌های SSD می‌باشد.
  • صفحه نمایش: اندازه، رزولوشن و نوع فناوری صفحه‌نمایش همگی برای داشتن یک تجربه بصری جذاب مهم هستند. در زمان خرید نمایشگر علاوه‌بر کیفیت و فناوری صفحه‌نمایش، حتماً به نرخ رفرش و سرعت نمونه‌برداری دستگاه هم دقت کنید. اگر می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، سعی کنید نرخ رفرش بالاتر از 120 هرتز باشد.
  • عمر باتری: یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید لپ‌تاپ، عمر باتری می‌باشد.
  • اتصالات و پورت‌ها: مطمئن شوید که لپ‌تاپ از پورت‌های مختلف مانند USB، HDMI، کارت‌خوان و … پشتیبانی می‌کند.
  • سیستم خنک‌کننده: یکی از مهمترین مواردی که باید برای یک سیستم گیمینگ به آن توجه کنید، سیستم خنک‌کننده می‌باشد. گرم‌شدن سیستم می‌تواند عملکرد دستگاه شما را مختل کند، پس حتماً مطمئن شوید که سیستم شما مجهز به سیستم خنک‌کننده می‌باشد.
  • سیستم عامل: نوع سیستم‌عامل (ویندوز، مک‌اواس، لینوکس) بستگی به تجربه‌کاربری شما دارد.
  • کیفیت ساخت: مطمئن شوید که لپ‌تاپ ساختار مقاومی داشته باشد.

بهترین لپ‌تاپ گیمینگ کدام مدل است؟

مک‌بوک پرو 2023 (M3)

مک‌بوک پرو 2023 (M3)

اپل برای این محصول از پردازنده M3 Max استفاده کرده که با 36 گیگابایت رم و ترابایت حافظه داخلی SSD جفت شده است. نمایشگر 14.2 اینچی Liquid Retina XDR این لپ‌تاپ گیمینگ حداکثر روشنایی 1600 نیت و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه و از 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. سرعت پردازش بالای دستگاه باعث می‌شود بتواند سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌راحتی‌ها اجرا کند. به‌راحتی می‌توانید انواع تجهیزات بازی را به سیستم متصل کنید، چراکه از انواع درگاه‌های ورودی پشتیبانی می‌کند. باتری این لپ‌تاپ با یکبار شارژ می‌تواند تا 18 ساعت دوام بیاورد که این فوق‌العاده است.


MSi Vector GP78 HX

ام‌اس‌آی وکتور GP78 HX

مسئول پردازش داده‌ها، تراشه Core i9 نسل 13 اینتل می‌باشد که با همراه 32 گیگ رم و 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD می‌تواند هر بازی را اجرا کند. نمایشگر 17 اینچ این مدل کیفیت QHD و نرخ رفرش 240 هرتز را ارائه می‌دهد و علاوه‌بر وضوح و روشنایی بالایی که دارد، از %100 فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. این مدل هم از انواع درگاه‌های ورودی پشتیبانی می‌کند و به‌شما اجازه می‌دهد از انواع تجهیزات گیمینگ استفاده کنید.


Dell G16 7630

دل G16 7630

لپ‌تاپ مخصوص بازی دل هم از پردازنده Core i9 نسل 13 اینتل در کنار 32 گیگ رم و 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌کند. این سیستم هم به‌راحتی می‌تواند از پس اجرای سنگین‌ترین گیم‌ها بربیاید. نمایشگر 16 اینچ استفاده‌شده دراین مدل کیفیت QHD و نرخ تازه‌سازی 165 هرتز را ارائه می‌دهد که درکنار زمان پاسخگویی 3 میلی‌ثانیه‌ای و پوشش %100 فضای رنگ sRGB این دستگاه را به یک لپ‌تاپ مناسب اجرای بازی تبدیل کرده است. از انواع درگاه‌های ورودی مانند USB، کارت‌حافظه، جک 3.5 میلیمتری، وای‌فای، HDMI، بلوتوث، دیسپلی‌پورت و… پشتیبانی می‌کند.


Lenovo Legion Pro 5

لنوو لژیون پرو 5

وظیفه پردازش داده‌ها هم در سیستم لنوو برعهده پردازنده Core i9 نسل 13 می‌باشد که با پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4070 انویدیا، 32 گیگ رم و 2 ترابایت فضای SSD می‌تواند به‌راحتی آب خوردن سنگین‌ترین گیم‌پلی‌ها را اجرا کند. نمایشگری 16 اینچ دارد که کیفیت QHD را نمایش و نرخ رفرش 240 هرتز را ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش از %100 فضای رنگ sRGB، تصاویر دالبی‌ویژن و فناوری‌های G-Sync و Advanced Optimus پشتیبانی می‌کند. از همه درگاه‌های ارتباطی برای اتصال لوازم‌جانبی برخوردار است و به‌یک باتری 80 واتی قدرتمند مجهز شده است.


بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ گیمینگ کدام مدل است؟

مک‌بوک پرو 2023 اپل بهترین لپ‌تاپ مخصوص‌بازی بازار است.

بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو کدام مدل است؟

لژیون پرو 5 بهترین سیستم گیمینگی است که می‌توانید از برند لنوو خریداری کنید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

13 دیدگاه

  1. من لپ تاپ ایسر مدل AN515-55-7149 رو تازه گرفتم واقعا غولیه واسه خودش من که از راضیم و از سایت دیجیکالا سفارش دادم

  2. لپ تاپ ایسر مدل AN515-55-7149 رو زده بین 30 تا 32 میلیون تومن
    خییییییییییلییییییییییهه 32 میلیون تومن بدی لپ تاپ
    بعد البه تیتر رو زده لپ تاپ های ارزان !!!!

  3. دوستانی که میاید میگید قیمتشون خیلی بالاست ، عزیزان اینا لپ تاپ های گیم هستن و از قدرت نرم افزاری و سخت افزاری بالایی برخورداره
    و اینکه قیمتشون بالا نیست با توجه به کاراییشون

  4. موضوع مهمی که وجود داره اینه که لپ تاپ های گیمینگ مخصوص بازی مخصوصا مدل های قدرتمند و گران قیمت برای جایگزینی کامپیوترها تولید شدن که در اصطلاح به آنها “Desktop Replacement” نیز گفته میشه .
    این لپ ها از وزن زیاد و قیمت بالایی برخوردار هستن که همین امر جابجایی رو دشوار می کنه . موضوع دیگری که حمل لپ تاپ های گیمینگ را دشوار می کنه ، شارژدهی ضعیف این لپ تاپ هاست که شما را مجبور میکنه ، لپ تاپ رو دائم به شارژر متصل کنید

  5. لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل legion 5 15IMH05H حافظشو زده یک ترابایت
    دوستانی که تجربه دارن حافظش پایین نیست ؟؟؟
    میتونم بازی های با گرافیک بالا روش نصب کنم ؟ کم نمیاره ؟

  6. دوستان دقت کنید که لپ تاپ های گیمینگ حتما باید ویژگی های زیر رو داشته باشن وگرنه بدرد نمیخورن برخی
    بهره‌مندی از پردازنده‌های توانمند
    تجهیز به توانمند‌ترین پردازنده‌های گرافیکی
    استفاده از حافظه SSD در کنار حافظه حجیم HDD
    نمایشگر با رزولوشن و نرخ‌ تازه‌سازی بالا اما نه باکیفیت در نمایش دقیق رنگها
    زبان طراحی خاص و فضایی با نورپردازی RGB

  7. من میخوام یه گیمری بزنم
    چقدر باید هزینه کنم ؟؟
    لپ تاپ بگیرم یا کامپیوتر؟
    لطفا راهنمایی کنید ؟؟

    1. خیلی باید هزینه کنی خیلی
      خیلی باید هزینه کنی
      خیلی ، خیلی ، خیلی
      مگه الکیه
      خیلی باید هزینه کنی

  8. توی قسمت معایب نوشته طراحی زمخت (به دلیل تعبیه‌ی سیستم‌ خنک‌کننده‌ی قوی) یعنی چی من چیزی که توی عکس میبینم مشکلی نمیبینم خیلیم خوشگلن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *