آموزش

آموزش کالیبره کردن باتری گوشی و بهینه سازی آن

در ادامه می‌توانید روش‌های کالیبره کردن باتری تلفن‌همراه با مطالعه کنید.

بعداز مدتی استفاده از تلفن، ممکن است باتری دستگاه شما دیگر عملکرد سابق را نداشته و نیاز به بهینه‌سازی داشته باشد. بسیاری از مشکلات باتری را به‌سادگی با عمل کالیبره کردن می‌توان از بین برد و کارایی دستگاه را بهبود ببخشید. پیش‌از اینکه بخواهید باتری دستگاه خود را تعویض کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکبار آن را ریکاوری نمایید. در ادامه باما همراه باشید تا روش‌های کالیبره کردن باتری گوشی را به‌شما معرفی کنیم.

درنظر داشته باشید که عمل کالیبراسیون، زمانی جواب می‌دهد که باتری دستگاه شما ورم نکرده باشد؛ اگر باتری تلفن‌تان باد کرده، بهتر است هرچه سریع‌تر آن را تعویض نمایید. در ادامه باما همراه باشید تا دو روش کالیبره کردن باتری را به شما آموزش دهیم.

کالیبره باتری گوشی

کالیبره کردن باتری موبایل

برای بهینه‌سازی باتری گوشی می‌توان از دو روش استفاده کرد؛ یکی استفاده از اپلیکیشن و دیگری بدون استفاده از برنامه. در ادامه باما باشید تا این دو روش را که تقریباً مشابه یکدیگر هستند، برای شما مطرح کنیم؛ ابتدا روش بدون استفاده از اپلیکیشن را معرفی می‌کنیم:

بهینه‌سازی باتری گوشی بدون نیاز به اپلیکیشن

  1. با گوشی خود کار کنید تا تلفن خاموش شود.
  2. بعد از خاموش‌شدن، تلفن را روشن کنید و مطمئن شوید که هیچ شارژی باقی نمانده؛ اگر باتری شارژ داشت، دوباره با دستگاه خود کار کنید تا باتری بصورت کامل تخلیه شود. این عمل را تکرار کنید تا از تخلیه کامل باتری مطمئن شوید.
  3. تلفن را در حالتی خاموش است تا %100 شارژ کنید.
  4. دستگاه را روشن کنید و شارژ آن را بررسی کنید؛ اگر شارژ تلفن %100 نبود، دوباره دستگاه را به شارژ بزنید تا 100 درصد شود.
  5. بعد از تکمیل شارژ، تلفن را از برق جدا کنید و آن را ریستارت کنید؛ اگر بعداز خاموش/روشن شدن دیدید که شارژ باتری کمتر از 100% است، آن را به برق بزنید تا 100 شود.
  6. اگر 100 بود، تمام مراحل را 3 بار دیگر تکرار کنید؛ یعنی بصورت کامل تخلیه کنید، درحالت خاموش به شارژ بزنید تا %100 شود و سپس دوباره تخلیه و تکمیل کنید.
اپلیکیشن Battery Calibration

کالیبره کردن باتری با استفاده از اپلیکیشن

  • پیش‌از اقدام برای بهینه‌سازی، اپلیکیشن Battery Calibration را نصب کنید.
  • با گوشی خود کار کنید تا تلفن خاموش شود.
  • بعد از خاموش‌شدن، تلفن را روشن کنید و مطمئن شوید که هیچ شارژی باقی نمانده؛ اگر باتری شارژ داشت، دوباره با دستگاه خود کار کنید تا باتری بصورت کامل تخلیه شود. این عمل را تکرار کنید تا از تخلیه کامل باتری مطمئن شوید.
  • تلفن را در حالتی خاموش است تا %100 شارژ کنید.
  • دستگاه را روشن کنید و شارژ آن را بررسی کنید؛ اگر شارژ تلفن %100 نبود، دوباره دستگاه را به شارژ بزنید تا 100 درصد شود.
  • بعد از تکمیل شارژ، تلفن را از برق جدا کنید و آن را ریستارت کنید؛ اگر بعداز خاموش/روشن شدن دیدید که شارژ باتری کمتر از 100% است، آن را به برق بزنید تا 100 شود.
  • اگر 100 بود، تمام مراحل را 3 بار دیگر تکرار کنید؛ یعنی بصورت کامل تخلیه کنید، درحالت خاموش به شارژ بزنید تا %100 شود و سپس دوباره تخلیه و تکمیل کنید.
  • بعد از تکرار مراحل بالا، اپلیکیشن Battery Calibration را اجرا کرده و گزینه کالیبره کردن باتری را انتخاب کنید.
  • بعداز اینکه کالیبره باتری توسط برنامه به‌اتمام رسید، با دستگاه خود کار کنید تا شارژ آن به اتمام برسد و تلفن بصورت خودکار خاموش شود. سپس روشن کنید و مطمئن شوید که هیچ شارژی ندارد.
  • درآخر تلفن را درحالت خاموشی تا %100 شارژ کنید.

امیدواریم دراین مقاله توانسته باشیم به‌شما کمک کنیم که باتری تلفن خود را بهینه کنید و عملکرد آن‌را بهبود ببخشید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خودتان را باما و سایر کاربران در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. من برنامه Avast Battery Saver استفاده کردم خیلی خوب بود واقعا. از بین نرم افزارهایی که واسه بهینه کردن باتری گوشی معرفی کرده بودین این مورد به نظرم بهترین گزینس.

  2. سلام ببخشید فعال کردن گزینه بهینه سازی باتری گوشی شیائومی آیا به باتری آسیب میرساند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *