ریپورتاژ آگهی

8 اپلیکیشنی که در مسافرت به آن نیاز خواهید داشت

این روزها وقتی نوبت به برنامه ریزی و رفتن به تعطیلات می رسد، مسافران بیش از هر زمان دیگری به گوشی های هوشمند خود متکی هستند. اپلیکیشن‌های سفر نه تنها منبع الهام مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی هستند، بلکه برای مدیریت بخش‌های مختلف سفر بسیار مفید و کارآمدند. شما حتی می‌توانید رزرو رستوران یا پیدا کردن بلیط یک مکان خاص را با اپلیکیشن‌های مختلف انجام دهید.

برنامه‌های زیادی برای کمک به هر کاری- از رزرو هتل در روز و تغییرات پرواز در لحظه آخر تا نقشه و کتاب راهنما و فرهنگ لغت زبان خارجی- وجود دارند. برنامه ها می توانند به شما کمک کنند تا در یک شهر جدید گردش کنید، تبدیل ارز انجام دهید. بسته بندی یک چمدان را تکمیل کنید و حتی در سفرهای تک نفره و ارزان کار پیدا کنید.

تا چند سالِ پیش وسایل ضروری سفر به لباس، مدارک شناسایی، دارو، قرص، لوازم یدکی ماشین و چیزهایی شبیه این‌ها خلاصه می‌شد، اما حالا باید اعتراف کرد که گوشی تلفن همراه و اپلیکیشن‌های روی آن نیز بخشی جدایی ناپذیر از ضروریات سفر هستند. در واقع باید گفت که نمی‌شود سفر را بدون موبایل و اپلیکیشن‌های آن تصور کرد.

گوگل مپس (Google Maps) و دوستان

گوگل مپس ابزار مورد علاقه بسیاری برای برنامه ریزی مسیر یک سفر جاده‌ای است. شما می‌توانید این فرآیند را در لپ‌تاپ خود با وارد کردن نقطه شروع و پایان برای یک سفر جاده‌ای آغاز کنید، سپس روی مسیر کلیک کنید تا مقصدهای دیگر در طول مسیر را ببینید. هنگامی که مسیری را ایجاد کردید می‌توانید شروع به تحلیل شرایط کنید. مثلا گوگل مپس همه چیز در مورد فاصله آستانه اشرفیه تا بندر انزلی را به شما می‌گوید و لیستی از جاذبه‌های بین راه را هم در اختیار شما می‌گذارد.

اما استفاده از گوگل مپس به اینجا ختم نمی‌شود در شهرهای غریبه گوگل مپس می‌تواند منجی شما باشد و از گم شدنتان جلوگیری کند. به جز این می‌توانید اطلاعات خوبی درباره مکان‌های تاریخی، رستوران‌ها، غذاخورهای و نظر مردم درباره آن‌ها پیدا کنید.

اما در کنار گوگل مپ بد نیست از ویز هم استفاده کنید. ویز از سیستم ناوبری گام‌به‌گام استفاده می‌کند و  بهترین مسیر را از مبدأ تا مقصد و همچنین نقاط پرترافیک و بسته شدن جاده‌ها را لحظه به لحظه به کاربران اطلاع می‌دهد. نکته جالب این است که گوگل در سال 2013 ویز را خرید.

اپلیکیشن‌هایی که در سفر به آنها نیاز خواهید داشت

دو اپلیکیشن نشان و بلد هم دو مسیر یاب ایرانی هستند که در بعضی موارد شامل جزئیات بیشتری هستند؛ از جمله اطلاعات به روزتر از مکان‌های مختلف.

اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا AccuWeather

هیچ چیز واجب‌تر از دانستن وضعیت آب و هوای مقصدی که قصد سفر به آن دارید را نیست. این اطلاعات به شما کمک می‌کند. برای همین حتما یک اپلیکیشن آب و هوای خوب و دقیق داشته باشید. فکر کنید در هنگام دیدن جاهای دیدنی رامسر تا رشت با یک باران ناگهانی مواجه شوید و فکرش را نکرده باشید، همین مسئله سفر را برای شما تلخ می‌کند.

AccuWeather  یکی از معروفترین برنامه های آب و هوا مخصوص اندروید است که بسیاری آن را می‌شناسند. این اپلیکیشن به خاطر پیش بینی دقیق وضعیت آب و هوا مشهور است. علاوه بر این، AccuWeather گزارش دقیقی از وضعیت آب و هوا شامل سرعت باد، میزانرطوبت و شاخص های UV را هم ارائه می دهد. 

نکته مهم این جا است که این اپلیکیشن در مورد ایران هم عملکرد خوبی داشته است. با استفاده از این برنامه می توانید پیش بینی ساعتی وضعیت آب و هوا را در اختیار داشته باشید و نقشه های آب و هوایی را مشاهده کنید. به جز این با قابلیت منحصر به فرد MinuteCast این برنامه، احتمال بارش باران را به صورت دقیقه به دقیقه پیش بینی را رصد خواهید کرد تا بتوانید روزتان را بهتر و دقیق تر برنامه ریزی کنید.

اپلیکیشن‌های کاربردی سفر؛ رزرو ماشین و جا

اگر حوصله گشتن دنبال تاکسی را ندارید و می‌خواهید مثل سابق تاکسی اینترنتی بگیرید حتما باید اسنپ یا تپسی را داشته باشید. به جز این ماکسیم هم اپلیکیشنی است که برای مسافت‌های بین شهری و طولانی مناسب، امن و قابل برنامه ریزی است. 

اپلیکیشن‌های رزرو جا را هم داشته باشید. مشهورترین این اپلیکیشن‌ها دوباره اسنپ است، اما چندین و چند اپلیکیشن دیگر مثل جاباما یا شب هم در دسترس است.

اپلیکیشنی برای دخل و خرج

سفر به خودی خود پر خرج است، کافی است کمی خوش بگذرد تا خرج‌ها سر به آسمان بگذارد. باید چه کرد؟ بهترین کار داشتن یک اپلیکیشن شخصی است تا حساب و کتاب‌های شخصی را در آن داشته باشید.

حفظ آرامش

پرواز یا به هر شکل آغاز سفر می‌تواند باعث اضطراب شود. در هر صورت، از سفر به‌عنوان فرصتی برای استراحت، مدیتیشن یا گوش دادن به صداهای آرامش‌بخش استفاده کنید که شما را به خواب می‌برد یا حالتی عمیق و آرام به شما می‌دهد. یا شاید به سادگی متوجه شوید که به گذراندن زمان در طول یک پرواز طولانی کمک می کند. دنبال اپلبکیشنی باشید که به مدیتیشن هایی را در مورد موضوعاتی مانند خودآگاهی، آرامش اضطراب، تنفس، کاهش سطح استرس و شادی و غیره ارائه می دهد. این برنامه‌ها همچنین عموما دارای گزینه های موسیقی برای تمرکز، استراحت و خواب هستند. 

این لیست با توجه به ذائقه شما قابل تغییر است. اگر اهل کتاب خواندن باشید فیدبو و طاقچه از افزایش دهنده کیفیت عکس ضروری‌تر هستند. اگر اهل پادکست هستید هم کست باکس و گوگل پادکست اپلیکیشن‌های سبکی هستند که حال شما را خوب خواهند کرد. اگر سفر خارجی می‌روید گوگل ترنسلیت را فراموش نکنید.

اپلیکیشن‌هایی که در سفر به آنها نیاز خواهید داشت

گوگل ترنسلیت یک برنامه ترجمه است که به شما امکان می دهد همه کارها را انجام دهید – با تایپ کردن به 108 زبان ترجمه کنید، به 59 زبان آفلاین دسترسی پیدا کنید، از طریق عکس برای 94 زبان ترجمه کنید، مکالمات دو زبانه را برای 70 زبان داشته باشید و حتی از ابزار دست خط برای ترجمه 96 زبان استفاده کنید.

با این همه توجه کنید که کارآمدی و لذت بردن از کاربرد اپلیکیشنی مثل کتاب یا پادکست شما را از روند سفر و تجربه گردشگری خارج نکند. هدف اصلی سفر است و این اپلیکیشن‌های تنها بهانه‌ای برای لذت بیشتر بردن از سفر است. پس با دقت انتخاب و افراط هم نکنید. می‌توانید برای مدیریت زمان خود یک اپلیکیشن نصب کنید. این‌ اپلیکیشن‌ها زمان استفاده شما از موبایل را مدیریت می‌کنند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *