ریپورتاژ آگهی

چطور سریع‌تر کارمند استخدام کنیم؟ (مخصوص شرکت‌های موفق)

اگر چند سال قبل بحث در مورد این بود که نیروی انسانی ارزشمند است یا نه، امروز فرهنگ سازمانی به جایی رسیده که اکثر سازمان‌ها بر این باورند که نیروی انسانی نه تنها ارزشمند است بلکه منبعی کم‌یاب و زرین برای سازمان است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما یافتن نیروی انسانی مناسب و متناسب با کسب‌وکارها، کار ساده‌ای نیست. احتمالا شنیده‌اید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ با مصاحبه با نیرو‌های شرکت‌های رقیب و دادن وعده‌های جذاب سعی در جذب این افراد دارند. که البته بسیاری از آن‌ها هم در این امر موفق بوده‌اند.

اما مشکل مهم دیگری که معمولا در استخدام نیروهای انسانی کارآمد وجود دارد، سختی و زمان‌بر بودن فرایند استخدام است. در بسیاری از موارد کارفرما و در بسیاری از موارد کارجو به درستی متوجه نیاز یک‌دیگر نمی‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود که نتوانند به سرعت گزینه مناسب را پیدا کنند.

افراد نامرتبط در مقیاس زیاد

یکی از مشکلات اساسی و شاید بسیار مهم در استخدام نیروها، عدم ارسال روزمه‌های مرتبط با شغل درخواستی است. البته اگر تعدادی که این رزومه‌های نامرتبط را ارسال می‌کنند کم باشد مشکلی نیست، مشکل آنجایی رخ می‌دهد که تعداد افرادی که با شغل درخواستی نامرتبط هستند، بسیار زیاد می‌شود.

این مسئله باعث می‌شود که پیدا کردن افراد مناسب کار بسیار پیچیده و زمان‌بری شود. به عنوان مثال شما نیازمند یک نویسنده محصول هستید. فردی که بتواند ویژگی‌های محصول را به درستی بررسی و بیان کند. اگر یک آگهی با همین عنوان منتشر کنید، به احتمال زیاد تعداد زیادی رزومه به دست شما می‌رسد که اگرچه افرادی که رزومه ارسال کرده‌اند نویسنده هستند اما نویسنده محصول کجا و نویسندگی این دوستان کجا؟

فیلترکردن افراد، راه‌حل مسئله

یکی از موثرترین راه‌ها برای رسیدن به گزینه‌های مناسب‌تر، فیلترکردن افراد است. اما چگونه می‌توان این فیلترکردن را انجام داد؟ فرم استخدام شرکت یکی از متداول‌ترین فرم‌ها در روند استخدامی است. اما در اکثر موارد زمانی این فرم در اختیار کارجو قرار می‌گیرد که به محل کسب‌وکار مراجعه کرده است.

شاید اگر همین فرم به صورت آنلاین و قبل از هماهنگی برای مصاحبه حضوری توسط کارجو پر شود، تعداد زیادی از متقاضیان حذف شوند. همچنین نرم افزار آزمون ساز آنلاین ابزار مناسبی برای ساخت آزمون آنلاین و گرفتن آزمون پیش از استخدام متقاضیان است.

چطور سریع‌تر کارمند استخدام کنیم

بی‌شک نرم‌ افزار آزمون ساز آنلاین پرس‌لاین در صدر گزینه‌های فارسی و بومی در این زمینه است. با استفاده از پرس‌لاین می‌توانید انواع متنوعی از آزمون و فرم‌های استخدامی را تولید و در فضای اینترنت منتشر کنید. همچنین در وبلاگ پرس‌لاین هم می‌توانید با مطالب مفیدی برای آشنایی با نحوه ساخت این فرم‌ها آشنا شوید.

اگرچه شاید در نگاه اول پر کردن فرم استخدام برای فرد متقاضی کار سختی به نظر برسد اما این فرم چندین مزیت دارد. اول اینکه اگر کسی و حال‌وحوصله پرکردن یک فرم ساده آنلاین که چند دقیقه تکمیل آن طول می‌کشد را ندارد، پس احتمال زیاد گزینه‌ی مناسبی برای کسب‌وکار شما نیست.

مزیت دوم اینکه افراد با پرکردن فرم قبل از مراجعه حضوری، در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قبل از یک جلسه حضوری مصاحبه حدود نیم ساعت مجبور به تکمیل فرم‌های استخدامی شده‌اید.

مزیت بعدی اینکه اگر این فرم‌ها به‌صورت آنلاین با استفاده از نرم‌افزارهای مناسب تهیه شده باشد، امکان بررسی و دسته‌بندی افراد در آن وجود دارد. اطلاعاتی از قبیل محل سکونت افراد، میزان تحصیلات، جنسیت و… را می‌توان بررسی کرد و فراوانی‌ها و نسبت‌های آن‌ها را مورد ارزیابی قرار داد.

جمع‌آوری داده‌ها برای استفاده مجدد

جمع‌آوری داده‌های مربوط به افراد متقاضی، در روش‌های سنتی، کاری زمان‌بر و هزینه‌بر بود. اما امروز و با استفاده از نرم‌ افزارهای فرم‌ساز آنلاین، به راحتی می‌توان داده‌های مربوط به افراد مد نظر را جمع‌آوری کرد. اما این داده‌ها چطور می‌توانند به فرایند استخدامی سرعت ببخشند؟

استفاده از فرم‌های آنلاین کمک می‌کند تا اطلاعات افراد ثبت و نگهداری شود. به عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار برای جذب نیروی گرافیست یک بار در شش ماهه اول سال و یک بار در شش ماهه دوم سال آگهی استخدامی ثبت کرده باشد، می‌تواند با بررسی افرادی که در شش ماهه اول داده‌های آن‌ها را جمع‌آوری کرده، و مقایسه این داده‌ها با شش ماهه دوم، افرادی که از قبل بررسی کرده است را حذف کند.

به این ترتیب تعداد زیادی از افرادی که بار دوم یا چندم است که برای شما رزومه مشابه ارسال می‌کنند از لیست حذف می‌شوند. همچنین با بررسی داده‌های گذشته می‌توان پی‌برد که افرادی که قبلا برای شما رزومه ارسال کرده‌اند در این مدت مشغول شغل دیگری شده‌اند و پیشرفتی داشته‌اند یا نه؟ همچنین می‌توان بررسی کرد که آیا این افراد در این مدت در دوره خاصی شرکت‌ کرده‌اند یا مهارتی به مهارت‌های قبلی خود اضافه کرده‌اند یا نه؟ همه این داده‌ها کمک می‌کند که شما بهتر تصمیم‌گیری کنید.

امکان ارسال فرم در مقیاس بالا

اگر از فرم‌های استخدامی سنتی استفاده کنید، به احتمال زیاد این فرم‌ها را فقط در اختیار افرادی قرار می‌دهید که در نزدیکی موقعیت جغرافیایی شما هستند و به‌طور حضوری به محل کسب‌وکار شما آمده‌اند. اما اگر از فرم‌های آنلاین استخدامی استفاده کنید، می‌توانید آن را بر بستر اینترنت منتشر کنید. لینک فرم را درون شبکه‌های اجتماعی قرار دهید یا حتی به کمک پلتفر‌های تبلیغاتی آن را در سایت‌های دیگر به صورت تبلیغ بنری و همسان به نمایش بگذارید و این فرصت را به کسب‌وکارتان بدهید تا با جامعه هدف بزرگ‌تری تعامل کند.

چطور سریع‌تر کارمند استخدام کنیم

استفاده از فرم‌های استخدامی آنلاین، کمک می‌کند تا افرادی که دارای نوآوری و هوش بالا هستند، با استفاده از پاسخ‌دهی به سوالات شما، بهتر شناسایی شوند. استفاده از فرم‌سازهایی چون پرس‌لاین به شما این امکان را می‌دهد تا از افراد بخواهید نمونه‌کارهای خود را به‌صورت آنلاین برای شما ارسال کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند سوالات چالشی مطرح کنند و از افراد بخواهند تا با نوآوری و خلاقیت خود به سوالات پاسخ دهند. همه این موارد به مدیران کسب‌وکارها و مدیران نیروی انسانی کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با دانشی بیشتر و دیدی بهتر افراد مد نظر خود را استخدام کنند.

شرکت‌هایی که از ابزارهای آنلاین برای ساخت فرم‌های استخدامی استفاده می‌کنند، می‌توانند در رقابت با رقبای خود سبقت بگیرند. با توجه به محدود بودن نیروهای خبره، این مسئله برای شرکت‌های موفق بسیار حائز اهمیت است که بتوانند افرادی که در کار خود خبره هستند را به کار بگیرند تا موفقیت شرکت‌شان بیش از پیش باشد.

علی ترکاشوند

عضو تحریریه رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *