ریپورتاژ آگهی

برای کسب و کار آنلاین از چه هاستی استفاده کنیم؟

امروزه اینترنت نقش بی بدیلی در بسیاری از مشاغل دارد. رشد روز افزون کسب و کارهای اینترنتی و موفقیت هایی که کسب می کنند هر کسی را به این فکر می اندازد که کسب و کاری اینترنتی راه اندازی کند. محصولات متنوع و بسیاری در اینترنت قابل ارائه هستند. به عنوان نمونه می توان به فیلم های آموزشی و نرم افزارهای کامپیوتری اشاره کرد. البته کسب و کارهای زیادی هم وجود دارند که امکان انجام به صورت اینترنت ندارد. برای اینگونه محصولات، اینترنت و داشتن وب سایت راهی برای معرفی و ارائه راه های تماس با عاملاتن این کسب و کارها است. نمونه ای از این موارد را می توان تعمیر خودرو و لوازم خانگی اشاره کرد.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در چنین شرایطی، دو حالت وجود دارد، یکی اینکه تا بحال سایتی را برای خودمان طراحی نکرده، و قصد داریم هرچه سریعتر چنین کاری را انجام دهیم؛ اما شاید دانش فنی یا کدنویسی نداشته باشیم.

پس در همین حالت اول هم، باز صاحبین سایت به دو دسته تقسیم می شوند:

  • کسانی که دانش کدنویسی دارند و با زبان های PHP، .NET و غیره آشنا هستند.
  • و کسانی که هیچ دانش کدنویسی ندارند.

بنابراین در این مقاله طوری مطالب را پیش خواهیم برد که به هر دو گروه از افراد، در انتخاب کمک کند.

حالت دومی هم وجود دارد و آن این است که احتمالاً خیلی زودتر از اینها یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کرده باشیم و در حال حاضر با مشکلات مختلفی در زمینه هاست، فضای دیسک، پهنای باند و سایر منابع و یا حتی شرکت ارائه دهنده، دست و پنجه نرم کنیم.

اولین مرحله در ایجاد یک سایت انتخاب و ثبت دامنه است. پس از انتخاب دامنه مرحله بعدایجاد یک وب سایت تهیه هاست است. برای انتخاب هاست معیار هایی وجود دارند که باید حتما در نظر گرفته شوند. باید میزبانی مناسب برای سایت انتخاب کنیم تا از مشکلات رایج در اینگونه موارد جلوگیری کنیم.

برای کسب و کار آنلاین از چه هاستی استفاده کنیم

در صورتی که میزبان درستی برای سایتمان انتخاب نکرده باشیم، با چنین مشکلاتی روبرو خواهیم شد:

  • کمبود فضای دیسک جهت بارگذاری محتوا یا محصولات
  • پر شدن میزان ترافیک ماهانه به علت بالا رفتن ترافیک سایت یا لود محتوای سنگین
  • آپ تایم پایین
  • کاهش سرعت و سنگین شدن سایت
  • از دست دادن مخاطبان سایت
  • نمایش نگرفتن سایت در گوگل و …

پس چه میزبانی انتخاب کنیم؟

خرید هاست یکی از مهمترین مراحل راه اندازی یک وب سایت است. برای اینکه بدانیم کدام نوع میزبانی برایمان مناسب است، بهتر است ابتدا یک ارائه دهنده خوب انتخاب کنیم که ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • امنیت: امنیت وب سایت یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید از ابتدا مورد توجه قرار گیرد، چراکه هیچ کدام از صاحبین وب سایت، نمی خواهند سایتشان هک شود. با توجه به اینکه مشتریان به ما اعتماد کرده و اطلاعات شخصی و کارتهای اعتباری خود را در سایت ما وارد می کنند، پس این موضوع باید اولین اولویت ما باشد.
  • گواهی ssl: امروزه گوگل به طور بسیار جدی تری درصدد این موضوع است که آیا سایت مورد نظر امن است یا نه. بنابراین در این راستا سایت هایی امن بحساب می آیند که گواهی ssl داشته باشند و داده های آن سایت رمزنگاری شوند. این موضوع را می توان با در دسترس بودن آدرس https یک وب سایت چک کرد.
  • هزینه: هزینه یک سرویس میزبانی، مثل هاست اشتراکی، عموماً باید مقرون به صرفه تر باشد، به عبارت دیگر، نه خیلی پایین و نه خیلی بالا. در طرف مقابل سرور مجازی و سرور اختصاصی قرار دارد که با توجه به منابعی که در اختیار کاربر می گذارند، هزینه بیشتری طلب می کنند.
  • بک آپ گیری: این موضوع بسیار مهم است که به صورت منظم روزانه یا حداکثر هفتگی از سایت مان بک آپ تهیه کنیم. پس حتماً هنگام انتخاب این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • خدمات مشتریان: پشتیبانی از مشتریان یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید هنگام انتخاب ارائه دهنده در نظر بگیریم؛ چراکه اگر هر زمان از شبانه روز، سایت ما به اصطلاح down شود، و کاربران قادر به اتصال به سایت ما نباشند، باید بتوانیم با پشتیبانان میزبان مان ارتباط گرفته و مشکل را حل کنیم.

اما پس از اینکه شرکت هاستینگ مناسب را پیدا کردیم، باید یک سرویس متناسب با سایتمان را انتخاب کنیم.

هاست اشتراکی

هزینه هاست اشتراکی به نسبت مابقی گزینه ها بسیار کمتر است. از طرفی منابعی هم که این هاست در اختیار سایت قرار می دهد محدود بوده و برای سایت های حجیم با ترافیک بالا نمی توان از آنها استفاده کرد. اینگونه سایت ها منابع بسیاری نیاز دارند که در سایت های اشتراکی قابل تامین نخواهد بود. در هاست اشتراکی منابع سرور مانند CPU و Ram و هارد دیسک بین تمام سایت هایی که روی سرور هاست شده اند تقسیم شده و به صورت اشتراکی استفاده می شود.

در صورتی که ترافیک و قدرت پردازش مورد نیاز بیش از توان هاست اشتراکی باشد احتمال اختلال در سرور وجود دارد و در کل سرعت کل وب سایت هایی که روی سرور مورد نظر هاست شده اند کاهش خواهد یافت.

هاست اشتراکی در انواع لینوکسی و ویندوزی وجود دارد هاست ویندوز روی سیستم عامل ویندوز و هاست لینوکس روی سیستم عامل لینوکس نصب می شود

سرور مجازی

سرور مجازی

خرید سرور مجازی از گزینه هایی است که برای سایت های رشد یافته که ترافیک و منابع زیادی نیاز دارند مناسب است. در این نوع میزبانی تعداد انگشت شماری سایت به صورت کاملا مجزا روی سرور نصب شده و هر سایت منابع خاص خود رابا توجه به پکیجی که خریداری کرده است در اختیار داشته و هیچگونه شتراکی بین منابع در این نوع هاستینگ وجود ندارد.

وقتی کسب و کار رشد کند طبیعتا ترافیک بالاتری خواهد داشت که مستلزم منابع بیشتری از سرور است. در بدو امر استفاده از سرویس های اشتراکی کسب و کار را از لحاظ منابع می تواند تامین کند اما در ادامه با رشد سایت این کار امکان پذیر نیست. به همین دلیل باید هاست تغییر کرده و از هاست هایی با قدرت بیشتر و منابع بیشتر استفاده شود. این نوع هاستینگ نیز می تواند در قالب ویندوز یا لینوکس روی سرور نصب شود.

سرور اختصاصی

بیشترین مقدار منابع و در نتیجه بالاترین هزینه هاستینگ در این نوع میزبانی لحاظ می شوند. در این نوع میزبانی تمام منابع سرور در اختیار یک کاربر بوده که می تواند با توجه به قدرت سرور بیشترین میزان سرعت و حافظه و پردازش را برای یک سایت ایجاد کند.

در هاست اشتراکی 100 ها سایت روی سرور هاست می شوند ولی در خاست اختصاصی تمام منابع در اختیار دارنده سایت خواهد بود.

این نوع هاستینگ را نیز می توان با سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس راه اندازی کرد.

خرید سرور اختصاصی به دلیل هزینه بالایی که دارد، بیشتر مورد استفاده شرکت ها و سازمآنهای بزرگ قرار می گیرد. این سازمآنها معمولا بودجه کافی برای تامین این نوع سرور در اختیار دارند. همچنین به دلیل حجم پردازشی بالایی که نیاز دارند معمولا از سرورهای اختصاصی استفاده می کنند.

در نهایت برای انتخاب هاست باید دو محدودیت میزان هزینه سایت و میزان نیاز به منابع باهم بهینه شوند تا بهترین حالت ممکن انتخاب شود. البته موئارد دیگری نیز در سرعت و کارایی سایت تاثیر دارد. برای مشاهده بهترین سرویس هاستینگ می توانید به سایت صباهاست مراجعه کنید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *