بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی میان رده 2024 [فروردین 1403]

پرفروش‌ترین دستگاه‌های هوشمند، گوشی‌های میان‌رده هستند. این محصولات در کنار قیمت مناسبی که دارند، از سخت‌افزار و نرم‌افزار خوبی نیز برخوردار هستند. دراین مقاله ما سعی داریم بهترین گوشی میان رده از تمامی برندهای مطرح از جمله سامسونگ، شیائومی، هواوی، آنر و… را معرفی کنیم. پس در ادامه مقاله راهنمای خرید گوشی میان رده باما همراه باشید تا بهترین گزینه‌ها را به‌شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی میان رده سامسونگ

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 طراحی شبیه به پرچمداران دارد و دارای رتبه IP67 میباشد که دربین میان‌رده‌ها نادر است. صفحه‌نمایش 6.4 اینچ Super AMOLED این مدل یکی از بهترین نمایشگرها دراین کلاس قیمتی است؛ نمایشگر استفاده شده روشنایی، دقت رنگ عالی و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌هد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه ارتقاء یافته اگزینوس 1380 عملکردی به مراتب بهتر از گلکسی A53 دارد و برای اکثر کارها مناسب است. دوربین 50 مگاپیکسلی در روز و شب عملکرد تقریباً عالی دارد؛ البته نباید از عکس‌های فوق‌العاده سلفی هم غافل شوید.


Galaxy A53 5G

گلکسی A53 5G

این مدل سامسونگ، طراحی شیک و برجسته‌ای دارد و دارای رتبه IP67 میباشد. سامسونگ برای مدل از نمایشگری 6.5 اینچی از نوع سوپرامولد استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد و بسیار روشن است. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول عمر خیلی خوبی دارد. دوربین‌های چهارگانه تلفن، کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خیلی خوبی دارند. حالت OIS در دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی وجود دارد؛ همچنین می‌توانید با هر دوربین در هر سطح زومی، تا کیفیت 4K را فیلمبرداری کنید.

  • هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد.
  • جک 3.5 میلیمتری وجود ندارد.
  • فاقد پشتیبانی از Wi-Fi 6 و رادیو FM.
  • تراشه اگزینوس 1280 عملکرد خوبی دارد اما از تراشه اسنپدراگون 778، ضعیف‌تر است.
  • تثبیت‌کننده ویدئو فقط در کیفیت 1080 موجود است.

Galaxy A33 5G

گلکسی A33 5G

گلکسی A33 5G طراحی جذاب و زیبایی دارد و دارای گواهینامه IP67 (ضد آب) است. سامسونگ دراین مدل از یک نمایشگر 6.4 سوپرامولد استفاده کرده که نرخ 90 هرتز را ارائه و عملکرد روانی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 25 وات استفاده می‌کند. این مدل هم مانند بسیاری از مدل‌های باکیفیت، از بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوب بهره میبرد. تراشه اگزینوس 1280 برای این محدوده قیمتی خیلی مناسب است و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. برای عکاسی و فیلمبرداری هم می‌توانید روی دوربین‌های گلکسی A33 5G حساب کنید. دوربین این تلفن از زوم 2 برابری بدون افت کیفیت پشتیبانی می‌کند.

  • همراه تلفن شارژر ارائه نمی‌شود.
  • تلفن فاقد جک هدفون 3.5 میلیمتری می‌باشد.
  • فقط در کیفیت 1080 تثبیت‌کننده ویدئو وجود دارد.

بهترین گوشی میان رده شیائومی

Redmi Note 11 Pro Plus 5G

ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G

طراحی شیکی دارد و دارای گواهینامه IP53 است. این مدل یکی از بهترین‌های سری ردمی است. شیائومی درساخت این تلفن از یک نمایشگر امولد روشن، واضح و دقیق استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه و از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 4500 میلی‌آمپری استفاده‌شده، طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از آن بهتر، سرعت شارژ 120 وات تلفن است که قادر است دستگاه را در کمتر 15 دقیقه بصورت کامل شارژ کند. بلندگوهای استریو، کیفیت صدای بسیار عالی دارند. تراشه دایمنسیتی 920 عملکرد و ثبات بسیار عالی دارد و هیچگونه لگ و گیری مشاهده نمی‌شود. تمامی لنزها برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند و برای شرایط نوری مختلف، ایده‌آل هستند.

  • عکس‌های پرتره خیلی عالی نیستند.
  • براساس MIUI 13 یا اندروید 12 نیست.

Redmi Note 12 Pro 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

شیائومی برای این‌مدل از طراحی کلاسیک دوشیشه‌ای استفاده کرده که چسبندگی خوبی دارد و از دست لیز نمی‌خورد. درضمن این‌مدل دارای رتبه IP53 نیز میباشد. نمایشگر اولد استفاده شده، کیفیت بسیار عالی دارد و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد؛ همچنین از 1 میلیارد رنگ و حالت دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و به‌کمک شارژ سریع 67 وات می‌تواند از 46 دقیقه بصورت کامل شارژ شود. چیپست دایمنسیتی 1080 عملکرد بسیار خوبی دارد و از ثبات خوبی بهره می‌برد. سیستم دوربین سه‌گانه استفاده شده، کیفیت عکس و فیلم عالی دارند و می‌توان از آن‌ها برای ضبط هرصحنه‌ای استفاده کرد.

  • درحالت آماده‌به‌کار، مصرف باتری بالاتر از حد متوسط دارد.
  • فاقد EIS در فیلمبرداری 4K.
  • با اندروید 12 راه‌اندازی می‌شود. (قابلیت ارتقاء دارد)

Redmi Note 12 Pro 5G

ردمی نوت 12 پرو 5G

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک دوشیشه‌ای دارد و دارای رتبه IP53 است. نمایشگر اولد 6.67 اینچی این مدل، کیفیت تصویر عالی دارد و از حالت دالبی‌ویژن، 1 میلیارد رنگ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری طول‌عمر طولانی دارد و از سرعت شارژ 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه دایمنسیتی 1080 مدیاتک استفاده شده، عملکرد عالی دارد و از ثبات و پایداری خیلی خوبی بهره میبرد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی عمل می‌کنند و عکس و فیلم خیلی خوبی را ثبت و ضبط می‌کنند.

  • مصرف باتری بالاتر از حد متوسط در حالت آماده به‌کار.
  • فاقد EIS در فیلمبرداری 4K.

Poco M6 Pro

پوکو M6 پرو

این مدل شیائومی طراحی زیبا و باکیفیتی دارد و دارای گواهی IP54 است. شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر امولد 6.67 اینچی استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از وضوح، دقت‌رنگ و روشنایی بسیار خوبی نیز برخوردار است. باتری 5000 میلی‌آمپری این دستگاه طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو هیبریدی تلفن، کیفیت و بلندی صدای خوبی دارند. دوربین‌های تلفن نیز عملکرد خوبی در عکاسی و فیلمبرداری دارند، اما بهترین کیفیت را در نور روز دارند. تراشه هلیو G99 مدیاتک نیز عملکرد و ثبات بسیار خوبی دارد.

  • فاقد اتصال 5G.
  • دوربین در نور کم عملکرد ضعیفی دارد.
  • ضبط ویدئو به کیفیت 1080 پیکسل محدود شده است.

Poco X5 5G

پوکو X5 5G

شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر 6.67 اینچی سوپر امولد استفاده کرده که وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ عالی داره و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. تراشه اسنپدراگون 695 عملکرد خوبی دارد و خیلی کم گرم می‌شود. شیائومی برای این مدل از باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده که طول‌عمر مناسبی دارد و ازشارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

  • با اندروید 12 راه‌اندازی می‌شود.
  • یک اسپیکر دارد و صدای آن نیز خیلی عالی نیست.
  • امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیست، کیفیت 1080 نیز خیلی عالی نیست.

بهترین گوشی میان رده آنر

Honor 90

آنر 90

طراحی زیبا، لوکس و چشم‌نواز دارد. آنر برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد 6.7 اینچی استفاده کرده که از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. نمایشگر استفاده‌شده وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ بسیار خوبی دارد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایط نوری مناسب هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 دراین دستگاه نقش پردازنده مرکزی را بازی می‌کند که عملکرد و ثبات خوبی دارد.

  • در برابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • تنها یک اسپیکر دارد که کیفیت صدای خوبی هم ندارد.

بهترین گوشی میان رده گیمینگ

گلکسی M53 5G

گلکسی M53 5G

این مدل هم مانند نسل قبل خود از پلاستیک ساخته شده و طراحی سری M را حفظ کرده است. گلکسی M53 5G از نمایشگر سوپر امولد پلاس روشن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند که برای بازی‌ها نیازی ضروری است. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های این تلفن میان‌رده در نور روز عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کنند؛ همچنین می‌توانید سلفی‌های بسیار زیبایی بگیرید.

  • همراه با تلفن، شارژر ارائه نمی‌شود.
  • تراشه مدیاتک دایمنسیتی 900 عملکرد خیلی خوبی دارد اما نسبت به بقیه رقبا دراین محدوده قیمتی، عملکرد نسبتاً ضعیف‌تری دارد.
  • دوربین‌های تلفن در نور کم عملکرد خیلی خوبی ندارند.
  • در کیفیت 4K تثبیت‌کننده ویدئو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین دوربین گوشی برای عکاسی

سوالات متداول

بهترین گوشی میان رده کدام مدل است؟

گلکسی A54 5G بهترین تلفن میان رده بازار است.

بهترین گوشی میان رده از نظر صفحه نمایش کدام است؟

گلکسی A54 5G بهترین نمایشگر را دارد.

بهترین گوشی میان رده از نظر باتری کدام است؟

پوکو M4 پرو بهترین طول‌عمر باتری را دربین مدل‌های میان‌رده دارد.

بهترین گوشی میان رده از نظر دوربین کدام است؟

آنر 70 و گلکسی A54 5G، کیفیت دوربین بهتری نسبت‌به سایر مدل‌های لیست دارند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *