بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی موبایل 2024 [فروردین 1403]

هرساله، برندهای مختلف جدیدترین دستگاه‌های هوشمند خود را تولید و روانه بازار می‌کند. از اپل گرفته تا سامسونگ و شیائومی در تلاش هستند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار را بدست بگیرند و برای همین هرکدام تلاش می‌کنند تا نسبت‌به دیگری در محصولات خود برتری ایجاد کنند. مطمئناً برای اینکه بتوانیم یک دستگاه را بعنوان بهترین گوشی انتخاب کنیم، باید مولفه‌هایی را درنظر بگیریم که در ادامه عنوان می‌کنیم. تا انتهای مقاله راهنمای خرید گوشی باما همراه باشید تا به‌شما بهترین موبایل‌ها را معرفی کنیم.

بهترین گوشی‌های آیفون

iPhone 15 Pro Max

آیفون 15 پرو مکس

پرچمدار اپل طراحی زیبایی دارد و از تمام پرچمدارهای قبلی، سبک‌تر است. این مدل دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضد آب است. صفحه‌نمایش اولد این تلفن، 6.7 اینچ اندازه دارد و از وضوح، کیفیت و روشنایی بسیار عالی 2000 نیت بهره می‌برد؛ نمایشگر نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند و از دالبی‌ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 4441 میلی‌آمپری، طول‌عمر بسیار عالی دارد. بلندگوهای دستگاه، بلندی و کیفیت صدای عالی دارند. تراشه Apple A17 Pro عملکردی بی‌نظیر دارد. با دوربین‌های تلفن می‌توانید مانند یک عکاس حرفه‌ای در شب و روز عکاسی کنید و مانند یک فیلمساز حرفه‌ای، فیلمبرداری کنید. از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند.

  • به‌نسبت رقبای اندرویدی خود، قیمت خیلی بیشتری دارد.
  • بدون شارژر عرضه می‌شود و سرعت شارژ بالایی نیز ندارد.
  • GPU درحالت بارگذاری تا %50 از حداکثر عملکرد خود را کاهش می‌دهد.
  • پردازش عکس، گاهی می‌تواند وضوح تصویر را کاهش دهد.
  • طبق گزارشات، شیشه پشتی دستگاه احتمال شکستگی بیشتری نسبت به قبل دارد.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

طراحی این مدل در کلاس خود، پیشرو است. پرچمدار اپل در برابر آب بصورت کامل مقاوم است و به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت درساخت، دربرابر ضربه نیز مقاومت دارد. نمایشگر اولد پیشرو این تلفن هوشمند، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهاست و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش از حالت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه A16 بیونیک را می‌توان بهترین تراشه جهان درزمان نگارش این مطلب دانست؛ این تراشه از عملکرد، کارایی و ثبات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. عمرباتری پرچمدار نسبت‌به نسل‌های قبل بیشتر شده است. هرچهار دوربین تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط مختلف، فوق‌العاده‌اند. بهترین تثبیت‌کننده فیلم موجود در تلفن‌های هوشمند، دراین مدل استفاده شده است. درمورد بلندگوهای استریو نیز، باید کیفیت آن‌ها را عالی ارزیابی کنیم.

  • بزرگتر و سنگین‌تر از همه مدل‌های قبلی.
  • همراه موبایل، شارژر ارائه نمی‌شود.
  • محدودیت‌های جدید iOS اپل، می‌تواند افراد تازه وارد را کمی آزار بدهد.

iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو

دومین تلفن از سری 14، طراحی پیشرویی دارد و در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است. این مدل نیز از نمایشگر استفاده‌شده در آیفون 14 پرو مکس استفاده می‌کند. برای پردازنده مرکزی نیز از همان تراشه A16 بیونیک اپل استفاده می‌کند که عملکرد، کارایی و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد. تمامی دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای مناسب هستند و می‌توان در هرشرایطی از آن‌ها استفاده کرد؛ درضمن این مدل نیز بهترین تثبیت‌کننده ویدئو را دارد. بلندگوهای استریو این مدل نیز عملکردی عالی دارند. از ویژگی‌های بارز آیفون 14 پرو می‌توان به فناوری تشخیص چهره، پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای، تشخیص تصادف و اسکنر LiDAR اشاره کرد.

  • طراحی جمع‌وجوری دارد اما سنگین است.
  • عمر باتری تغییری نکرده و بهتر نشده است.
  • شارژر در داخل جعبه نیست.
  • محدودیت‌های جدید iOS اپل، می‌تواند افراد تازه وارد را کمی آزار بدهد.

iPhone 14 Plus

آیفون 14 پلاس

طراحی زیبا و محکمی دارد. نمایشگر اولد استفاده‌شده دراین مدل کیفیت، وضوح، دقت رنگ و روشنایی بسیار عالی دارد و از حالت دالبی‌ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. عمر باتری 4323 میلی‌آمپری تلفن، بسیار خوب است. تراشه A15 بیونیک با وجود اینکه آخرین تراشه نیست، اما واقعاً عالی است و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد. همه دوربین‌های اصلی و سلفی، کیفیت عکس و فیلم بی‌نظیری دارند؛ بادوربین‌های این تلفن می‌توانید انواع کلیپ‌ها را باکیفیت بالا ضبط کنید.

  • بسیاری از ویژگی‌ها مانند نرخ رفرش 120 هرتز، تراشه A16 بیونیک یا فوکوس خودکار در دوربین فوق‌عریض مدل‌های پرو را ندارد.
  • قیمت این مدل به قیمت آیفون 13 پرو مکس سال گذشته نزدیک است، که بسیاری از ویژگی‌های مدل‌های پرو سری 14 را دارد.
  • همراه جعبه، شارژر عرضه نمی‌شود.

iPhone 14

آیفون 14

علاوه برطراحی زیبایی که دارد، اپل آن را باز طراحی کرده که برای تعمیرات، راحت‌تر تعمیر شود. صفحه‌نمایش اولد بسیار روشن با وضوح و دقت رنگ عالی دارد که از حالت دالبی‌ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند. عمر باتری خوب است. بلندگوهای استریو از کیفیت و بلندی صدای عالی بهره میبرند. تراشه A15 بیونیک اپل عملکرد و ثبات بسیار عالی دارد و از بسیاری از پرچمدارهای رقیب، بهتر کار می‌کند. هرسه دوربین کیفیت عکس و فیلم بسیار عالی دارند. فوکوس خودکار دوربین سلفی و حالت اکشن، از ویژگی‌های بارز دوربین هستند.

  • ارتقاء جزئی نسبت‌به آیفون 13.
  • بسیاری از ویژگی‌ها مانند نرخ رفرش 120 هرتز، تراشه A16 بیونیک یا فوکوس خودکار در دوربین فوق‌عریض مدل‌های پرو را ندارد.
  • هنوز از طراحی قدیمی بریدگی در بالای نمایشگر استفاده شده است.
  • شارژر داخل جعبه نیست.
  • سرعت شارژ خیلی زیاد نیست.

بهترین گوشی‌های سامسونگ در بازار

Galaxy S24 Ultra

گلکسی S24 اولترا

بدنه پرچمدار سامسونگ از تیتانیوم ساخته‌شده و بصورت کامل ضدآب است و طراحی جدیدی دارد. یکی از قدرتمندترین صفحه‌نمایش‌ها را دارد؛ برای این مدل از یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X استفاده‌شده که از وضوح، روشنایی، کنتراست و دقت‌رنگ فوق‌العاده‌ای برخوردار است. رابط‌کاربری One UI 6.1 با هوش‌مصنوعی تلفیق‌شده و این مدل را به اولین گوشی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی در بازار تبدیل کرده است. توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 اختصاصی تغذیه می‌شود و به دوربین‌هایی فوق‌العاده حرفه‌ای مجهز شده است که می‌توانند در شب و رزو و در هر شرایط آب‌وهوایی بهترین عملکرد را داشته باشند.


گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

طراحی زیبا و راحتی دارد و از مواد باکیفیت ساخته شده‌است. این مدل از قلم S پشتیبانی می‌کند که دارای قابلیت‌های گسترده‌ای برای کار و بازی است. سامسونگ دراین مدل از نمایشگر فوق‌العاده Dynamic AMOLED 2X با 6.8 اینچ اندازه استفاده کرده که نرخ 120 هرتز رو ارائه و از حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم دوربین استفاده‌شده دراین مدل یکی از بهترین سیستم‌های دوربین موجود در بازار است و برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایطی مناسب است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز عملکردی بسیاری عالی دارد و از پایداری خیلی خوبی بهره میبرد.


گلکسی S23 پلاس

گلکسی S23 پلاس

عضو دیگر سری S23، طراحی ساده و درعین‌حال محکمی دارد و دارای گواهینامه IP68 است. نمایشگر AMOLED فوق‌العاده این مدل روشنایی، دقت رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد؛ همچنین نرخ رفرش 120 هرتز تطبیقی راهم ارائه می‌دهد. عمر باتری 4700 میلی‌آمپری، عالی است. این مدل بلندگوهای استریو عالی دارد که کیفیت و بلندی صدای خیلی خوبی دارند. عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک‌شده، فوق‌العاده است. تمامی لنزهای دوربین، برای عکاسی و فیلمبرداری بصورت حرفه‌ای عمل می‌کنند.

  • امکان افزایش حافظه وجود ندارد.
  • نمایشگر از رنگ 10 بیتی و حالت دالبی‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • تراشه متأسفانه تحت فشار و بار طولانی، کمی اذیت می‌کند.
  • سرعت شارژ 45 وات، درمقایسه با سایر رقبا خیلی رقابتی نیست.

Galaxy S23

گلکسی S23

عضو سوم سری S23، طراحی محکمی دارد و دارای رتبه IP68 است. نمایشگر Dynamic AMOLED 2X این مدل بسیار روشن است و خیلی روان کار می‌کند. عمرباتری و بلندگوهای استریو بسیار عالی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، عملکرد روان و قدرتمندی دارد و برای انواع کارهای سنگین مناسب است. کیفیت عکس و فیلم تمامی دوربین‌ها، واقعاً عالی است.

  • حافظه 128 گیگابایت بجای تراشه‌های حافظه UFS 4.0 از UFS 3.1 استفاده می‌کند.
  • از UltraWideBand پشتیبانی نمی‌کند.
  • نمایشگر از رنگ 10 بیتی و دالبی‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • عملکرد پردازنده گرافیکی، در زیر فشار بار تا %60 کاهش پیدا می‌کند.
  • همراه گوشی، شارژر عرضه نمی‌شود.

بهترین گوشی‌های شیائومی

Xiaomi 13T

شیائومی 13T

این مدل شیائومی دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار است. شیائومی برای این تلفن از یک نمایشگر اولد عالی استفاده کرده که عمق رنگ 12 بیتی را پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند؛ صفحه‌نمایش همچنین از دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ، وضوح و روشنایی بسیار خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوها با پشتیبانی از حالت دالبی‌اتمس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عملکرد بسیار عالی دارند. تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا استفاده‌شده دراین تلفن، عملکرد و ثبات بسیار خوبی دارد و برای اجرای پردازش‌های سنگین مناسب است.

  • دوربین سلفی عملکرد خوبی ندارد.
  • پنل در اکثر برنامه‌ها و منوهای سیستم به 144 هرتز نمی‌رسد.
  • 12T سال گذشته، سرعت شارژ سریع‌تری داشت.

Xiaomi 12

شیائومی 12

شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد منحنی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که بسیار روشن است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ و همچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. تلفن ارگونومی خیلی خوبی دارد و به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. عملکرد سیستم دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده است. تلفن همچنین از شارژ سیمی، بی‌سیم و بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد اما پایداری مناسبی ندارد.

  • عمرباتری ضعیف است.
  • دربرابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • بلندگوهای استریو نامتعادل هستد و ویژگی دالبی‌اتمس کیفیت را بدتر می‌کند.

Xiaomi 12X

شیائومی 12X

طراحی زیبا و جمع‌وجوری دارد و وزن آن نیز سبک است. صفحه‌نمایش امولد 6.28 اینچی آن، فوق‌العاده باکیفیت و روشن است و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز ارائه می‌کند. بلندگوهایی عالی دارد. باتری استفاده‌شده دراین مدل، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ فوق‌سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 870 درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 650، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از پایداری بسیاری خوبی نیز بهره میبرد. کیفیت عکس و فیلم این تلفن نیز بسیار خوب است و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • دربرابر آب مقاومت ندارد.
  • فاقد دوربین زوم است.
  • کیفیت سلفی‌ها می‌توانست بهتر باشد.

Poco F5 Pro

پوکو F5 پرو

شیائومی برای این مدل از نمایشگر امولو با رزولوشن عالی استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه و از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوب عمل می‌کنند، اما اگر می‌خواهید بهترین بهره را ببرید، بهتر از در نور روز عکاسی کنید. باتری 5160 میلی‌آمپری دستگاه، طول‌عمر مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد و برای کارهای سنگین مناسب است، اما گاه‌گاهی در استفاده طولانی و سنگین، دستگاه داغ می‌شود.

  • دوربین در نور کم، ضعف دارد.
  • دوربین اولتراواید، در نور کم اصلاً خوب نیست.

بهترین موبایل هواوی در بازار

Mate 50 Pro

میت 50 پرو

این تلفن هواوی دارای طراحی شیک با پشت چرمی و شیشه Kunlun است. تلفن همچنین دارای گواهینامه IP68 که نشان‌دهنده ضدآب بودن آن است. نمایشگر OLED استفاده‌شده، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌کند. این تلفن هواوی به بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خیلی خوبی مجهز است. باتری 4700 میلی‌آمپری از طول‌عمر خیلی خوبی بهره میبرد و از شارژ سریع 66 وات نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از بهترین قسمت‌های تلفن، تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 است که عملکرد خیلی خوبی دارد و از پایداری خوبی برخوردار است. تمامی دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در روز و شب، فوق‌العاده هستند.

  • از سرویس گوگل پلی پشتیبانی نمی‌کند.
  • فاقد فناوری 5G است.
  • با افزایش بار، دستگاه کمی گیر می‌کند.
  • یک سیستم ToF 3D وجود دارد، اما حالت سلفی پرتره موجود نیست.

بهترین گوشی موتورولا

موتورولا Edge 30 Pro

موتورولا Edge 30 Pro

تلفن پرچمدار موتورولا به نمایشگری 6.7 اینچی با نرخ رفرش 144 هرتز مجهز است که بسیار روشن و روان است و دارای کنترل ساده HRR میباشد. باتری 4800 میلی‌آمپری، طول‌عمر مناسبی دارد و از شارژ سریع 68 واتی پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد و پایداری فوق‌العاده‌ای دارد و برای انجام کارهای سنگین، گیمینگ و… بسیار خوب عمل می‌کند. برای عکاسی و فیلمبرداری درشرایط نوری مختلف نیز می‌توانید روی دوربین‌های این تلفن حساب کنید.

  • تلفن ضد آب نیست.
  • نمایشگر بسیار روشن است اما نه به‌خوبی همتایان خود.
  • باتری تلفن، طول‌عمر خیلی خوبی دارد اما بهترین نیست.
  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • امکان ضبط ویدئو با سرعت 60 فریم در کیفیت 4K وجود ندارد.
  • دوربین اولتراواید نمی‌تواند درحالت 4K فیلمبرداری کند.

بهترین تلفن همراه کاترپیلار

کاترپیلار S52

کاترپیلار S52

فریم تلفن از آلومینیوم ساخته شده و پشت آن از پلاستیک فشرده است که باعث می‌شود مقاوم دستگاه دربرابر ضربه بالا برود؛ این دستگاه در برابر سقوط در ارتفاع 1.5 متر روی بتن بصورت کامل مقاوم است. تلفن همچنین بصورت کامل ضدآب است. صفحه‌نمایش 5.65 اینچی این تلفن، روشن است و وضوح بسیار خوبی دارد. برای پردازنده از تراشه هلیو P35 استفاده می‌کند. دوربین 12 مگاپیکسلی نیز برای عکاسی در روز مناسب است. درکل اگر یک مهندس معدن، عمران یا شغلی پرخطر دارید، خرید این تلفن را پیشنهاد می‌دهیم چراکه فوق‌العاده مقاوم است و با ضربه مشکلی برای آن پیش نمی‌آید.


بهترین موبایل آنر

Honor Magic 5 Pro

آنر مجیک 5 پرو

آنر این دستگاه را بصورت منحنی طراحی کرده که جلو و عقب آن از شیشه ساخته شده است. تلفن دارای گواهی IP68 میباشد که نشان‌دهنده ضدآب بودن تلفن است. صفحه‌نمایش اولد استفاده‌شده دراین دستگاه از وضوح، کیفیت‌تصویر، دقت‌رنگ و روشنایی بالایی برخوردار است و علاوه‌بر ارائه نرخ رفرش 120 هرتزی، از حالت +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5100 میلی‌آمپری تلفن، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 66 وات نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عملکرد و ثبات بسیار خوبی دارد و از پس هرکاری برمی‌آید. دوربین‌های گوشی نیز برای عکاسی در شب و روز فوق‌العاده هستند.

  • تلفن طراحی لغزنده‌ای دارد.
  • پردازنده گرافیکی، پایداری کمی دارد و گاهی اوقات اذیت می‌کند.
  • فقط 15 دقیقه امکان ضبط 4K وجود دارد.

Honor 90

آنر 90

طراحی زیبا، لوکس و چشم‌نواز دارد. آنر برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد 6.7 اینچی استفاده کرده که از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. نمایشگر استفاده‌شده وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ بسیار خوبی دارد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایط نوری مناسب هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 دراین دستگاه نقش پردازنده مرکزی را بازی می‌کند که عملکرد و ثبات خوبی دارد.

  • در برابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • تنها یک اسپیکر دارد که کیفیت صدای خوبی هم ندارد.

آنر 70

آنر 70

آنر 70 طراحی باریک و سبکی دارد و از ارگونومی خیلی خوبی برخوردار است. صفحه‌نمایش منحنی اولد 6.67 اینچی استفاده‌شده، بسیار روشن است و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند. دوربین‌های تلفن بسیار عالی عمل می‌کنند و برای عکاسی و فیلمبرداری مناسب هستند. سلفی‌های این تلفن را می‌توان بدون رقیب تلقی کرد. باتری 4800 میلی‌آمپری، طول‌عمر خیلی مناسبی دارد و از شارژسریع 66 وات پشتیبانی می‌کند. آنر برای این دستگاه از تراشه اسنپدراگون 778 پلاس استفاده کرده که کارایی و پایداری خیلی خوبی دارد.

  • رقیب‌های قدرتمندتری دراین محدوده قیمتی وجود دارد.
  • فاقد محافظ ورودی است.
  • فاقد بلندگوهای استریو است.
  • فاقد شیشه گوریلا است.

بهترین گوشی هوشمند ریلمی در بازار

Realme 10

ریلمی 10

این مدل بسیار چشم‌نواز و زیبا طراحی شده است. نمایشگر امولد استفاده‌شده دراین مدل وضوح و دقت رنگ بسیار خوبی دارد. این نمایشگر همچنین نرخ 90 هرتز را ارائه می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر فوق‌العاده‌ای دارد و از شارژ سریع 33 وات نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه هلیو G99 برای این کلاس و رنج قیمتی عملکرد، کارایی و ثبات خیلی عالی دارد. دوربین‌های تلفن فیلمبرداری باکیفیت 1080 با زوم 1x و 2x بسیار مناسب هستند.

  • هیچ مقاومت در برابر آب ندارد.
  • حداکثر روشنایی نمایشگر درحالت خودکار، میانه است.
  • فاقد بلندگوهای استریو است.
  • کیفیت عکس ضعیف است.
  • دوربین اولتراواید ندارد.

بهترین گوشی نوکیا در بازار

نوکیا X20 5G

نوکیا X20 5G

این تلفن طراحی باریک و زیبایی دارد. صفحه‌نمایش 6.67 اینچی آن کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد و روشنایی خوبی دارد. در مرکز پردازش این دستگاه، پردازنده اسنپدراگون 480 قرار دارد که عملکرد خوبی دارد اما می‌توانست بهتر از این هم باشد و نوکیا از تراشه بهتری استفاده کند. سیستم دوربین چهارگانه تلفن، برای عکاسی در روز بسیار خوب است و می‌تواند تصاویر زیبایی را ثبت کند.

  • دراین رنج قیمتی، می‌توانید تلفن‌هایی با تراشه بهتر پیدا کنید.
  • امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی از نظر پردازنده

سوالات متداول

بهترین گوشی کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس و بعد از آن گلکسی S24 اولترا، بهترین تلفن‌های بازار هستند.

بهترین گوشی شیائومی کدام مدل است؟

شیائومی 13T بهترین تلفن این برند است.

بهترین گوشی آنر کدام مدل است؟

درحال‌حاضر آنر مجیک 5 پرو بهترین تلفن این برند در بازار است که می‌توانید بخرید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *