شبکه اجتماعی «ویراستی» که ظاهرا به تازگی آغاز بهکار کرده، طراحی شبیه به رسانه اجتماعی توییتر داره.
به گزارش رایااستور، در نگاه اول میشه از اون بهعنوان «توییتر بومی» یاد کرد. اگرچه مدیرعامل این شبکه اجتماعی اون رو توییتر بومی نمیدونه، اما شباهتهای طراحی و تجربه کاربری ویراستی با توییتر زیاد و حتی لوگوی اون یادآور پرنده آبی توییتر هست.
این شبکه اجتماعی در زمانی عرضه شده که فارغ از افزایش شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای فیلتر شده، همه تصمیمگیرهای فضای مجازی از دولت گرفته تا مجلس و نهادهای بالادستی تأکید میکنن، کاربران باید وارد پلتفرمهای داخلی بشن و نیاز اونها به پلتفرمهای خارجی کاهش پیدا کنه.
در چنین شرایطی، پلتفرمی که شباهت بسیاری به یک توییتر ایرانی داره، در حال توسعه و آماده جذب کاربرها میشه. مدیرعامل ویراستی عنوان کرد، البته هرگونه حمایت دولتی رو در مقطع کنونی رد میکنه اما باید دید آیا در آینده از حمایتهای متنوع دولت برخوردار میشن یا نه. «مهدی انجیدنی» معتقده که این محصول یک «توییتر بومی» نیست و اهداف متفاوتی داره.
او در اینباره گفت: «ما باور داریم که ویراستی یک توییتر بومی نیست تا کاربرها در اون مطلب بومی بنویسن بلکه دنبال این هستیم تا زیرساخت عرضه محتوای پرمیوم رو فراهم کنیم تا افراد بتونن محتواهای اختصاصی خودشن رو در ویراستی منتشر کنن. همچنین بهدنبال ساخت یک رسانه تعاملی هستیم که جایش در ایران خالی است.» انجیدنی با ذکر یک مثال، موضوع پرمیوم کانتنت بودن ویراستی رو شرح داد و گفت: «بهعنوان مثال یه خبرنگار یا تحلیلگر یا هر متخصص دیگهای میتونه محتوای اختصاصی و دقیق خودش رو در ویراستی منتشر کنه و از دنبالکنندههای خودش برای بازدید از این محتواها حق عضویت بگیره.»
خبرهای بیشتری بخونید:
- تجهیز کارکنان توزیع شرکت پست به موتورهای برقی
- صدور قبض برای تلفن های قطع شده
- پلمپ شعب متخلف نرخ سود بانکی شروع شد