بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی شیائومی 2024 [فروردین 1403]

شیائومی یکی از غول‌های موبایل در دنیا است که هرساله جدیدترین مدل‌های ارزان‌قیمت، میان‌رده و پرچمدار خود را عرضه می‌کند. دراین مقاله ما قصد داریم بهترین گوشی شیائومی در رده‌های قیمتی و کاربری مختلف را معرفی کنیم. در ادامه ما به‌شما بهترین گوشی‌های شیائومی در رنج‌های قیمتی مختلف، بهترین دستگاه‌های گیمینگ شیائومی، بهترین مدل‌های میان‌رده شیائومی و… را معرفی خواهیم کرد. باما همراه باشید.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی

Xiaomi 13

شیائومی 13

پرچمدار جدید شیائومی طراحی عالی و ارگونومیکی دارد. شیائومی درساخت این مدل از فریم آلومینیومی استفاده کرده و شیشه تلفن را بوسیله گوریلا گلس 5 ایمن کرده است. دستگاه همچنین بصورت کامل ضد آب است و دارای گواهینامه IP68 است. نمایشگر 6.36 اینچی اولد استفاده‌شده نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند و دارای روشنایی، دقت رنگ و وضوح عالی است. طول‌عمر باتری 4500 میلی‌آمپری، نسبت‌به نسل قبلی ارتقاء داشته و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. دستگاه بااستفاده از بلندگوهای استریو، خروجی صدای عالی دارد و از دالبی‌اتمس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی ایفای نقش می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. همه دوربین‌ها در همه حالات و هر شرایطی برای عکاسی و فیلمبرداری عالی هستند.

  • از استاندارد شارژ سریع 120 وات شیائومی استفاده نمی‌کند.
  • دستگاه زیر فشار، بسیار گرم می‌شود اما کارایی آن افت نمی‌کند.
  • بهتر بود از ویکتوس بجای گوریلا گلس 5 استفاده میشد.

Xiaomi 13 Ultra

شیائومی 13 اولترا

این مدل شیائومی، یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد و دارای گواهی IP68 است که نشان‌دهنده ضدآب بودن تلفن است. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش خمیده LTPO امولد 6.73 اینچی استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از دالبی‌ویژن و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، طول‌عمر بسیار خوبی دارد. بلندگوهای استریو دستگاه از کیفیت صدای بسیار عالی برخوردار هستند و بلندی صدای خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌کار رفته دراین دستگاه، عملکرد و پایداری بسیار خوبی دارد و داغ نمی‌شود. دوربین‌های این گوشی شیائومی، برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی هستند و می‌توانند تصاویر و ویدئوهای بسیار زیبایی را ثبت و ضبط کنند.

  • دوربین سلفی، عکس‌هایی با کیفیت متوسط ثبت می‌کند و فاقد فوکوس خودکار و کیفیت 4K برای فیلمبرداری است.

Xiaomi 12

شیائومی 12

شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد منحنی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که بسیار روشن است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ و همچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. تلفن ارگونومی خیلی خوبی دارد و به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. عملکرد سیستم دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده است. تلفن همچنین از شارژ سیمی، بی‌سیم و بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد اما پایداری مناسبی ندارد.

  • عمرباتری ضعیف است.
  • دربرابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • بلندگوهای استریو نامتعادل هستد و ویژگی دالبی‌اتمس کیفیت را بدتر می‌کند.

Xiaomi 12X

شیائومی 12X

طراحی زیبا و جمع‌وجوری دارد و وزن آن نیز سبک است. صفحه‌نمایش امولد 6.28 اینچی آن، فوق‌العاده باکیفیت و روشن است و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز ارائه می‌کند. بلندگوهایی عالی دارد. باتری استفاده‌شده دراین مدل، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ فوق‌سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 870 درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 650، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از پایداری بسیاری خوبی نیز بهره میبرد. کیفیت عکس و فیلم این تلفن نیز بسیار خوب است و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • دربرابر آب مقاومت ندارد.
  • فاقد دوربین زوم است.
  • کیفیت سلفی‌ها می‌توانست بهتر باشد.

Xiaomi 12 Lite
Xiaomi 12 Lite

شیائومی 12 لایت

این مدل شیائومی، طراحی ساده و سبک با حاشیه‌های نازکی دارد. شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد 6.55 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ وهمچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها در همه حالات، عملکرد ثابت و مطلوبی دارند و برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند. دوربین سلفی دارای AF است. تراشه اسنپدراگون 778 استفاده‌شده دراین رنج قیمتی، عملکرد مناسب و پایداری دارد.

  • عمرباتری دستگاه می‌توانست کمی بهتر باشد.
  • فاقد رتبه IP است.
  • اسلات کارت‌حافظه حذف‌شده است.

بهترین گوشی شیائومی از سری پوکو

Poco F5 Pro

پوکو F5 پرو

شیائومی برای این مدل از نمایشگر امولو با رزولوشن عالی استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه و از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوب عمل می‌کنند، اما اگر می‌خواهید بهترین بهره را ببرید، بهتر از در نور روز عکاسی کنید. باتری 5160 میلی‌آمپری دستگاه، طول‌عمر مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد و برای کارهای سنگین مناسب است، اما گاه‌گاهی در استفاده طولانی و سنگین، دستگاه داغ می‌شود.

  • دوربین در نور کم، ضعف دارد.
  • دوربین اولتراواید، در نور کم اصلاً خوب نیست.

Poco F5

پوکو F5

تلفن از مواد درجه 1 ساخته شده و وزن سبکی دارد. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد عالی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده که از HDR10+ و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. از چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر بسیار طولانی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. همه دوربین‌ها بجز دوربین سلفی، برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای بسیار مناسب هستند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. شیائومی برای این مدل از بلندگوهایی با صدای بلند استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن می‌توان به جک 3.5 میلیمتری، بلستر IR، گواهی IP53 و هاپتیک ممتاز اشاره کرد.

  • از اثرانگشت خوان کناری بجای اسکنر UD استفاده می‌کند.
  • حالت شب نیاز به کار بیشتری دارد، دوربین سلفی خیلی خوب نیست.
  • تراشه عملکرد خیلی عالی دارد اما پایدار نیست.

پوکو F4 جی‌تی

پوکو F4 جی‌تی

این مدل طراحی بسیار زیبایی دارد و به‌شدت برای بازی‌کردن مناسب است. نمایشگر 6.67 اینچی امولد استفاده شده کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد و نرخ 120 هرتز را نمایش می‌دهد. این مدل همچنین از 1 میلیارد رنگ و حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهایی باکیفیت صدای عالی دارد و دارای یکی از سریع‌ترین شارژر‌هاست. در مرکز پردازش تلفن، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار گرفته است که به‌راحتی از پس هر بازی برمی‌آید.


بهترین گوشی شیائومی از سری ردمی

Redmi Note 12 Pro 5G

ردمی نوت 12 پرو 5G

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک دوشیشه‌ای دارد و دارای رتبه IP53 است. نمایشگر اولد 6.67 اینچی این مدل، کیفیت تصویر عالی دارد و از حالت دالبی‌ویژن، 1 میلیارد رنگ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری طول‌عمر طولانی دارد و از سرعت شارژ 67 وات نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه دایمنسیتی 1080 مدیاتک استفاده شده، عملکرد عالی دارد و از ثبات و پایداری خیلی خوبی بهره میبرد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی عمل می‌کنند و عکس و فیلم خیلی خوبی را ثبت و ضبط می‌کنند.

  • مصرف باتری بالاتر از حد متوسط در حالت آماده به‌کار.
  • فاقد EIS در فیلمبرداری 4K.

Redmi Note 12 Pro 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

شیائومی برای این‌مدل از طراحی کلاسیک دوشیشه‌ای استفاده کرده که چسبندگی خوبی دارد و از دست لیز نمی‌خورد. درضمن این‌مدل دارای رتبه IP53 نیز میباشد. نمایشگر اولد استفاده شده، کیفیت بسیار عالی دارد و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد؛ همچنین از 1 میلیارد رنگ و حالت دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و به‌کمک شارژ سریع 67 وات می‌تواند از 46 دقیقه بصورت کامل شارژ شود. چیپست دایمنسیتی 1080 عملکرد بسیار خوبی دارد و از ثبات خوبی بهره می‌برد. سیستم دوربین سه‌گانه استفاده شده، کیفیت عکس و فیلم عالی دارند و می‌توان از آن‌ها برای ضبط هرصحنه‌ای استفاده کرد.

  • درحالت آماده‌به‌کار، مصرف باتری بالاتر از حد متوسط دارد.
  • فاقد EIS در فیلمبرداری 4K.
  • با اندروید 12 راه‌اندازی می‌شود. (قابلیت ارتقاء دارد)

Redmi Note 12S

ردمی نوت 12S

شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر امولد 6.43 اینچی با نرخ 90 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت استفاده کرده که کیفیت تصویر و دقت رنگ مناسبی دارد. در مرکز پردازش این تلفن، تراشه هلیو G96 مدیاتک قرار دارد و در کنار آن از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 استفاده شده است. دوربین 108 مگاپیکسلی ردمی نوت 12S، کیفیت عکس و فیلم مناسبی دارد و می‌توان روی آن حساب کرد.


بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

بلک شارک 5 پرو

بلک شارک 5 پرو

این مدل دارای صفحه‌نمایش OLED روشن با نرخ 144 هرتز میباشد. از حالت HDR10+ و رنگ 10 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند. بلک شارک 5 پرو به بلندگوهای استریو با صدای عالی مجهز است. همچنین می‌توانید روی کیفیت دوربین‌های این مدل گیمینگ نیز حساب ویژه‌ای باز کنید. تلفن بلک شارک به شارژ سریع 120 واتی مجهز شده که قادر کل ظرفیت باتری را در کمتر از 15 دقیقه، فول کند. این تلفن گیمینگ به بسیاری از ویژگی‌های مفید بازی، محرک‌های فیزیکی شانه با قابلیت‌های اضافی مجهز است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد فوق‌العاده و پایداری دارد به راحتی از پس از بازی و برنامه‌ای برمی‌آید.

  • عمر باتری خیلی عالی نیست.
  • دارای محافظت دربرابر آب و گرد و غبار نیست.
  • تلفن خیلی سریع داغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

سوالات متداول

بهترین گوشی شیائومی کدام مدل است؟

شیائومی 13 بهترین تلفن این برند دراین لیست است.

بهترین گوشی پوکو شیائومی کدام مدل است؟

پوکو F5 پرو بهترین تلفن این سری است.

بهترین گوشی ردمی شیائومی کدام است؟

ردمی نوت 12 پرو 4G بهترین تلفن از سری است.

بهترین گوشی سری می کدام است؟

می 11 اولترا، بهترین تلفن شیائومی از سری می است.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی کدام مدل است؟

بلک شارک 5 پرو بهترین تلفن مخصوص بازی شیائومی است که می‌توانید بخرید.

بهترین گوشی شیائومی از لحاظ دوربین کدام مدل است؟

همه مدل‌های پرچمدار، از کیفیت دوربین خیلی خوبی برخوردار هستند، اما تلفن‌های شیائومی 13 و می 11 اولترا کیفیت دوربین بهتری دارند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری کدام مدل است؟

تلفن شیائومی 12T پرو یکی از بهترین باتری‌ها را دربین تلفن‌های شیائومی دارد. این مدل از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر نمایشگر کدام است؟

تمام مدل‌های پرچمدار و سری می و پوکو شیائومی، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارند. اما براساس مدل‌های این لیست، شیائومی 13، شیائومی 12، شیائومی 12X، می 11 اولترا و پوکو F5 پرو کیفیت صفحه‌نمایش خیلی خوبی دارند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *