ریپورتاژ آگهی

خرید گوشی با بالاترین کارایی و ارزش خرید بالا

راهنمای انتخاب و خرید گوشی متناسب با بودجه و نیاز شما

خرید گوشی این روزها به چالش بزرگی برای کاربران ایرانی تبدیل شده است. از یک سو، نوسانات بازار ارز و بالا رفتن بی‌سابقه قیمت دلار، قدرت خرید افراد را پایین آورده است و از طرف دیگر، نیاز کاربران به خرید گوشی به عنوان کالای مصرفی، باعث شده تا بازار در تب و تاب مداوم باشد. به عبارت دیگر، قیمت گوشی نیز مانند سایر کالاهای دیجیتال (یا شاید تمام محصولات موجود در بازار!) به قیمت ارز بستگی پیدا کرده است و افراد مجبورند تا از قیمت روز گوشی آگاهی داشته باشند تا بتوانند، بهترین گزینه ممکن را خریداری کنند. اما سوالی که این روزها زیاد پرسیده می‌شود، درباره ارزش خرید محصولات است. در واقع، خریداران دوست دارند بدانند که کدام گوشی، ارزش هزینه کردن را دارد و بهتر است پول خود را صرف خرید کدام محصول کنند.

پاسخ به این سوال کمی دشوار است، زیرا کاربران مختلف، بودجه‌ها، نیازها و خواسته‌های مختلفی از گوشی دارند. پس بهتر است اول از همه به این چند مورد دقت داشته باشید و جواب آنها را به روشنی در ذهن داشته باشید. برای مثال، کسی که به دنبال خرید گوشی پرچمدار است، خواسته‌های بالاتری نسبت به خریداران گوشی‌های میان رده و یا پایین رده دارد و مطمئنا، نمی‌توان گوشی‌های پرچمدار گران‌قیمت و با امکانات بالا را با گوشی میان رده و یا گوشی میان رده را با گوشی پایین‌رده مقایسه کرد.

اما از آنجا که گوشی‌های میان رده این روزها توانسته‌اند تا امکانات خوب را در کنار قیمت مناسب عرضه کنند، طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. در حقیقت، کمپانی‌های سازنده گوشی هوشمند به خوبی می‌دانند که هزینه‌های نجومی گوشی‌های پرچمدار برای اکثر اقشار جامعه قابل پرداخت نیست و به همین دلیل، با پایین آوردن هزینه‌های ساخت در گوشی‌های میان‌رده، خرید گوشی هوشمند با کیفیت را برای آنها میسر کرده‌اند.

در فروشگاه اینترنتی مبیت، برای تمام سلیقه‌ها و بودجه‌ها، گوشی هوشمند معتبر و به روز وجود دارد و شما تنها چند کلیک با خرید گوشی مورد علاقه خود فاصله دارید. شما می‌توانید در سایت مبیت، قیمت روز گوشی را با سایر فروشگاه‌ها مقایسه کنید، نقد و بررسی تخصصی محصولات دیجیتال را مطالعه کنید و پس از اطلاع از نظرات خریداران قبلی، بهترین گزینه ممکن را خریداری کنید.

خرید گوشی قیمت مناسب و باکیفیت در مبیت!

بهترین گوشی میان‌رده 

اگر علاقه‌مند به خرید گوشی میان‌رده با ارزش خرید بالا هستید، در ادامه با مبیت همراه شوید تا با تعدادی از گوشی‌هایی که جز بهترین‌های میان‌رده هستند، آشنا شوید.

شیائومی Poco M4 Pro 5G

Xiaomi Poco M4 Pro 5G

یکی از گوشی‌های میان رده جذاب شیائومی که با توجه به قیمت معقولی که دارد، امکانات عجیب و خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در بخش طراحی، پوکو گوشی کشیده و بزرگی را ارائه کرده است که کمی سنگین است (195 گرم) ولی در عین حال، خوش دست است. رنگ‌های زرد پوکویی، آبی و مشکی این گوشی نیز باعث خاص‌تر دیده شدن آن می‌شوند. مانند تمام گوشی‌های پوکو در پنل پشتی شاهد لوگو بزرگ این برند هستیم. در نگاه اول، شاید فکر کنید که گوشی پوکو M4 Pro چهار دوربین در پنل پشتی دارد اما جالب است بدانید که این گوشی تنها دو دوربین دارد: یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی. در واقع، دو مورد دیگری که در ماژول پشتی در کنار دوربین‌ها هستند، یک فلش و نوشته AI هستند! 
در پنل جلو نیز نمایشگر حدود 85 درصد پنل را پوشش داده است و یک دوربین سلفی در بالای آن و در داخل پانچ هول خودنمایی می‌کند. خوشبختانه، این گوشی دارای گواهی IP53 است و خیال کاربر تا حدودی از پاشش آب و گرد و غبار راحت خواهد بود. در ضمن، به لطف وجود نمایشگر 6.6 اینچی می‌توانید تجربه خوبی از گیمینگ روی آن داشته باشید.
نمایشگر IPS این گوشی با رزولوشن 1080 و نرخ رفرش 90 هرتزی، نمره خیلی خوبی در مقایسه با قیمت خود می‌گیرد. شاید پنل IPS بهترین نباشد اما دقت و شفافیت خوبی در ارائه رنگ‌ها دارد و کاربر را راضی نگه می‌دارد. 
از دیگر جذابیت‌های این گوشی، باتری بزرگ 5000 میلی آمپری آن است که شارژدهی خیلی خوبی نیز دارد و می‌توانید روی یک روز شارژدهی آن یا اگر استفاده کمتری از گوشی دارید، تا 2 روز شارژدهی، حساب باز کنید. خبر خوب دیگر اینکه داخل پکیج محصول، یک شارژر 33 واتی قرار داده شده است که می‌توانید به کمک آن، گوشی را ظرف 30 دقیقه 60 درصد شارژ کنید. به عبارتی، برای فول شارژ شدن گوشی به یک ساعت و 10 دقیقه زمان نیاز دارید که مدت زمان خوبی برای این گوشی میان رده محسوب می‌شود.

شیائومی Redmi Note 11

Xiaomi Redmi Note 11

شیائومی با ارائه گوشی‌های ردمی و پوکو می‌خواهد به مصرف‌کنندگان یادآوری کند که فقط به فکر تولید گوشی‌های هوشمند بالارده نیست و کاربرانی با بودجه محدود نیز می‌توانند روی این برند چینی حساب باز کنند. شیائومی از جمله کمپانی‌هایی است که هنوز به محتویات پکیج محصولات خود اهمیت می‌دهد و لوازم کاربردی به کاربر عرضه می‌کند. البته خود جعبه که از مقوای سخت ساخته شده است، اما آنچه که اهمیت دارد، محتویات جذاب داخل جعبه است. علاوه بر خود گوشی ردمی نوت 11، شاهد یک کابل تبدیل تایپ A به C، سوزن سیم کارت، یک سری برگه و بروشور، یک کاور شفاف TPU و شارژر 33 واتی خواهید بود. جالب است بدانید که روی صفحه نمایش گوشی یک لایه محافظ پلاستیکی بسیار ظریف وجود دارد که با وجود محافظت گوریلا گلس 3 از نمایشگر، باز هم ضریب اطمینان محافظت از صفحه نمایش را بیشتر می‌کند. در برخی از کشورها، به همراه مدل پرو این گوشی، یک جفت هندزفری سیمی رایگان نیز به مشتریان عرضه می‌شود. 

گوشی شیائومی Redmi Note 11 ترکیبی از اِلمان‌های طراحی دایره‌ای و مستطیلی است. این نوع طراحی به نوعی ترند شده است و سامسونگ نیز در طراحی سری گلکسی S22 از آن بهره برده است. گوشه‌ها و میانه فریم گوشی ردمی نوت به گونه‌ای طراحی شده است که ظاهری تقریبا فلت به محصول داده است. فریم میانی که از جنس پلاستیک است باعث جذابیت بیشتر گوشی شده است و ظاهری گرانتر به ان می‌بخشد. این فریم تا حدی باعث مات دیده شدن گوشی می‌شود اما متاسفانه جاذب اثر انگشت و لک و کثیفی نیز هست.

اگر گوشی سبک می‌خواهید، ردمی نوت 11 گزینه مناسبی است زیرا تنها 179 گرم وزن دارد. گوشی ردمی نوت 11 برای اتصالات و ورودی/خروجی‌های خوبی که دارد، لایق تحسین است. طرح کلی کنترل‌های این گوشی در حد استاندارد است و عملکرد عالی دارد. در سمت چپ فریم نیز شاهد خشاب سیم کارت خواهید بود که سه جایگاه مجزا دارد: دو جایگاه برای سیم کارت نانو و یک جای مجزا برای کارت میکرو SD. در واقع، شما می‌توانید به راحتی و به کمک این کارت میکرو SD، حافظه گوشی را ارتقا دهید و دیگر نباید نگران انتخاب میان استفاده از سیم کارت دوم و کارت حافظه باشید. در نظر داشته باشید که این گوشی تنها از حالت 4G پشتیبانی می‌کند.

یکی از آپگریدهای قابل اعتنای گوشی ردمی نوت 11 در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی ردمی نوت 10، پنل نمایشگر جدید آن است. البته نمایشگر 6.43 اینچی فول HD+ با رزولوشن 1080*2400 پیکسل، مانند سال گذشته است اما نرخ رفرش 90 هرتزی، همان آپگریدی است که گفتیم. شیائومی در تبلیغات این گوشی ادعا کرده است که روشنایی تیپیکال این گوشی 700 نیت و روشنایی ماکزیمم آن 1000 نیت است. گوشی شیائومی ردمی نوت 11 دو نرخ رفرش دارد: 60 هرتز و 90 هرتز. اگر نرخ رفرش 90 هرتزی را فعال کنید، گوشی شما تقریبا همیشه در همین سطح کار می‌کند. هر چند، امکان تغییر نرخ رفرش خودکار تا حدودی وجود دارد اما در اکثر مواقع، نرخ رفرش قفل است که البته چیز بدی محسوب نمی‌شود.
شیائومی برای این گوشی خوش قیمت از باتری بزرگ 5000 میلی آمپری استفاده کرده است. این گوشی شارژدهی کلی خوبی دارد و نرخ دوام کلی باتری به 126 ساعت می‌رسد. حالت استندبای و تماس آن بسیار چشمگیر است. البته تست شارژدهی پخش ویدئو نیز خوب بوده است. ردمی نوت 11 محصولی است که برای پخش چندرسانه‌ای عالی عمل می‌کند. ردمی نوت 11 به همراه یک شارژر 33 واتی به کاربران عرضه می‌شود و نیازی به خرید جداگانه شارژر نیست. شیائومی ادعا می‌کند که به کمک این شارژر می‌توانید گوشی شیائومی Redmi Note 11 را در عرض یک ساعت فول شارژ کنید. البته در تست‌ها، برای فول شارژ شدن به 78 دقیقه زمان نیاز بود. 
دوربین‌های گوشی شیائومی ردمی نوت 11 به نسبت قیمت اقتصادی که دارد، استاندارد به شمار می‌روند. در پنل پشتی این گوشی شاهد یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی خواهید بود. پنل جلو نیز میزبان دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی است. 

سامسونگ گلکسی A54

Galaxy A54 5G

گوشی گلکسی A54 مهر تاییدی بر این ادعا است که نباید در فرمول برنده تغییر ایجاد کرد. این گوشی جدید کمی از 200 گرم سنگین‌تر است و قطر نمایشگر نیز کمی کمتر از مدل قبلی خود یعنی A53 است.  پردازنده این گوشی جدید است و افزایش  100 واحدی در پردازنده اگزینوس 1380 به این معناست که دو هسته دیگر به CPU اضافه شده و یک هسته GPU نیز نسبت به مدل 1280 قدیمی به دستگاه اضافه شده است. این موضوع را می‌توان مهم‌ترین پیشرفت سخت افزاری این گوشی جدید دانست و ارزش چند گرم اضافه شدن به وزن گوشی را دارد. البته در بخش دوربین‌های سه گانه پنل پشتی، به جای دوربین اصلی 64 مگابایتی سامسونگ A53 5G شاهد یک دوربین 50 مگابایتی خواهید بود.

این کاهش در مقدار رزولوشن تاثیر چندانی در عکس‌ها ندارد و نمی‌توانیم آن را جز کاهش کیفیت این گوشی نسبت به مدل قبلی بدانیم. دوربین‌های فوق عریض و ماکرو و سلفی تغییری نسبت به مدل A53 نداشته‌اند. گوشی سامسونگ A54 دارای نمایشگر 6.4 اینچی OLED است که نرخ رفرش 120 هرتزی آن را به شدت جذاب کرده است.  یکی دیگر از جذابیت‌های این گوشی میان رده، وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر است. این حسگر اپتیکال، عملکرد سریع و قابل اعتمادی دارد.

باتری بزرگ 5000 میلی آمپری این گوشی سامسونگ شارژدهی خوبی دارد. برای تست این محصول از شارژر 25 واتی سامسونگ استفاده کردیم. در نظر داشته باشید که هیچ شارژی در پکیج محصول وجود ندارد و باید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید. بهتر است برای شارژ سریع این گوشی سراغ شارژرهایی بروید که از PowerDelivery پشتیبانی کند. با وجود چنین شارژی می‌توانید در عرض 63 دقیقه باتری را فول شارژ کنید. 
پردازنده اگزینوس 1380 که با پروسه 5 نانومتری تولید شده است، به نسبت اگزینوس 1280 که در مدل گلکسی A53 مورد استفاده قرار گرفته است، CPU و GPU قوی‌تری دارد.
دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی عکس‌های عالی در نور روز ثبت می‌کند. کیفیت عکس‌های دوربین فوق عریض از خوب تا خیلی خوب در نوسان است. عکس‌های این دوربین نسبت به مدل پارسال، سایه روشن بیشتر و جزئیات کمی بهتری دارند. کیفیت عکس‌های دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی نیز بسیار عالی است و می‌توانید عکسهایی با جزئیات خوب ثبت کنید.

جمع بندی راهنمای خرید گوشی متناسب با نیاز شما

در بازار پر فراز و نشیب این روزها، شناخت گوشی و ارزش خرید آن، تاثیر بالایی در رضایت خرید شما خواهد داشت. ابتدا باید به خوبی از نیازها و خواسته‌های خود از گوشی آگاهی داشته باشید و بودجه مشخصی را برای این کار کنار بگذارید. پس از اطلاع از انواع گوشی هوشمند (پرچمدار، میان رده، پایین رده، گیمینگ و …) می‌توانید بهتر درباره توانایی‌ها و امکاناتی که از گوشی جدید خود انتظار دارید، تصمیم‌گیری کنید. پس بهتر است که همیشه گوشی‌های همرده را با یکدیگر مقایسه کنید و سطح انتظارات خود را بر اساس هزینه و نوع گوشی که می‌خرید، تنظیم کنید.

خرید گوشی‌های میان رده این روزها محبوبیت خاصی پیدا کرده است زیرا شما با پرداخت قیمتی منطقی و بسیار پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار، به مشخصات و امکاناتی جذاب دسترسی پیدا می‌کنید. اگر قصد خرید گوشی با ارزش خرید بالا را دارید، فروشگاه اینترنتی مبیت، یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. شما می‌توانید در مبیت، قیمت و کیفیت مناسب را در کنار یکدیگر داشته باشید و بهترین خرید آنلاین ممکن را تجربه کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید