آموزش

چرا مودم کار نمی کند ؟

چرا مودم کار نمی کند ؟ در ادامه مقالات آموزش ، امروز قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا مودم کار نمی کند ؟ چرا مودم به اینترنت متصل نمی شود ؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله چرا مودم کار نمی کند با تیم رایااستور همراه باشید .

تا حالا برای شما پیش آمده است که بخواهید به اینترنت متصل شوید ولی مودم کار نکند ؟ برای ما که بارها اتفاق افتاده است . برای همین تصمیم گرفتیم در یک مقاله بطور مفصل این مشکل را رفع کنیم . راه حل هایی که ارائه می دهیم به هیج دانش فنی نیاز ندارند و هر کدام از آنها تنها چند دقیقه ، زمان از شما می گیرند . اگر از خرابی مودم خسته شده اید ، تا انتهای مقاله با رایااستور همراه باشید .

1) چرا مودم کار نمی کند ؟ با اصول اولیه شروع کنید !

قبل از هر اقدامی ببینید که وای فای روشن است یا نه ؟ حتما از روشن بودن وای فای مطمئن شوید . در قدم بعدی اگر وای فای روشن بود ، ببینید در گوشی ، تبلت یا لپ تاپی که قصد اتصال به مودم را دارید ، حالت هواپیما فعال است یا نه ؟ اگر حالت هواپیما روشن باشد ، اتصال وای فای قطع می شود . این مورد هم حتما بررسی کنید . ممکن است مودم همسایه شما ، با مودم شما همنام باشند و شما اشتباهی ، سعی در اتصال به مودم همسایه خود را دارید و برای همین است که موفق نمی شوید . از اصالت مودم خود مطمئن شوید و در آخرین اقدامی که در گروه اصول اولیه قرار میگیرد و شما باید آن را انجام دهید ، بررسی رمز عبور میباشد . مودم ها برای امنیت بیشتر به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند ، از وارد کردن رمز صحیح مطمئن شوید .

2) چرا مودم کار نمی کند ؟ بلوتوث را خاموش کنید !

در حالت کلی دو اتصال وای فای و بلوتوث ، با یکدیگر تداخل دارند و دلیل این تداخل نیز ارسال هر دو اتصال از طریق فرکانس رادیویی 2.4 گیگاهرتز میباشد . در گاهی اوقات ، بلوتوث دسترسی به اینترنت را بصورت کامل قطع می کند ؛ برای حل این مشکل کافیست وای فای را به باند 5 گیگاهرتز تغییر دهید تا مشکل تداخل برای همیشه برطرف شود . برای اینکه از تداخل بلوتوث و مودم مطمئن شوید ، زمانیکه بلوتوث روشن است ، آن را خاموش کنید ؛ اگر مودم به اینترنت متصل شد که مطمئن می شوید مشکل از بلوتوث بوده و با تغییر فرکانس وای فای به 5 گیگاهرتز این مشکل را برای همیشه رفع می کنید .

3) چرا مودم کار نمی کند ؟ مودم و دستگاه را مجدد راه اندازی کنید !

در اولین اقدام با مودم شروع کنید و آن را بصورت مجدد راه اندازی کنید . برای اینکار تمامی اتصالات را جدا کنید و چند دقیقه مودم را خاموش بگذارید . در همین حین هر دستگاهی که با آن قصد اتصال به مودم را دارید از قبیل گوشی ، تبلت ، لپ تاپ و … را راه اندازی کنید . بعد از اینکه دستگاه بالا آمد چند دقیقه صبر کنید و سپس اقدام به اتصال مودم وای فای با دستگاه کنید .

4) چرا مودم کار نمی کند ؟ سایر روش های رایج را امتحان کنید !

اگر مراحل بالا را طی کردید و مشکل کار نکردن مودم برطرف نشد ، مواردی که در ادامه برای شما آماده کرده ایم را امتحان کنید .

  • نزدیک شوید : برخی موارد ، دلیل کار نکردن مودم ، فاصله زیاد بین مودم و دستگاه میباشد که با نزدیک شدن به مودم این مشکل برطرف می شود .
  • عیب یابی مشکلات : اگر با کامپیوتر و لپ تاپ سعی در اتصال به مودم دارید و موفق نمی شوید ، بهتر است از عیب یابی سیستم استفاده کنید . برای اینکار روی نماد Wifi کلیک کنید و سپس گزینه Troubleshoot Problems را انتخاب کنید . با انتخاب این گزینه ، سیستم شروع به عیب یابی مشکل می کند و باید چند دقیقه ای منتظر بمانید . در اغلب موارد این روش ، مشکل را برطرف می کند .
  • شبکه WiFi را فراموش کنید : بسته به سیستم عاملی که دارید ، فراموش کردن وای فای متفاوت است . مثلا در اندروید برای فراموش کردن مودم ، باید وارد تنظیمات شوید و سپس در بخش شبکه و اتصالات ، روی وای فای کلیک کنید . در صفحه وای فای و در لیست وای فای های موجود روی نام وای فای مورد نظر کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات مودم شوید . در این صفحه گزینه فراموش کردن را بزنید تا سیستم مودم شما را فراموش کند . بعد از فراموشی مجدد به وای فای متصل شوید .
  • تنظیمات کارخانه : در سیستم عامل مختلف این عمل متفاوت میباشد . اما روند کلی تنظیمات کارخانه باعث حذف تمامی داده ها می شود . پیشنهاد می کنیم قبل از بازگشت به تنظیمات کارخانه از داده های خود ( فیلم ، عکس ، موسیقی و … ) پشتیبان تهیه کنید . تنظیمات کارخانه تمام مشکلات نرم افزاری را برطرف می کند و در اکثر موارد این مشکل را برطرف می کند .

5) چرا مودم کار نمی کند ؟ با پشتیبان تماس بگیرید .

اگر تمامی مراحل بالا را طی کردید ولی مشکل مودم شما برطرف نشد ، به احتمال خیلی زیاد دستگاه و یا مودم شما مشکل دارد و باید آن را به یک متخصص نشان دهید . اما قبل از اینکه با پشتیبان تماس بگیرید ، مطمئن شوید مودم خراب است . برای اینکار با چند گوشی دیگر سعی در اتصال به مودم کنید ؛ اگر متصل شدند که معلوم می شود مودم سالم است و دستگاه مشکل دارد ولی اگر متصل نشدند ، معلوم می شود که مودم خراب است و باید آن را تعویض و یا تعمیر کنید .

جمع بندی

ما در مقاله چرا مودم اینترنتی کار نمی کند ، به شما دلایل و راه حل هایی را بیان کردیم که با استفاده از آنها می توانید مشکل کار نکردن مودم خود را برطرف کنید . اگر از این مقاله راضی بودید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *