رایااستور مگ

ظرفیت باتری موبایل چیست؟

ظرفیت باتری موبایل به عوامل گسترده ای بستگی دارد و اکثر ماها به دنبال این هستیم که  بهترین گوشی را که بیشترین ظرفیت باتری موبایل را داراست خریداری کنیم اما در این حین با مشکلاتی روبرو میشویم که در ادامه باهم به این موضوع خواهیم پرداخت.

ظرفیت باتری موبایل را چطور تشخیص دهیم؟

در این مقاله از سایت رایااستور می خواهیم درمورد یکی از مهم ترین موارد در رابطه با باتری موبایل برای شما توضیح دهیم. همان طور که می دانید باطری ها هر کدام دارای ظرفیتی هستند که می توانند تعیین کننده مقدار نگهداری شارژ و ذخیره سازی آن باشند.

برای خیلی از کاربران گوشی های هوشمند این سوال پیش می آید که ظرفیت باتری موبایل چیست و یا منظور از باتری 3000 میلی آمپر چیست؟ بیشترین ظرفیت باتری موبایل مربوط به چه نوع باتری و مدلی است، برای افزایش ظرفیت باتری موبایل چه کارهایی باید انجام دهیم و یا اینکه برای محاسبه ظرفیت باتری موبایل باید چکار کنیم؟

این ها نمونه سوالاتی است که برای هر شخصی به وجود می آید. در ادامه می خواهیم درمورد اینکه ظرفیت باتری موبایل چیست برای شما توضیح دهیم. یکی از مهم ترین مواردی که می تواند روی ظرفیت باتری موبایل تاثیر داشته باشد، مدار شارژ باتری موبایل، ولتاژ باتری موبایل، ساختار باتری موبایل و… می باشد.

ظرفیت باتری موبایل چیست؟

ظرفیت باتری موبایل چیست؟

ظرفیت باتری موبایل که با میلی آمپر سنجیده می شود، یکی از مهم ترین نکاتی است که در خرید گوشی به آن توجه می شود، شما می توانید برای اینکه مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید، گوشی خود را با ظرفیت باتری بالاتری خریداری کنید. ظرفیت باتری موبایل تا حدود زیادی تعیین کننده مدت زمانی است که شما از آن استفاده می کنید.

هر چه قدر ظرفیت باتری موبایل بیشتر باشد، درواقع میزان مصرف انرژی آن کمتری می شود و گوشی شما میزان بیشتری شارژ در خود ذخیره نگه می دارد. باتری ها به دلیل انوع متنوعی که دارند هر کدام دارای ظرفیت های مشخصی هستند. طبیعتا باطری هایی که بالاتری ظرفیت باتری موبایل را دارند، می توانند به عنوان بهترین و با کیفیت ترین نوع باتری شناخته شوند.

این روزها باتری هایی که برای گوشی ها طراحی می شوند به دلیل ساختار و موادی که در ساخت آن ها استفاده شده است، می توانند کارایی و کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. به همین دلیل است که شما می توانید از باتری هایی با بالاترین ظرفیت برای گوشی های خود استفاده کنید.

ظرفیت باتری های لیتیومی همان طور که می دانید با میلی آمپر مشخص می شوند و می توانند مدت زمان ساعتی را به شما نشان دهند که شما می توانید از گوشی خود استفاده کنید. به هر میزان که ظرفیت باتری موبایل شما بیشتر باشد، درواقع گوشی می تواند شارژ بیشتری را در خود ذخیره داشته باشد. در نظر داشته باشید که ظرفیت بالای باتری نمی تواند نشان دهنده، کیفیت و عمکلرد باتری شما باشد. کیفیت باطری به عوامل متنوعی بستگی دارد.

افزایش ظرفیت باتری موبایل

همان طور که می دانید باطری ها در ظرفیت های متنوعی به فروش می رسند و شما می توانید با توجه به مدل گوشی خود آن ها را انتخاب کنید. روش هایی وجود دارد برای اینکه بتوانید میزان ذخیره سازی شارژ باتری موبایل خود و ظرفیت باتری را تا حدود افزایش دهید. که در ادامه به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد.

  • در نظر داشتن بهترین زمان برای شارژ
  • استفاده از شارژرهای اصل و اورجینال
  • عدم استفاده از گوشی زمانی که به شارژ است.
  • عدم استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • حذف برنامه های مخرب و غیرضروری

شما می توانید با در نظر گرفتن هر یک از این موارد تا حدودی ظرفیت و میزان مصرف شارژ باتری موبایل خود را کاهش دهید. یکی از مهم ترین مواردی که در بهترین ظرفیت باتری موبایل نقش دارد، سلامت آن است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

چگونه بفهمیم باتری گوشی سالم است؟

چگونه بفهمیم باتری گوشی سالم است؟

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند در محاسبه ظرفیت باتری موبایل شما نقش داشته باشد، سالم بودن آن است. همان طور که می دانید باتری ها به دلیل اینکه به صورت لیتیوم یونی و پلیمری هستند بعد از مدتی که استفاده می شوند، عمر و سلامت خود را در صورت استفاده نادرست از دست می دهند و شما مجبور به تعویض و تعمیر آن خواهید شد.

شما می توانید با روش تست سالم بودن باتری گوشی، به سلامت باتری و عملکرد و کیفیت آن پی ببرید. در صورتی که گوشی شما دارای کیفیت بالایی باشد، شما می توانید به صورت طولانی مدت بدون اینکه ظرفیت خود را از دست بدهد، از آن استفاده کنید. چند نمونه از روشهای تست سلامت باتری گوشی در ادامه آمده است.

  • بررسی ظاهری باتری موبایل
  • زود خالی نشدن شارژ باتری موبایل
  • استفاده از برنامه های تست سلامت
  • استفاده از کد تست سلامت باتری

شما می توانید با استفاده از هر یک از این روشها، به بهترین شکل از سلامت و سالم بودن باتری موبایل خود مطمئن شوید. شما می توانید با انجام تست سلامت باطری گوشی خود به این پی ببرید که باتری موبایل تا چند ساعت شارژ نگه می دارد. این هم جزء یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای تمامی کاربران گوشی های اندروید پیش می آید.

شما می توانید با استفاده از برنامه ها و نرم افزارهای متنوعی سلامت باتری گوشی خود را چک کنید. این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند، دلیل عدم سلامت باتری گوشی شما را اطلاع دهند و راهکارهایی را در اختیار شما قرار خواهند داد برای اینکه بتوانید، سلامت دوباره باتری موبایل خود را برگردانید.

در این مقاله درمورد اینکه ظرفیت باتری موبایل چیست؟ برای شما توضیح دادیم. شما می توانید پس از مطالعه این مقاله از سایت رایااستور، درباره باتری موبایل خود همه چیز را بدانید و از ظرفیت باتری موبایل خود که تا چه اندازه هست و می تواند چه مقدار شارژ در خود ذخیره داشته باشد، مطمئن شوید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. ظرفیت باتری گوشیم 4000 میلی آمپره ولی به اندازه ظرفیتی که داره واسم کار نمیکنه چرا ؟
    واسه اینکه ظرفیت باتری رو ببرین بالا چ کنیم؟؟

  2. سلام خسته نباشید
    ببخشید من الان یه گوشی سامسونگ نوت 4 دارم که ظرفیت باتریش 3320 میلی آمپره سوالم اینه که آیا امکانش هست که از یه باتری دیگه با ظرفیت بالاتر میتونم استفاده کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطف میکنید راهنماییم کنید که باید چیکار کنم .

    1. سلام وقت شما بخیر
      خیر امکان این نیست که از باتری جایگزینی استفاده کنید و فقط باید از باتری مخصوص گوشی خودتون استفاده کنید
      ولی بهتون پیشنهاد میکنم از باتری تقویت شده استفاده کنید کارایی و کیفیت ساختشون از باتری های خود گوشی بهتره و عملکرد به مراتب بالاتری داره

  3. دوستان من یه مطلبی رو خواستم بگم که شاید بدردتون بخوره چون برای خودم اتفاق افتاده
    من باتری خود گوشیم زود شارژ خالی میکرد . باتری جدید گرفتم ، یکماه نشده باد کرد که من اول فکر کردم باتری اصلی نیست ولی طبق چیزی که بهم گفتن منبع تغذیه گوشیم مشکل داشته و گوشیم جریان کشی داشت و به همین خاطر باتریم باد کرده بود
    همیشه قبل نصب باتری جدید ، بدید تعمیر کار یه تست جریان بگیره از گوشی و منبع تغذیه گوشیتونو تست کنه که دچار مشکل نشید
    موفق باشید

  4. من با گوشیم زیاد کار میکنم به همین خاطر زود شارژش تموم میشه و مجبورم توی شارژ با گوشی کار کنم به نظرتون باتریم خراب میشه

    1. بله واضحه که هم به باتری اسیب وارد میشه هم به منبع تغذیه
      سعی کنید توی شارژ با گوشی کار نکنید

  5. هیچ وقت انتظار اینو نداشته باشید که باتری که مثلا 4000 میلی آمپر ظرفیتشه همون 4000 ظرفیت رو در اخیارتون بزاره
    مخصوصا باتری های که جدید روی گوشیتون میندازید

    1. دقیقا همینه که آقا صمد میگن باتری هیچ وقت ظرفیت کاملش که روش نوشته رو در اختیارت نمیزاره

  6. من یه گوشی سامسونگ دارم میخوام ببینم ظرفیتش چقده . منظورم از ظرفیت اینه که چقدر ظرفیت در اختیارم میزاره ؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *