بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی شیائومی سری پوکو [بهار 1403]

تلفن‌هایی از شیائومی که در سری پوکو قرار می‌گیرند، عموماً نسخه‌های ارتقاء یافته سری ردمی این برند محسوب می‌شوند. گوشی‌های پوکو همواره جزء مدل‌های پرطرفدار بازار بوده‌اند و از مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیار خوبی برخوردار هستند. چنانچه قصد خرید بهترین گوشی شیائومی سری پوکو را دارید، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

Poco F5 Pro

پوکو F5 پرو

شیائومی برای این مدل از نمایشگر امولو با رزولوشن عالی استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه و از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوب عمل می‌کنند، اما اگر می‌خواهید بهترین بهره را ببرید، بهتر از در نور روز عکاسی کنید. باتری 5160 میلی‌آمپری دستگاه، طول‌عمر مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد و برای کارهای سنگین مناسب است، اما گاه‌گاهی در استفاده طولانی و سنگین، دستگاه داغ می‌شود.

  • دوربین در نور کم، ضعف دارد.
  • دوربین اولتراواید، در نور کم اصلاً خوب نیست.

Poco F5

پوکو F5

تلفن از مواد درجه 1 ساخته شده و وزن سبکی دارد. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد عالی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده که از HDR10+ و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. از چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر بسیار طولانی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. همه دوربین‌ها بجز دوربین سلفی، برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای بسیار مناسب هستند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. شیائومی برای این مدل از بلندگوهایی با صدای بلند استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن می‌توان به جک 3.5 میلیمتری، بلستر IR، گواهی IP53 و هاپتیک ممتاز اشاره کرد.

  • از اثرانگشت خوان کناری بجای اسکنر UD استفاده می‌کند.
  • حالت شب نیاز به کار بیشتری دارد، دوربین سلفی خیلی خوب نیست.
  • تراشه عملکرد خیلی عالی دارد اما پایدار نیست.

Poco F4

پوکو F4

نمایشگر امولد 6.67 اینچی عالی دارد که نرخ 120 هرتز را ارائه و از حالت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 870 استفاده شده دراین مدل، عملکرد و پایداری خیلی خوبی دارد و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای دوگانه، از کیفیت و بلندی صدای خیلی خوبی بهره میبرند و از حالت دالبی‌اتمس نیز پشتیبانی می‌کنند. این مدل دارای یک باتری 4500 میلی‌آمپری میباشد که با شارژ سریع 67 واتی، درکمتر از 38 دقیقه بصورت کامل شارژ می‌شود. همه دوربین‌ها عملکرد خیلی خوبی در عکاسی و فیلمبرداری دارند.

  • دوربین ماکرو نسبت‌به به نسل قبل، افت داشته است.
  • تثبیت‌کننده ویدئو در دوربین اصلی، نیاز به به‌روزرسانی دارد.
  • ویدئوها می‌توانند از افزایش کنتراست نیز بهره‌مند شوند.

پوکو F4 جی‌تی

Poco F4 GT

این مدل طراحی بسیار زیبایی دارد و به‌شدت برای بازی‌کردن مناسب است. نمایشگر 6.67 اینچی امولد استفاده شده کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد و نرخ 120 هرتز را نمایش می‌دهد. این مدل همچنین از 1 میلیارد رنگ و حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهایی باکیفیت صدای عالی دارد و دارای یکی از سریع‌ترین شارژر‌هاست. در مرکز پردازش تلفن، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار گرفته است که به‌راحتی از پس هر بازی برمی‌آید.


Poco X6 5G

پوکو X6 5G

عضو جدید سری پوکو شیائومی طراحی زیبایی دارد و درعین‌حال دارای استاندارد IP54 می‌باشد. نمایشگر امولد 6.67 اینچی این دستگاه از وضوح، دقت‌رنگ و روشنایی بسیار خوبی برخوردار است و علاوه‌بر پشتیبانی از تصاویر دالبی‌ویژن و 68 میلیارد رنگ، نرخ رفرش 120 هرتز را هم ارائه می‌دهد. بلندگوهای باکیفیتی دارد که از دالبی‌اتمس پشتیبانی می‌کند. پردازنده اسنپدراگون 7s نسل 2 عملکرد و پایداری بسیاری خوبی در بین مدل‌های میان‌رده دارد. روی کیفیت دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در نور روز می‌توانید حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • عمر باتری متوسط.
  • دوربین سلفی تصاویر نرمی تولید می‌کند و فاقد EIS برای ضبط ویدئو می‌باشد.

Poco X5 Pro 5G

پوکو X5 پرو 5G

این مدل شیائومی، طراحی زیبا و چسبنده‌ای دارد که باعث می‌شود دستگاه به‌خوبی در دست قرار بگیرد. نمایشگر 6.67 اینچی امولد دستگاه از یک میلیارد رنگ، حالت دالبی ویژن و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و روشنایی خیلی خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری دستگاه طول‌عمر خیلی‌خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو قدرتمند دستگاه، کیفیت صدای عالی دارند. تراشه اسنپدراگون 778 استفاده شده، عملکرد خیلی خوبی دارد و یک گزینه مناسب برای بازی‌کردن به‌حساب می‌آید. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند و عملکرد خیلی خوبی دارند.

  • فاقد اسلات کارت حافظه و رادیو FM.
  • کیفیت دوربین ماکرو ضعیف است.
  • دوربین سلفی Quad-Bayer است.

Poco X5 5G

پوکو X5 5G

شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر 6.67 اینچی سوپر امولد استفاده کرده که وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ عالی داره و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. تراشه اسنپدراگون 695 عملکرد خوبی دارد و خیلی کم گرم می‌شود. شیائومی برای این مدل از باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده که طول‌عمر مناسبی دارد و ازشارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

  • با اندروید 12 راه‌اندازی می‌شود.
  • یک اسپیکر دارد و صدای آن نیز خیلی عالی نیست.
  • امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیست، کیفیت 1080 نیز خیلی عالی نیست.

Poco X4 Pro 5G

پوکو X4 پرو 5G

شیائومی درساخت این مدل از شیشه استفاده کرده که ظاهری زیبا به‌آن داده است؛ این مدل همچنین دارای گواهینامه IP53 است. نمایشگر 6.67 اینچ سوپر امولد استفاده شده وضوح، دقت‌رنگ و روشنایی عالی دارد. همچنین نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر طولانی دارد و از سرعت شارژ 67 وات پشتیبانی می‌کند که قادراست در 41 دقیقه، باتری را %100 شارژ کند. بلندگوهای استریو کیفیت صدای مطلوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 695 استفاده شده، عملکرد مطلوبی دارد و برای این کلاس قیمتی، مناسب است. دراین مدل از رابط MIUI 13، جک 3.5 میلیمتری، NFC، بلستر IR و میکروSD استفاده شده است.

  • باآخرین نسخه اندروید عرضه نمی‌شود.
  • کیفیت عکس و فیلم ضعیف است.
  • فاقد فیلمبرداری 4K است.

Poco M5s

پوکو M5s

این مدل طراحی زیبایی دارد و دارای گواهینامه IP53 نیز میباشد. شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر اولد 6.43 اینچی استفاده کرده که روشنایی خیلی خوبی دارد و از وضوح کافی برخوردار است. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین تلفن، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 33 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوبی دارد و عملکرد تراشه هلیو G95 مدیاتک برای این محدوده قیمتی عالی است، حتی اگر چیپست قدیمی باشد. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، کیفیت عکس و فیلم فوق‌العاده‌ای دارد.

  • کیفیت عکس و فیلم همه دوربین‌های پشت، تعریف چندانی ندارد.
  • نمایشگر از نرخ رفرش بالا، بی‌بهره است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی ردمی شیائومی

سوالات متداول

بهترین گوشی شیائومی سری پوکو کدام مدل است؟

Poco F5 Pro بهترین تلفن شیائومی از سری پوکو است که می‌توانید بخرید.

بهترین گوشی پوکو ازنظر نمایشگر کدام مدل است؟

پوکو F5 پرو و پوکو F5 ازنظر نمایشگر نیز بهترین هستند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. بالاخره انتخابت کدومه؟
    شماکه همه رو پیشنهاد دادی.
    و هر مدل رو هم گفتی بهترین انتخاب 🤔🤔🤔

  2. سلام وقتتون بخیر
    همه مدل‌هایی که توی مقاله بهترین سری پوکو بهتون معرفی کردم، جزء بهترین‌های بازار هستن. اما انتخاب کردنش بستگی داره به بودجه‌ای که شما دارین. ما سعی میکنیم مدل‌ها رو بررسی کنیم و بهترین اونا رو معرفی کنیم. اما من خودم به شخصه انتخابم، پوکو F4 GT هست. بعد از اون، F3.

  3. من پارسال دوتا خریدم پوکو ام 3 ویک سامسونگ a12 پوکو خیلی سرتره از هر لحاظ که بگی راضی هستم درست باگی داشت تو ایران که بعضی‌ها خاموش می شدند ولی برا من اینطور نبود وخیلی راضی هستم از گوشیم وسامسونگ رو به مادرم دادم بنظر من نصبت به قیمت پوکو حرف نداره

  4. پوکو اف تری میگین پوکو ام ۳ میگین پوکو ایکس ۳ که از پوکو ام ۳ بهتر هست نمیگین بهترین گوشی هارو نمیبینین

  5. سلام وقت شما بخیر
    پوکو ایکس 4 پرو هم تلفن خیلی خوبیه و به نسبت قیمتی که داره، خدمات خیلی بیشتری رو ارائه میده

  6. مهدی جان سلام
    ممنون از نظرتون. حتما توی آپدیت بعدی بررسی و معرفی میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *