ناکامی در احیای یک برند | چینی‌ها در احیای بورگوارد ناموفق بودن!

ناکامی در احیای یک برند | چینی‌ها در احیای بورگوارد ناموفق بودن!

ناکامی در احیای یک برند | چینی‌ها در احیای بورگوارد ناموفق بودن!

بورگوارد که در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ پس از بیش از نیم قرن خاموشی به صحنه خودرو بازگشته بود، بار دیگه از بین رفت.

به گزارش رایااستور و به نقل از موتور۱، خودروساز چینی Beiqi Foton Motor، یکی از زیرمجموعه‌های گروه بایک (BAIC)، در سال ۲۰۱۴ حقوق نام و نشان و لوگو رو خریداری کرد تا یک خودروساز جدید ایجاد کند. برنامه‌هایی برای کارخانه‌ای در برمن وجود داشت، اما هرگز محقق نشد.

بورگوارد کراس اوورهای بنزینی BX۳، BX۵، BX۶ و BX۷ رو در چین فروخت، جایی که نسخه الکتریکی BX۷ نیز عرضه شد.

فروش در سال ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، زمانی که حدود ۵۵ هزار دستگاه تحویل داده شد. در حالی که سال گذشته‌اش این تعداد به ۳۶۰۰ دستگاه رسیده بود.

ناکامی در احیای یک برند | چینی‌ها در احیای بورگوارد ناموفق بودن!

این خودروساز از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بالغ بر ۵۶۴ میلیون دلار ضرر داشت و در سال گذشته هم بیش از این ضرر کرد. در نتیجه، این شرکت ورشکست شده و اکنون در تلاشه تا مجوز دادگاه برای فروش دارایی‌های باقی مونده خودش رو دریافت کنه.

Borgward Group AG از نظر فنی در اشتوتگارت، آلمان مستقر بود، اما تمام تولید در چین انجام شد. تلاش‌هایی برای افزایش حضور این برند در خارج از این کشور مانند اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفت، اما هرگز مطرح نشد.

همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ برای چنین خودروساز شکننده و تازه متولد شده‌ای که قادر به بهبود نبود، ضربه بزرگی محسوب می‌شه.

خبرهای بیشتری بخونید:

خروج از نسخه موبایل