ریپورتاژ آگهی

6 نکته طلایی برای خرید پرده نمایش ویدیو پروژکتور را بدانید!

چکیده : در این مطلب تمامی نکات مهم راهنمای خرید و انتخاب پرده نمایش ویدیو نمایش را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بهترین پرده نمایش را متناسب با نیاز خود خریداری کنید .

بارها و بارها شده که هنگام تدریس در کلاس خود احساس نیاز به‌اشتراک‌گذاری تصاویر موجود در سیستم تان با دانشجویان می‌کنید و یا در یک جلسه مهم کاری هستید و قصد دارید استراتژی خود را در قالب یک فایل پاورپوینت ارائه دهید اما امکانات لازم موجود نیست. همین امر باعث شده که به فکر جست‌وجو برای راهنمای خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور بیافتید.

این مطلب را تا انتها بخوانید و مطمئن باشید هیچ سوالی برای شما باقی نخواهد ماند.

آیا می‌دانید پرده نمایش چیست؟

حتماً می‌دانید که پرده نمایش یک صفحه سفید بزرگ است که وظیفه پخش تصاویر منتشر شده از ویدئو پروژکتور را دارد. مواد بکار رفته در ساخت آن از رفلکس یا بازتاب نور جلوگیری کرده و به افزایش کیفیت نمایش تصاویر کمک می‌نماید.

اما دانستن این مورد تنها برای خرید پرده نمایش ویدئو پروژکتور کافی نیست در مراحل بعدی قدم‌به‌قدم به شما راهنمای انتخاب پرده نمایش مناسب را معرفی کنیم.

برای چه کاری به پرده نمایش نیاز دارم؟

در قدم اول باید منشأ اصلی نیاز خود به پرده نمایش را تشخیص دهیم چراکه با شناخت درست نیاز خود بهترین نوع آن را انتخاب می‌کنیم. پرده نمایش بیشتر در موارد زیر بکار برده می‌شود:

  • اتاق‌های کنفرانس : ممکن است یک تاجر باشیدو برای ارائه فایل‌های پاورپوینت به یک پرده مناسب نیاز دارید.
  • سالن‌های آموزشی : ممکن است یک معلم باشید برای ارائه اسلایدها و فیلم‌های آموزش به دانش‌آموزان، یک پرده پروژکتور نیاز دارید.
  • سالن‌های نمایش و سینماها : مدیر یک سالن سینما و یا کافه‌ای هستید که می‌خواهید برای مشتریان خود تصاویری پخش کنید
  • سینمای خانگی : شما عاشق فیلم دیدن هستید و یا منتقد سینما هستید می‌خواهید هر روز فیلم ببینید و عملاً کار شما فیلم دیدن است

اگر نیاز شما در بین این 4 موارد نبود بدانید نیازی به خرید آن ندارید و تنها با یک دیوار سفید و یکدست می‌توانید نیاز خود را رفع کنید.

جالب است بدانید امروزه در سینماهای خانگی، بیش از هر مکان دیگری از این پرده‌ها استفاده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، افرادی عاشق  تماشای فیلم و سریال یا بازی‌های کامپیوتری هستند عبارت خرید پرده نمایش سلکسون را در گوگل جستجو می‌کنند و از اولین لینک خرید می‌کنند.

به کدام یک از ویژگی‌های پرده نمایش بیشتر نیاز دارم؟

به کدام یک از ویژگی‌های پرده نمایش بیشتر نیاز دارم؟

علاوه بر نیاز خود به پرده نمایش قطعاً یک ویژگی وجود دارد که شما جذب خرید آن شده‌اید پس بهتر است مشخص کنید که کدام ویژگی و یا ویژگی‌ها بیشتر برای شما مهم است تا بتوانید انتخاب پرده نمایش را به‌درستی انجام دهید.

  • کیفیت تصویر بالاتر
  • زیبایی ظاهری
  • دقت رنگ بالا
  • تصاویر صاف

ممکن است همه آنها را انتخاب کنید یا ممکن است یکی یا دو از آنها را در نظر داشته باشید هیچ محدودیتی نیست. خبر خوب این است که یک‌قدم دیگر به انتخاب پرده نمایش مناسب نزدیک شدید.

فضا موردنظر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

موارد و فاکتورهای زیادی وجود دارند که در زمان انتخاب و خرید پرده نمایش پروژکتور، باید به آن‌ها دقت کنید. این موارد عبارتند از :

بزرگی اتاق چقدر است ؟

اندازه اتاق تاثیر مستقیم برکیفیت تصویر ارائه شده دارد . اگر اتاق شما بزرگ باشد به پرده ای احتیاج دارید که بتوانید نور را بیشتر منعکس کند و بلعکس پس باید نوع پارچه آن بر اساس اندازه اتاق انتخاب شود :

انعکاس نور پرده ها بر اساس Gain یا گین آنها تعیین میشود . برای مثال پارچه هایی با Gain با مقدار 1.0 نشان می دهد که پرده نمایش تمام نوری که به آن تابیده می شود را بازتاب می کند.

 روشنایی اتاق چقدر است؟

نورپردازی اتاق، در تعیین نوع مواد سازنده پرده نمایش دخیل است به عنوان مثال، اگر اتاق شما دارای نور محیطی زیاد است، احتمالا باید از صفحه نمایش پروژکتور رد کننده نور محیط استفاده کنید.

به چه ابعادی از پرده نمایش احتیاج دارم ؟

به چه ابعادی از پرده نمایش احتیاج دارم ؟

پرده نمایش در ابعاد مختلف وجود دارد که با در نظر گرفتن شدت روشنایی ویدیو پرژکتور خود یکی از این ابعاد را در نظر بگیرید :

  • پرده نمایش 2*2 متر
  • پرده نمایش 2.5*2.5 متر
  • پرده نمایش 3*3 یا 3*4 متر
  • پرده نمایش های سایز بزرگ مانند 3*4 یا 4*6 متر

چه نوع پرده نمایشی احتیاج دارم ؟

پرده نمایش در انواع مختلفی وجود دارد که میتوانید با توجه به بودجه و فضای مورد نظر خود یکی از انها را خریداری کنید :

  • پرده نمایش برقی
  • پرده نمایش دستی
  • پرده نمایش پایه دار
  • پرده نمایش فریم ثابت
  • پرده نمایش کروماکی
کدام برند معتبرتر است ؟

کدام برند معتبرتر است ؟

برند های مختلفی برای خرید پرده نمایش وجود دارد که میتوانید اقدام به خرید آن کنید

جمع بندی

حال شما با خواندن راهنمای خرید و انتخاب پرده نمایش  چند فاکتور برای خود در نظر گرفته‌اید که عبارت‌اند از: دلیل نیاز خود، ویژگی موردنظر خود، فضا موردنظر، ابعاد پرده نمایش، انواع پرده نمایش و برند معتبر. همه این ویژگی‌ها را یادداشت کنید سپس به celexon.ir مراجعه کنید بهترین خرید خود را انجام دهید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *