بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی ضد آب [بهار 1403]

یکی از ویژگی‌ها و فاکتورهای مهم دستگاه‌های هوشمند، ضد آب بودن آن‌ها است. تلفن‌هایی ضد آب هستند که بتوانند گواهی IPxx را بدست بیاورند؛ مثلاً گواهی IP68 نشان‌دهنده این است که تلفن بصورت کامل در برابر آب و ورود گردوغبار مقاوم است، یا مثلاً گواهینامه IP53 نشان می‌دهد که دستگاه فقط در برابر پاشش آب مقاوم است و نمی‌توان آن را زیر آب برد. اگر قصد خرید بهترین گوشی ضد آب را دارید، تا انتهای مقاله باما همراه باشید/

بهترین گوشی ضد آب آیفون

iPhone 15 Pro Max

آیفون 15 پرو مکس

پرچمدار اپل طراحی زیبایی دارد و از تمام پرچمدارهای قبلی، سبک‌تر است. این مدل دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضد آب است. صفحه‌نمایش اولد این تلفن، 6.7 اینچ اندازه دارد و از وضوح، کیفیت و روشنایی بسیار عالی 2000 نیت بهره می‌برد؛ نمایشگر نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند و از دالبی‌ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 4441 میلی‌آمپری، طول‌عمر بسیار عالی دارد. بلندگوهای دستگاه، بلندی و کیفیت صدای عالی دارند. تراشه Apple A17 Pro عملکردی بی‌نظیر دارد. با دوربین‌های تلفن می‌توانید مانند یک عکاس حرفه‌ای در شب و روز عکاسی کنید و مانند یک فیلمساز حرفه‌ای، فیلمبرداری کنید. از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند.

  • به‌نسبت رقبای اندرویدی خود، قیمت خیلی بیشتری دارد.
  • بدون شارژر عرضه می‌شود و سرعت شارژ بالایی نیز ندارد.
  • GPU درحالت بارگذاری تا %50 از حداکثر عملکرد خود را کاهش می‌دهد.
  • پردازش عکس، گاهی می‌تواند وضوح تصویر را کاهش دهد.
  • طبق گزارشات، شیشه پشتی دستگاه احتمال شکستگی بیشتری نسبت به قبل دارد.

آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

طراحی این مدل در کلاس خود، پیشرو است. پرچمدار اپل در برابر آب بصورت کامل مقاوم است و به‌دلیل استفاده از مواد باکیفیت درساخت، دربرابر ضربه نیز مقاومت دارد. نمایشگر اولد پیشرو این تلفن هوشمند، یکی از روشن‌ترین نمایشگرهاست و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش از حالت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه A16 بیونیک را می‌توان بهترین تراشه جهان درزمان نگارش این مطلب دانست؛ این تراشه از عملکرد، کارایی و ثبات فوق‌العاده‌ای برخوردار است. عمرباتری پرچمدار نسبت‌به نسل‌های قبل بیشتر شده است. هرچهار دوربین تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط مختلف، فوق‌العاده‌اند. بهترین تثبیت‌کننده فیلم موجود در تلفن‌های هوشمند، دراین مدل استفاده شده است. درمورد بلندگوهای استریو نیز، باید کیفیت آن‌ها را عالی ارزیابی کنیم.

  • بزرگتر و سنگین‌تر از همه مدل‌های قبلی.
  • همراه موبایل، شارژر ارائه نمی‌شود.
  • محدودیت‌های جدید iOS اپل، می‌تواند افراد تازه وارد را کمی آزار بدهد.

iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو

دومین تلفن از سری 14، طراحی پیشرویی دارد و در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است. این مدل نیز از نمایشگر استفاده‌شده در آیفون 14 پرو مکس استفاده می‌کند. برای پردازنده مرکزی نیز از همان تراشه A16 بیونیک اپل استفاده می‌کند که عملکرد، کارایی و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد. تمامی دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای مناسب هستند و می‌توان در هرشرایطی از آن‌ها استفاده کرد؛ درضمن این مدل نیز بهترین تثبیت‌کننده ویدئو را دارد. بلندگوهای استریو این مدل نیز عملکردی عالی دارند. از ویژگی‌های بارز آیفون 14 پرو می‌توان به فناوری تشخیص چهره، پشتیبانی از تماس ماهواره‌ای، تشخیص تصادف و اسکنر LiDAR اشاره کرد.

  • طراحی جمع‌وجوری دارد اما سنگین است.
  • عمر باتری تغییری نکرده و بهتر نشده است.
  • شارژر در داخل جعبه نیست.
  • محدودیت‌های جدید iOS اپل، می‌تواند افراد تازه وارد را کمی آزار بدهد.

iPhone 14 Plus

آیفون 14 پلاس

طراحی زیبا و محکمی دارد. نمایشگر اولد استفاده‌شده دراین مدل کیفیت، وضوح، دقت رنگ و روشنایی بسیار عالی دارد و از حالت دالبی‌ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. عمر باتری 4323 میلی‌آمپری تلفن، بسیار خوب است. تراشه A15 بیونیک با وجود اینکه آخرین تراشه نیست، اما واقعاً عالی است و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد. همه دوربین‌های اصلی و سلفی، کیفیت عکس و فیلم بی‌نظیری دارند؛ بادوربین‌های این تلفن می‌توانید انواع کلیپ‌ها را باکیفیت بالا ضبط کنید.

  • بسیاری از ویژگی‌ها مانند نرخ رفرش 120 هرتز، تراشه A16 بیونیک یا فوکوس خودکار در دوربین فوق‌عریض مدل‌های پرو را ندارد.
  • قیمت این مدل به قیمت آیفون 13 پرو مکس سال گذشته نزدیک است، که بسیاری از ویژگی‌های مدل‌های پرو سری 14 را دارد.
  • همراه جعبه، شارژر عرضه نمی‌شود.

بهترین گوشی ضد آب سامسونگ

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

طراحی زیبا و راحتی دارد و از مواد باکیفیت ساخته شده‌است. این مدل از قلم S پشتیبانی می‌کند که دارای قابلیت‌های گسترده‌ای برای کار و بازی است. سامسونگ دراین مدل از نمایشگر فوق‌العاده Dynamic AMOLED 2X با 6.8 اینچ اندازه استفاده کرده که نرخ 120 هرتز رو ارائه و از حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم دوربین استفاده‌شده دراین مدل یکی از بهترین سیستم‌های دوربین موجود در بازار است و برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایطی مناسب است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز عملکردی بسیاری عالی دارد و از پایداری خیلی خوبی بهره میبرد.


گلکسی S23 پلاس

گلکسی S23 پلاس

عضو دیگر سری S23، طراحی ساده و درعین‌حال محکمی دارد و دارای گواهینامه IP68 است. نمایشگر AMOLED فوق‌العاده این مدل روشنایی، دقت رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد؛ همچنین نرخ رفرش 120 هرتز تطبیقی راهم ارائه می‌دهد. عمر باتری 4700 میلی‌آمپری، عالی است. این مدل بلندگوهای استریو عالی دارد که کیفیت و بلندی صدای خیلی خوبی دارند. عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک‌شده، فوق‌العاده است. تمامی لنزهای دوربین، برای عکاسی و فیلمبرداری بصورت حرفه‌ای عمل می‌کنند.

  • امکان افزایش حافظه وجود ندارد.
  • نمایشگر از رنگ 10 بیتی و حالت دالبی‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • تراشه متأسفانه تحت فشار و بار طولانی، کمی اذیت می‌کند.
  • سرعت شارژ 45 وات، درمقایسه با سایر رقبا خیلی رقابتی نیست.

Galaxy S23

گلکسی S23

عضو سوم سری S23، طراحی محکمی دارد و دارای رتبه IP68 است. نمایشگر Dynamic AMOLED 2X این مدل بسیار روشن است و خیلی روان کار می‌کند. عمرباتری و بلندگوهای استریو بسیار عالی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، عملکرد روان و قدرتمندی دارد و برای انواع کارهای سنگین مناسب است. کیفیت عکس و فیلم تمامی دوربین‌ها، واقعاً عالی است.

  • حافظه 128 گیگابایت بجای تراشه‌های حافظه UFS 4.0 از UFS 3.1 استفاده می‌کند.
  • از UltraWideBand پشتیبانی نمی‌کند.
  • نمایشگر از رنگ 10 بیتی و دالبی‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • عملکرد پردازنده گرافیکی، در زیر فشار بار تا %60 کاهش پیدا می‌کند.
  • همراه گوشی، شارژر عرضه نمی‌شود.

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

سامسونگ این مدل را بصورت مدرن طراحی کرده، نمایشگری بزرگ دارد، ظاهری جعبه‌ای شکل دارد، لبه‌های آن منحنی است و طراحی دوربین آن، منحصربه‌فرد است. قلم S دراین مدل کاربردهای گسترده‌ای از بازی تا کار دارد. نمایشگر OLED این تلفن، بسیار روشن، سریع و دقیق است و وضوح فوق‌العاده‌ای برخوردار است. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند. گلکسی S22 اولترا یکی از بهترین سیستم‌های دوربین را دارد و برای فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای، مناسب است. یکی از نقاط قوت گلکسی S22 اولترا، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 آن است که عملکردی خیره‌کننده دارد.

  • قلم S باعث افزایش وزن و کاهش حجم داخلی تلفن شده است.
  • سرعت شارژ تلفن، در مقایسه با سایر برندها خیلی رقابتی نیست.

بهترین گوشی ضد آب شیائومی

Xiaomi 13 Ultra

شیائومی 13 اولترا

این مدل شیائومی، یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد و دارای گواهی IP68 است که نشان‌دهنده ضدآب بودن تلفن است. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش خمیده LTPO امولد 6.73 اینچی استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از دالبی‌ویژن و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، طول‌عمر بسیار خوبی دارد. بلندگوهای استریو دستگاه از کیفیت صدای بسیار عالی برخوردار هستند و بلندی صدای خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌کار رفته دراین دستگاه، عملکرد و پایداری بسیار خوبی دارد و داغ نمی‌شود. دوربین‌های این گوشی شیائومی، برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی هستند و می‌توانند تصاویر و ویدئوهای بسیار زیبایی را ثبت و ضبط کنند.

  • دوربین سلفی، عکس‌هایی با کیفیت متوسط ثبت می‌کند و فاقد فوکوس خودکار و کیفیت 4K برای فیلمبرداری است.

Xiaomi 13

شیائومی 13

پرچمدار جدید شیائومی طراحی عالی و ارگونومیکی دارد. شیائومی درساخت این مدل از فریم آلومینیومی استفاده کرده و شیشه تلفن را بوسیله گوریلا گلس 5 ایمن کرده است. دستگاه همچنین بصورت کامل ضد آب است و دارای گواهینامه IP68 است. نمایشگر 6.36 اینچی اولد استفاده‌شده نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند و دارای روشنایی، دقت رنگ و وضوح عالی است. طول‌عمر باتری 4500 میلی‌آمپری، نسبت‌به نسل قبلی ارتقاء داشته و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. دستگاه بااستفاده از بلندگوهای استریو، خروجی صدای عالی دارد و از دالبی‌اتمس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی ایفای نقش می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. همه دوربین‌ها در همه حالات و هر شرایطی برای عکاسی و فیلمبرداری عالی هستند.

  • از استاندارد شارژ سریع 120 وات شیائومی استفاده نمی‌کند.
  • دستگاه زیر فشار، بسیار گرم می‌شود اما کارایی آن افت نمی‌کند.
  • بهتر بود از ویکتوس بجای گوریلا گلس 5 استفاده میشد.

Xiaomi 13T

شیائومی 13T

این مدل شیائومی دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار است. شیائومی برای این تلفن از یک نمایشگر اولد عالی استفاده کرده که عمق رنگ 12 بیتی را پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند؛ صفحه‌نمایش همچنین از دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ، وضوح و روشنایی بسیار خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوها با پشتیبانی از حالت دالبی‌اتمس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عملکرد بسیار عالی دارند. تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا استفاده‌شده دراین تلفن، عملکرد و ثبات بسیار خوبی دارد و برای اجرای پردازش‌های سنگین مناسب است.

  • دوربین سلفی عملکرد خوبی ندارد.
  • پنل در اکثر برنامه‌ها و منوهای سیستم به 144 هرتز نمی‌رسد.
  • 12T سال گذشته، سرعت شارژ سریع‌تری داشت.

Xiaomi 12

شیائومی 12

شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد منحنی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که بسیار روشن است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ و همچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. تلفن ارگونومی خیلی خوبی دارد و به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. عملکرد سیستم دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده است. تلفن همچنین از شارژ سیمی، بی‌سیم و بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد اما پایداری مناسبی ندارد.

  • عمرباتری ضعیف است.
  • دربرابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • بلندگوهای استریو نامتعادل هستد و ویژگی دالبی‌اتمس کیفیت را بدتر می‌کند.

درباره مقاله بهترین گوشی از نظر باتری بیشتر بخوانید.

سوالات متداول

بهترین گوشی ضد آب کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس بهترین تلفن ضد آب بازار است. درکنار آن گلکسی S23 اولترا بهترین عملکرد را دارد.

بهترین گوشی ضد آب سامسونگ کدام است؟

گلکسی S23 اولترا بهترین تلفن ضد آب سامسونگ است.

بهترین گوشی ضد آب شیائومی کدام است؟

شیائومی 13 اولترا بهترین تلفن مقاوم در برابر آب شیائومی است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *