رایااستور مگ

مراقبت از باتری گوشی شیائومی

مراقبت از باتری گوشی شیائومی: باتری موبایل شیائومی، جزء قطعات اصلی است که برای این گوشی استفاده می شود. با توجه به اینکه باتری ها دارای ظرفیت های مشخص شده ای هستند و باید به خوبی مراقبت شوند و کارایی و کیفیت آن ها کاهش پیدا نکند، باید از بهترین روش های مراقبت استفاده کنیم. در این مقاله می خواهیم در مورد مراقبت از باتری گوشی شیائومی برای شما توضیح دهیم.

گوشی های مدل شیائومی، نمونه ای از بهترین گوشی هایی هستند که این روزها توسط کمپانی xiaomi تولید و برای فروش وارد بازار شده اند. اگر قصد خرید بهترین گوشی را دارید و می خواهید دیگر نگران مراقبت از باتری گوشی شیائومی نباشید به شما توصیه می کنیم در ادامه این مقاله از سایت رایااستور را ما همراهی کنید.

مشکلات گوشی شیائومی

در این قسمت می خواهیم در مورد مشکلات گوشی شیائومی برایتان توضیح دهیم. همان طور که می دانید باتری ها دارای ظرفیت های مشخص شده ای هستند و در طول مدتی که استفاده می شوند از عمر و کارایی آن ها کم می شود. اگر بتوانید مشکلات گوشی شیائومی را بررسی کنید، می تواند از کاهش عمر و سلامت آن جلوگیری کنید.

همه خریداران گوشی های شیائومی تنها به طراحی زیبای آن توجه می کنند، این در حالی است که بدنه این دسته از گوشی ها ضعیف است و ممکن است با موچک ترین ضربه آسیب ببیند. این گوشی ها مشکلات زیادی دارند و هنوز تمام باگ های آن برطرف نشده است. توجه داشته باشید که این گوشی ها نمی توانند میزان شارژ باتری زیادی را در خود نگه دارند و خیلی سریع شارژ خالی می کنند.

خالی شدن شارژ باتری گوشی شیائومی یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که با کاربران گوشی شیائومی همراه است. به همین دلیل است که شما باید از مراقبت از باتری گوشی شیائومی به بهترین شکل استفاده کنید. این محصولات چینی هستند و همین موضوع می تواند تا حدی در خرید شما تاثیر داشته باشد. اگر این گوشی را دارید در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا بتوانید بیشترین زمان ممکن را از آن استفاده کنید.

چرا باتری گوشی شیائومی زود خالی می شود؟

باتری های گوشی شیائومی به نسبت سایر گوشی های هوشمند ضعیف تر هستند و پس از مدتی از کیفیت و ظرفیت آن ها کم می شود. خالی شدن باتری گوشی شیائومی مانند تمامی گوشی های اندروید و آی او اس، دلایل متنوعی دارد و بسیار به هم شبیه است. اگر می خواهید باتری گوشی شیائومی شما دیر تر خالی شود و شارژ بیشتری را در خود نگه دارد در ادامه با ما همراه باشید.

علت زود خالی شدن باتری گوشی شیائومی:

  • استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • فعال بودن قابلیت های اتصال گوشی
  • زیاد بودن روشنایی و نور صفحه
  • استفاده از تصاویر روشن برای پس زمینه
  • وجود برنامه های مخرب و بی استفاده
  • استفاده از گوشی زمان اتصال به شارژ

مراقبت از باتری گوشی شیائومی

مواردی که نام برده شد تا حد زیادی روی خالی شدن باتری گوشی شیائومی به مرور زمان تاثیر گذار می باشد. اگر می خواهید گوشی شما دیر تر شارز خالی کند، سعی کنید این موارد را رعایت کنید. اگر نیازی به گوشی ندارید از آن استفاده نکنید. در صورت عدم استفاده از گوشی وای فای، دیتا، موقعیت مکانی و بلوتوث گوشی خود را غیرفعال کنید.

برای پس زمینه گوشی خود از تصاویر ثابت و تیره ترجیحا سیاه استفاده کنید. اگر برنامه های اضافی روی گوشی شما نصب شده و هیچ استفاده ای از آن نمی کنید آن ها را حذف کنید. چرا که این برنامه ها حجم زیادی از شارژ شما را برای آپدیت مصرف می کنند. زمانی که گوشی خود را به شارژ وصل کرده اید از آن به هیچ عنوان استفاده نکنید. چرا که این مورد منجر به داغ شدن باتری گوشی و در نهایت خراب شدن آن می شود.

بهینه سازی باتری گوشی شیائومی

شاید برای شما سوال باشد که بهینه سازی باتری گوشی چیست؟ و چرا باید باتری گوشی موبایل خود را بهینه کنیم. وقتی در مورد بهینه سازی باتری گوشی شیائومی حرف می زنیم، یعنی روش هایی که با استفاده از آن بتوانیم میزان کارایی گوشی خود را افزایش دهیم و باتری گوشی خود را قوی کنیم.

روش های متعددی برای بهینه سازی باتری گوشی شیائومی وجود دارد که یکی از آن ها مراقبت صحیح از باتری گوشی شیائومی می باشد. شما می توانید با درست ترین روش های نگهداری باتری گوشی شیائومی از آسیب رسیدن و خراب شدن آن جلوگیری کنید. در ادامه در مورد روش های افزایش عمر باتری گوشی شیائومی و بهینه سازی آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

نگهداری از باتری گوشی شیائومی

  • در صورت عدم استفاده از گوشی آن را در حالت پرواز و ذخیره باتری اندروید قرار دهید. همچنین می توانید حالت وای فای، دیتا، موقعیت مکانی و بلوتوث را غیرفعال کنید.
  • برنامه هایی که بدون استفاده هستند را از روی گوشی خود حذف نصب کنید و آن ها را غیرفعال کنید، چرا که این برنامه ها میزان زیادی از شارژ باتری گوشی شما را مصرف می کنند.
  • روشنایی و نور صفحه نمایشگر گوشی خود را در حالت خودکار قرار دهید تا در هر مکانی که گوشی خود را روشن می کنید با توجه به نوری که در آنجا قرار دارد، گوشی شما تنظیم شود.
  • زمانی که گوشی خود را به شارژ وصل می کنید از آن استفاده نکنید. استفاده از گوشی زمان اتصال به شارژ به دلیل اینکه منجر به داغ شدن باتری گوشی می شود، به مرور زمان باتری گوشی شیائومی را خراب می کند.
  • برخی از بازی ها روی گوشی شما نصب هستند که به مرور زمان از شارژ و اینترنت گوشی شما برای آپدیت استفاده می کنند. این بازی ها میزان زیادی از شارژ را مصرف می کنند که می توانید آن ها را حذف کنید.

نحوه شارژ اولیه گوشی شیائومی

نحوه شارژ گوشی شیائومی، یکی دیگر از مهم ترین مواردی است که جزء نگهداری از باتری گوشی شیائومی حساب می شود. اگر می خواهید عمر گوشی شیائومی را افزایش دهید، بهترین مورد مدت زمان شارژ اولیه گوشی شیائومی می باشد. اگر شما بتوانید از بهترین زمان برای به شارژ زدن گوشی خود استفاده کنید، طبیعی است که گوشی شما هم عمر بیشتری خواهد کرد و کیفیت بیشتری خواهد داشت.

مدت زمان شارژ گوشی موبایل شیائومی باید به گونه ای باشد که به باتری آن آسیب وارد نکند و آن را داغ نکند، چرا که داغ شدن گوشی به مرور زمان منجر به باد کردن باتری گوشی می شود و پس از مدتی منفجر می شود. سعی کنید گوشی خود را در طول روز به شارژ بزنید و از شارژ کردن طولانی مدت و از شب تا صبح دوری کنید.

مورد بعدی اینکه گوشی خود را زمانی به شارژ وصل کنید که حدود 20 درصد شارژ داشته باشد و قبل از اینکه به 100 درصد رسید آن را از برق خارج کنید. همین که شما مدت کوتاهی را برای شارژ کردن باتری گوشی شیائومی خود انتخاب می کنید، یعنی افزایش عمر باتری شیائومی.

در این مقاله در مورد مراقبت از باتری گوشی شیائومی برای شما توضیح  داده شد. شما می توانید با بررسی این موارد از خالی شدن شارز ناگهانی باتری گوشی شیائومی خود جلوگیری کنید و عمر آن را افزایش دهید، بالا بردن عمر و سلامت گوشی به مرور زمان روی عملکرد و کارایی آن نیز تاثیر خواهد داشت.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید …من پنج ماهی میشه شیائومی ردمی نوت 8 پرو خریدم الان دو سه روزه وقتی شارژش میکنم بعد از اینکه شارژش تموم میشه دیگه باهاش کار نمیکنم ولی خیلی شارژش کم میشه مثلاً شب شارژش هشتاد بود صبح که بیدار شدم خاموش شده بود…..الان متوجه شدم که وقتی شارژش تموم میشه خاموش روشن که میکنم درست میشه ….ممکنه مشکل از شارژرش باشه یا از خود گوشی؟؟ ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید.

    1. سلام من دو ماهی هست که Redmi Note 11 خریدم من یک بار این گوشی رو ریست فکتوری کردم قبل از ریست فکتوری شارژ گوشیم خیلی دیر تموم میشد ولی بعد از ریست فکتوری دستگاه شارژ گوشیم خیلی زود تمام میشه مثلاً من پنج دقیقه کالاف دیوتی موبایل بازی میکنم پنج الی شش درصد کم میشه باتریم خرابم نیست چیکارش کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

  2. سلام میخوام گوشیم وقتی تو شارژ هست شارژش 80درصد شد خود به خود شارژ نشود ممنون میشم من را راهنمایی کنید🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *