بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی تا 6 میلیون [اردیبهشت 1403]

تلفن‌هایی که در محدوده قیمتی 6 میلیون‌تومان قرار می‌گیرند، عموماً سخت‌افزار و نرم‌افزار معمولی دارند که نمی‌توان روی آن‌ها برای کارهای حرفه‌ای و گیم حساب کرد. موبایل‌های 6 میلیون تومانی برای کارهای روزمره مانند چک کردن حساب‌های بانکی، بررسی شبکه‌های اجتماعی و… مناسب هستند و نمی‌توان روی آن‌ها برای عکاسی یا کارهای دیگر حساب کرد. بنابراین اگر بودجه شما 6 میلیون‌تومان است و می‌خواهید بهترین گوشی تا 6 میلیون را بشناسید، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

Poco M5s

پوکو M5s

این مدل طراحی زیبایی دارد و دارای گواهینامه IP53 نیز میباشد. شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر اولد 6.43 اینچی استفاده کرده که روشنایی خیلی خوبی دارد و از وضوح کافی برخوردار است. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین تلفن، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوبی دارد و عملکرد تراشه هلیو G95 مدیاتک برای این محدوده قیمتی عالی است، حتی اگر چیپست قدیمی باشد. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، کیفیت عکس و فیلم فوق‌العاده‌ای دارد.

  • کیفیت عکس و فیلم همه دوربین‌های پشت، تعریف چندانی ندارد.
  • نمایشگر از نرخ رفرش بالا، بی‌بهره است.

Galaxy A15

گلکسی A15

سامسونگ برای این گوشی 6 میلیون تومانی از یک صفحه‌نمایش سوپرامولد 6.5 اینچی استفاده کرده که نرخ رفرش 90 هرتز و حداکثر روشنایی 800 نیت را ارائه می‌دهد. تلفن با اندروید 14 راه‌اندازی می‌شود و از تراشه هلیو G99 مدیاتک قدرت می‌گیرد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در روز مناسب هستند و در شب خیلی خوب عمل نمی‌کنند. در نهایت باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده‌شده دراین تلفن، طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ 25 وات پشتیبانی می‌کند.


Samsung Galaxy A14

گلکسی A14

این مدل بصورت کامل از پلاستیک فشرده ساخته شده و از دوسیم‌کارت بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند. نمایشگر استفاده شده دراین مدل از نوع PLS LCD میباشد و 6.6 اینچ هم اندازه دارد. با اندروید 13 راه‌اندازی میشه و وظیفه پردازش آن‌را تراشه هلیو جی80 مدیاتک برعهده دارد. سامسونگ دراین مدل از سه دوربین استفاده کرده که لنز اصلی، 50 مگاپیکسل کیفیت دارد.


Galaxy A13

گلکسی A13

این مدل نمایشگری بزرگ با کنتراست خوب و روشنایی بالا دارد که رنگ‌ها را با دقت مناسبی نمایش می‌دهد و سامسونگ از گوریلا گلس 5 برای محافظت از آن استفاده کرده است. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 15 وات نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها در نور روز عملکرد خوبی دارند. برای فیلمبرداری نیز توصیه می‌کنیم از کیفیت 1080 استفاده کنید که کیفیت مطلوبی دارد. از دیگر ویژگی‌های تلفن می‌توان به اندروید 12، رابط‌کاربری OneUI Core، جک 3.5 میلی‌متری، میکروSD و NFC اشاره کرد.

  • با داغ‌شدن تلفن، شاهد کندی بودیم.
  • احتمال ایجاد خش در بدنه تلفن زیاد است.
  • فاقد گزینه حالت رنگ.
  • فاقد بلندگوهای استریو.
  • دوربین‌های تلفن فاقد حالت شب، بهینه‌ساز صحنه یا تثبیت‌کننده ویدئو هستند.

Galaxy A04s

گلکسی A04s

باتری 5000 میلی‌آمپری این‌مدل، طول‌عمر بسیار خوبی دارد. کیفیت دوربین در نور روز خوب است و سلفی‌ها نیز کیفیت مطلوبی دارند. کیفیت فیلمبرداری با وجود رزولوشن 1080، خوب و قابل قبول است. این تلفن با اندروید 12 اجرا می‌شود و ویژگی‌های زیادی به‌همراه دارد. این تلفن همچنین به جک 3.5 میلیمتری، میکروSD و NFC مجهز است. تراشه اگزینوس 850، عملکرد خوبی برای این رنج قیمتی دارد اما زیر فشار، گرم می‌شود و باعث لگ می‌شود.

  • صفحه‌نمایش فقط 720 پیکسل رزولوشن دارد.
  • سنسور مجاورت مجازی، ناسازگار است.
  • عدم وجود حسگر نور محیط، به‌این معنی که تنظیم روشنایی کمتر از حدمطلوب است.
  • یک اسپیکر دارد و کیفیت آن‌نیز خیلی خوب نیست.
  • دوربین فاقد حالت شب است و خبری از لرزشگیر ویدئویی نیز نیست.
  • شارژر همراه تلفن، عرضه نمی‌شود.

Poco M5

پوکو M5

این تلفن شیائومی طراحی جذاب و مقاومی دارد. همچنین دربرابر پاشش آب نیز مقاومت دارد. بلندگوهای تلفن کیفیت صدای خوبی دارند. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه هلیو G99 عملکرد قابل اعتمادی دارد و رابط‌کاربری دستگاه نیز نرم و روان کار می‌کند. دوربین‌های تلفن در روز کیفیت عکس و فیلم مناسبی دارند که باعث می‌شود، فکر نکنید تصاویر را یک گوشی ارزان‌قیمت ثبت کرده است. یکی از مزیت‌های تلفن، عملکرد خیلی خوب دستگاه در قبال قیمت آن است.

  • نمایشگر کیفیت و دقت رنگ مناسبی دارد اما حداکثر روشنایی خوبی ندارد و نمی‌توان به‌راحتی از آن زیر نور آفتاب استفاده کرد.
  • عملکرد دوربین‌ها در نور کم، خوب نیست.
  • دوربین سلفی، عملکرد قابل توجهی ندارد.

Redmi 12C

ردمی 12C

شیائومی درساخت این مدل از یک نمایشگر ال‌سی‌دی 6.71 اینچی استفاده کرده که 500 نیت روشنایی داره و از وضوح خوبی برخوردار است. از تراشه مدیاتک هلیو جی85 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده می‌کند و دارای 32، 64 و 128 گیگ حافظه ذخیره‌سازی میباشد. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری از طول‌عمر خیلی خوبی برخوردار است اما متأسفانه از سرعت شارژ پایین 10 وات پشتیبانی می‌کند.


Narzo 50A Prime

نارزو 50A پرایم

این تلفن ریلمی از طراحی زیبایی بهره میبرد. نمایشگری 6.6 اینچی از نوع IPS LCD دارد که حداکثر روشنایی 600 نیت را نشان می‌دهد. ریلمی برای این مدل از تراشه Unisoc Tiger T612 استفاده کرده که عملکرد مناسبی دراین رنج قیمتی دارد. دوربین اصلی تلفن 50 مگاپیکسل رزولوشن دارد و کیفیت عکس و فیلم خوبی در نور روز دارد.


Nokia G21

نوکیا G21

این تلفن ارزان‌قیمت، طراحی ساده و درعین‌حال شیکی دارد. نشان نوکیا در پشت تلفن قرار دارد. باتری 5050 میلی‌آمپری تلفن، طول‌عمر فوق‌العاده طولانی دارد و از شارژ سریع 18 وات نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی تلفن، کیفیت خیلی خوبی دارد. این مدل همچنین از جک 3.5 میلیمتری، NFC، رادیو FM و دو سیم‌کارت با اسلات اختصاصی میکروSD پشتبیانی می‌کند.

  • جزیره دوربین مستعد خراش است.
  • فاقد دوربین فوق‌عریض است.
  • فاقد فیلمبرداری 4K و بدون وجود تثبیت‌کننده ویدئو در حالت 1080 میباشد.
  • تراشه عملکرد خوبی دارد اما به نسبت‌به رقبا، عملکرد ضعیفی دارد.
  • روشنایی نمایشگر، آنچنان چشمگیر نیست.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 5 میلیون

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 6 میلیون کدام مدل است؟

پوکو M5 شیائومی بهترین تلفن در رنج قیمت 6 میلیون است که می‌توانید بخرید.

بهترین گوشی شیائومی ازنظر نمایشگر کدام است؟

Poco M5 از نظر نمایشگر نیز نسبت‌به بقیه مدل‌ها، عملکرد بهتری دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. مرسی از شما. به دلیل شرایط اقتصادی گوشیهای زیر ۲ میلیون هم معرفی کنید. خیلی هم بد نیستند. مثلا ۲ گیگ رم با اندروید go واقعا کند نیست و لگ نداره برای کارهای معمول. مثلا Nokia C3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *