رایااستور مگ

گوشی آیفون را چند درصد شارژ کنیم؟

شارژ باتری آیفون: با توجه به اینکه شارژ باتری آیفون اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید از روش های کاربردی برای مراقبت و افزایش شارژ باتری آیفون خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله شارژ باتری آیفون ما را همراهی کنید. درصد شارژ باطری گوشی اپل شما، میزان سلامت آن، مدت زمانی که به شارژ وصل می کنید و… تاثیر بسیار زیادی روی افزایش عمر باطری موبایل ایفون شما خواهند داشت که در ادامه مقاله در رایااستور به آن اشاره خواهیم کرد.

شارژ باطری اپل، دارای اهمیت بسیار زیادی است.

اگر فکر می کنید کارایی گوشی تان کاهش پیدا کرده است و دیگر نمی توانید مانند اول از آن استفاده داشته باشید و مدت زمان زیادی را صرف به شارژ زدن آن می کنید، پیشنهاد می کنیم بهترین زمان را برای شارژکردن باطری گوشی خود در نظر داشته باشید تا از سلامت آن مطمئن شوید.

کاردبردی ترین روش ها برای افزایش شارژ باطری موبایل اپل

این روزها یکی از مهم ترین نکاتی که روی عمر و سلامت باتری اصل آیفون تاثیر دارد و می تواند از خراب شدن آن جلوگیری کنید، شارژ باطری اپل می باشد.

اگر شما هم یکی از کاربران گوشی های آیفون هستید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

در این قسمت می خواهیم درمورد شارژ باتری آیفون، نحوه صحیح شارژ آیفون، درصد سلامت باتری آیفون، بهترین زمان برای شارژ باتری موبایل آیفون، بهترین روش شارژ باتری آیفون و…. توضیح دهیم.

این روزها کاربران گوشی های آیفون تا حد زیادی افزایش پیدا کرده اند و این می تواند تنها به دلیل برندینگ بودن شرکت Apple باشد.

این کمپانی با تولید بهترین محصولات خود توانسته است بهترین بازخورد را از سمت مشتری بگیرد و افراد زیادی را به سمت خود جذب کند.

البته باید توجه داشته باشیم که در تمام مواقع شارژ باتری آیفون و یا هر مدل گوشی دیگری ممکن است پس از مدتی برای کاربر نگران کننده باشد.

از آنجایی که شارژ باتری آیفون دارای اهمیت بالایی است در ادامه درمورد آن بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونه شارژ باتری آیفون را ذخیره کنیم؟

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که اغلب کاربران گوشی های اپل با آن همراه هستند، تمام شدن شارژ باطری موبایل آیفون می باشد.

همانطور که می دانید گوشی ها دارای ظرفیت های مشخص شده ای هستند که همین ظرفیت می تواند نشان دهنده میزان ذخیره سازی انرژی باتری موبایل شما باشد.

ذخیره کردن شارژ باتری موبایل آیفون راهکارهایی دارد.

یکی از مهم ترین مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم، درمورد قرار دادن گوشی در حالت پرواز می باشد.

شما می توانید با این روش تا حد زیادی باتری موبایل خود را ذخیره کنید و از خالی شدن آن جلوگیری کنید.

زمانی که شما از حالت پرواز استفاده می کنید، درواقع تمام قابلیت های اصلی گوشی شما غیرفعال می شود و همین موضوع می تواند از تمام شدن شارژ باتری گوشی ایفون تان جلوگیری کند.

بهترین روش شارژ کردن باطری موبایل آیفون اپل

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

با توجه به اینکه این روزها استفاده از گوشی های هوشمند افزایش پیدا کرده است، شما باید به درستی از باتری موبایل خود مراقبت کنید.

مراقبت از باتری یعنی مراقبت از گوشی و سالم نگه داشتن آن، زمانی که شما از باتری موبایل مراقبت می کنید و به سلامت آن اهمیت می دهید یعنی کارایی و کیفیت گوشی خود را افزایش داده اید و خالی شدن شارژ باتری گوشی خود جلوگیری می کنید.

استفاده از بهترین روش شارژ باتری اپل، تاثیر بسیار زیادی روی ذخیره سازی شارژ باتری موبایل شما خواهد داشت.

اگر می خواهید درصد شارژ باتری موبایل آیفون شما به درستی نمایش داده شود، باید از نحوه صحیح شارژ گوشی اپل استفاده کنید.

شارژ باتری آیفون 6 و شارژ باتری آیفون 7 و… هر کدام به دلیل ولتاژ و میزان  ظرفیتی که دارند، متفاوت هستند و مدت زمانی که برای شارژ آن ها انتخاب می کنید متغییر است.

با توجه به اینکه باتری جزء یکی از مهم ترین قطعات گوشی است به حساب می آید، شما باید از بهترین روش ها برای به شارژ زدن باتری موبایل آیفون خود استفاده کنید.

شارژ اولیه باتری آیفون دارای اهمیت بسیار بالایی است که می تواند برای مدت ها تعیین کننده میزان عمر و سلامت باتری گوشی شما باشد.

بهترین روش شارژ باتری موبایل آیفون

اگر می خواهید سلامت و عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم از روش های کاربردی برای شارژ کردن موبایل خود استفاده کنید.

خیلی از افراد تصور می کنند، به شارژ زدن باتری گوشی کار ساده ای است و همین که شما موبایل خود را به شارژ وصل کنید و به پریز برق بزنی کافی است. اما طبیعتا این طول نخواهد بود.

رعایت بسیاری از نکات می تواند روی میزان شارژ و ذخیره سازی شارژ باتری گوشی اپل شما تاثیر داشته باشد.

به همین دلیل ما قصد داریم، روش های مناسب را برای شارژ کردن گوشی خود در نظر داشته باشید. در ادامه به چند نمونه از مهم ترین این موارد خواهیم پرداخت.

اگر پیام های گوشی شما هم حذف شده است، از مقاله ریکاوری پیام های حذف شده ما دیدن نمایید.

رعایت نکات زیر الزامی است؛ هنگام شارژ ایفون چه کنیم؟!

نکات مهم هنگام شارژ باطری اپل

نکات مهم هنگام شارژ باطری اپل:

  • استفاده از شارژرهای اصل
  • قرار دادن گوشی روی حالت پرواز
  • به شارژ زدن گوشی قبل از خاموش شدن آن
  • عدم به شارژ زدن طولانی مدت گوشی
  • شارژ کردن کمتر از 100 درصد باتری
  • گوشی را مکان مناسب به شارژ وصل کنید.
  • عدم استفاده از گوشی زمان اتصال به شارژ

رعایت هر یک از این نکات تاثیر بسیار زیادی روی مدت زمان شارژ باتری موبایل آیفون شما خواهد داشت و شما می توانید سلامت باتری موبایل خود را با این کار افزایش دهید.

در ادامه درمورد هر یک از این نکات به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

استفاده از شارژرهای اصل

زمانی که می خواهید گوشی خود را به شارژ وصل کنید، توصیه می کنیم از شارژرهای مناسب برای شارژ کردن گوشی اپل خود استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از شارژر های اصل و اورجینال کمترین زمان را به شارژ شدن باتری موبایل ایفون خود اختصاص دهید و این اطمینان را داشته باشید زمانی که با استفاده از شارژر فابریک گوشی خود را به شارژ وصل می کنید، مدت زمان بیشتری شارژ را در خود ذخیه نگه می دارد.

قرار دادن گوشی روی حالت پرواز

اگر می خواهید باتری موبایل آیفون شما خیلی سریع شارژ شود، می توانید از حالت پرواز گوشی خود استفاده کنید.

زمانی که شما موبایل خود را روی حالت پرواز قرار می دهید، مانند این می ماند که گوشی خود را خاموش کرده باشید و به شارژ زده باشید.

در این مواقع معمولا شما از گوشی استفاده نخواهید کرد و گوشی خیلی زود تر شارژ خواهد شد.

شما حتی می توانید در مواقعی که نیازی به گوشی ندارید آن را در حالت پرواز قرار دهید تا شارژ گوشی باتری آیفون شما بیشتر ذخیره شود.

برای افزایش شارژ باتری گوشی اپل قبل از خاموش شدن آن را به شارژ وصل کنید!!

به شارژ زدن گوشی قبل از خاموش شدن آن

به شارژ زدن گوشی قبل از خاموش شدن آن

قبل از اینکه گوشی شما خاموش شود و شارژ آن به 0 درصد برسد آن را به شارژ وصل کنید.

وقتی شما گوشی را در حالت خاموش به شارژ وصل می کنید به باتری آن آسیب وارد می شود و همین موضوع تا حد زیادی از کارایی باتری موبایل شما و شارژ باتری کم خواهد کرد.

هیچ زمان اجازه ندهید شارژ گوشی به کمتر از 25 درص برسد و در نهایت آن را به شارژ وصل کنید.

عدم به شارژ زدن طولانی مدت گوشی

وقتی درمورد مدت زمان شارژ باتری ایفون اپل برای شما می گوییم به این معنا خواهد بود که بهترین زمان را برای شارژ کردن موبایل خود انتخاب کنید.

سعی نکنید گوشی خود را به صورت طولانی مدت به شارژ وصل کنید.

برخی از افراد فکر می کنند زمانی که گوشی خود را ساعت بیشتری به شارژ وصل می کنند، می توانند مدت زمان بیشتری هم از آن استفاده کنند.

این تصور اشتباه است و توصیه ما به شما این است که باتری موبایل آیفون خود را به صورت طولانی مدت و شبانه روزی به شارژ وصل نکنید.

شارژ کردن کمتر از 100 درصد باتری

هیچ وقت اجازه ندهید باتری موبایلتان بیشتر از 80 درصد شارژ شود.

زمانی که شما گوشی خود را 20 درصد به شارژ وصل می کنید دلیلی ندارد بخواهید آن را 100 درصد کنید و در نهایت آن را از شارژ خارج کنید.

به همین دلیل باتری موبایل خود را قبل از اینکه به 100 دردص برسد از شارژ خارج کنید. چرا که به شارژ بودن بیش از اندازه باطری گوشی اپل به مرور منجر به خراب شدن آن و از کار افتادن آن می شود.

گوشی را مکان مناسب به شارژ وصل کنید.

مکانی که برای شارژ کردن گوشی انتخاب می کنید، اهمیت زیادی دارد.

سعی کنید موبایل خود را در مکان های خیلی گرم و نزدیک به حرارت به شارژ وصل نکنید، همچنین گوشی خود را در مکان های سرد به شارژ نزنید.

با توجه به اینکه باتری ها از جنس لیتیومی هستند، گرما و سرما تاثیر بسیار زیادی روی کارایی آن ها خواهد داشت.

عدم استفاده از گوشی زمان اتصال به شارژ

عدم استفاده از گوشی زمان اتصال به شارژ

یکی از کارهایی که اغلب مردم و کاربران گوشی های ایفون و سایر گوشی های هوشمند انجام می دهند، استفاده از گوشی زمانی که به شارژ است می باشد.

هنگامی که شما گوشی خود را به شارژ وصل می کنید، تا زمانی که به شارژ وصل است و تکمیل نشده بهتر است که از آن استفاده نداشته باشید.

استفاده از گوشی در زمان اتصال به شارژ به داغ شدن گوشی کمک می کند و در نهایت منجر به خراب شدن باتری و در آخر منفجر شدن آن می شود.

آیا باتری آیفون نیاز به شارژ اولیه دارد؟

اگر دقت کرده باشید تمام گوشی های که قبلا می خریدیم را به توصیه فروشنده برای چند ساعت به شارژ وصل می کردیم تا از سلامت باتری آن مطمئن شویم. اما امروزه این طور نیست.

زمانی که شما یک گوشی را برای اولین بار خریداری می کنید، نیازی نیست که آن را به شارژ وصل کنید چرا که شارژ اولیه آن چیزی حدود 50 درصد است و شما می توانید از آن استفاده کنید.

شما می توانید پس از تمام شدن آن را به شارژ وصل کنید.

چه مدت گوشی آیفون را به شارژ وصل کنیم؟

مدت زمانی که شما برای به شارژ زدن باتری موبایل خود در نظر می گیرید، تاثیر بسیار زیادی روی سلامت و عمر باتری موبایل شما خواهد داشت.

معمولا گوشی های آیفون در عرض یک ساعت شارژ می شوند و پس از آن می توانید از آن استفاده کنید.

فقط باید توجه داشته باشید که مدت زیادی را به شارژ کردن گوشی اختصاص ندهید.

در این مقاله درمورد شارژ باتری آیفون برای شما توضیح داده شد.

شما می توانید با بررسی این مقاله مدت زمان شارژ باتری موبایل آیفون خود را به حداقل برسانید و بهترین زمان را به آن اختصاص دهید.

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون، تاثیر بسیار زیادی روی عمر و سلامت گوشی شما دارد.

اگر به هر دلیلی باتری موبایل شما شارژ نشد، دلیل بر خراب بودن باتری گوشی است و شما می توانید برای خرید باتری جدید به فروشگاه اینترنتی رایااستور مراجعه کنید.

نشان دادن درصد شارژ باتری آیفون

درصد شارژ باتری گوشی اپل، یکی از مهم ترین نکاتی است که معمولا به آن توجه می شود. عدم نمایش درصد شارژ باطری موبایل شما تا حدودی نگران کننده است.

به همین دلیل است که برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می آید که چرا درصد شارژ باطری موبایلشان نشان داده نمی شود.

این موضوع شاید به دلیل تنظیمات گوشی شما باید و یا اینکه باتری موبایل شما روبه خراب شدن باشد.

البته در برخی مواقع ممکن است که باتری گوشی شما میزان شارژ را به درستی نشان ندهد و این هم به دلیل کالیبره نبودن باطری می باشد.

شما می توانید از روش کالیبره برای بهبود باطری اپل خود استفاده کنید و میزان ذخیره سازی شارژ باتری را افزایش دهید.

حالا شما بگید…

ما در مقاله شارژ باتری آیفون، سعی کردیم تمام مواردی که به شارژ کردن باتری مربوط است را بیان کنیم.

امیدواریم از مقاله راضی بوده باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شما بگید…

آیا از مقاله شارژ باتری آیفون، راضی بوده اید؟

آیا در استفاده از گوشی آیفون، تجربه خاصی دارید که برای کاربران مفید باشد؟

لطفا نظرات خود را با ما و سایر کاربران رایااستور در میان بگذارید و مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

باتری آیفون را چند درصد شارژ کنیم؟

اگر می خواهید باتری شما از طول عمر بیشتری برخوردار باشد، بهتر است فاصله شارژ کردن گوشی اپل را کاهش دهید و اجازه ندهید که باتری بیشتر از 80 درصد شارژ شود. [برای نکات بیشتر کلیک کنید]

بزرگترین دشمن باتری آیفون چیست؟

بزرگترین مشکل باتری گوشی آیفون، گرما میباشد که منجر به آسیب دیدن باتری می شود.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. من تازه گوشیمو خریدم از فروشنده پرسیدم که باید حتما گوشی رو چند ساعت بزنم به شارژ گفت نیازی نیست. ولی من قبلا یه جا خونده بودم گفته بودن بزنم به شارژ بهتره اینطوری میشه میزان سلامت باتری گوشی رو سنجید. منم حدود 8 ساعت زدم به شارژ و استفاده نکردم الان باتریش اوکیه

  2. من هر وقت میخام گوشیمو بزنم به شارژ میزارمش روی حالت پرواز. حالت پرواز مثله این میمونه که گوشیت خاموش باشه و به شارژ وصل کرده باشی چون هیچ استفاده ای از گوشی نداری خیلی زودتر شارژ میشه. ذخیره باتری موبایل هم خیلی خوبه البته من امتحان نکردم ولی شنیدم.

  3. من قبلا فک میکردم که شارژ اولیه باتری ایفون چ قدر اهمیت داره گوشیمو یه روز کامل بدون اینکه استفاده کنم به شارژ وصل می کردم ولی الان تو بیشتر مقاله ها که میخونم میبینم دلیلی نداره و اصن لازم نیست به شارژ باشه چون خودشون شارژ اولیه دارن.

  4. به نظر من شما هرچی واسه خرید گوشیتون هزینه کنید می تونید به همون اندازه هم ازش استفاده کنید. خب هرچی هزینه بیشتری واسه خرید گوشی بدی، طبیعیه که گوشیت زمان بیشتری کار میکنه و دیرتر شارژرش تموم میشه دیگه ربطی به شارژ اولیه و اینا نداره. الان من خودم ایفون ایکس دارم واسه خریدش هم هزینه بالایی دادم الان یه سره دارم ازش استفاده میکنم و هیچ مشکلی از نظر خالی شدن شارژ و باتری هم ندارم. شارژ باتری ایفون من میتونه حدودا تا دو روز واسم کار کنه و ازش راضیم.

  5. سلام گوشی من ایفون ۶اس هست و زمانی که باتری زیر ۲۰درصد میرسه گوشی انگار هنگ میکنه و صفحه کار نمیکنه میشه راهنمایی کنید مشکل از کجاست؟

    1. سلام وقتتون بخیر
      این مشکل دو حالت داره یا نرم افزاری یا سخت افزاری
      نرم افزاری: مربوط به وقتی میشه که برنامه ای روی آیفون نصب کردین که دارای روی عملکرد باتری تاثیر میذاره
      سخت افزاری: چون گوشی قدیمی هست امکان داره منبع تغذیه عمرشو کرده باشه و جوابگو نباشه. اگه شارژ گوشیتون دیر انجام میشه این احتمال وجود داره

      توصیه می کنم گوشی رو به یه تعمیرکار نشون بدین
      موفق باشید.

  6. سلام
    خسته نباشید
    گوشی ایفون ۱۱با باطری ۸۲درصد آزمایشی دستم هست تا یک هفته مصرف شارژش در حالت استفاده ۴/۵تا۵ساعت هست ک برای من کمه میشه لطفا راهنمایی کنید ک باطری نوچند ساعت شارژ نگه میداره و در مورد اینکه نرمال هست ۵ساعت ب من جوابی بدین ممنون واقعا

    1. سلام وقتتون بخیر
      ببینید اینکه باتری چقد شارژ نگه داره جدا از سخت‌افزار و نرم‌افزار به استفاده شماهم بستگی داره
      اگه زیاد از گوشی استفاده می‌کنید و مدت زیادی رو با نت گوشیتون توی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی چرخ می‌زنید یا زیاد با گوشی بازی میکنید و فیلم میبینید، طبیعیه و مشکلی نداره
      اما گه نه کاری با گوشی نمی کنید مورد داره.
      موفق باشید

  7. سلام وقتتون بخیر من آیفون۱۲proخریدم که حدود دوماه هست استفاده میکنم ولی تازگیا گوشی بدون استفاده شارژکم میکنه مثلا شب که میخوابم۸۰درصده صب بیدارمیشم میبینم۵۰درصد شده،باتریشم مشکل نداره و سلامت باتریش۱۰۰،مشکلش چی میتونه باشه میشه راهنماییم کنین؟

  8. سلام وقتتون بخیر
    احتمالا استفاده درستی از گوشی ندارید؛ مثلا توی شارژ با گوشی کار می‌کنید یا زمانی که گوشی داغ میشه، بازم ازش استفاده میکنید و یا از این دست کارها…
    برای رفع این مشکل پیشنهاد میکنم تلفنتون رو کالیبره کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *