ریپورتاژ آگهی

موثرترین و ارزان‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی برای بیزنس‌ها که از آن غافلید!

کسب‌وکارهای کوچک اغلب اوقات بودجه بازاریابی کمی دارند که استراتژی‌های بازاریابی آن‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند. اما خبر خوب آن است که راه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید کسب‌وکار خود را بدون هیچ هزینه‌ای یا با هزینه‌ای بسیار کم تبلیغ کنید. در ادامۀ این محتوا قصد داریم شما را با این راه‌حل‌های به‌صرفه آشنا کنیم:

1) سئوی محلی انجام دهید

یکی از مهم‌ترین مزایای الگوریتم گوگل آن است که به‌گونه‌ای طراحی شده که دقیق‌ترین، باکیفیت‌ترین و مرتبط‌ترین محتوا را برای هر درخواست جست‌وجو نمایش می‌دهد؛ بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید با انجام سئوی محلی کسب‌وکارتان در نتایج جست‌وجوی کاربرانی که در نزدیکی محل کسب‌وکار شما هستند، نمایش داده شوید.

2) در رویدادهای صنعت یا حوزۀ کسب‌وکارتان شرکت کنید

شرکت در وبینارها یا کنفرانس‌های آنلاین صنعت خودتان یکی از هوشمندانه‌ترین راه‌حل‌ها برای بازاریابی کسب‌وکارتان است. درحقیقت، این روش نوعی استراتژی بازاریابی برای ایجاد ارتباط با افراد مختلف در این حوزه و انجام تبلیغات B2B است، که می‌تواند نام شما را در ذهن مخاطبانتان ثبت کند.

3) استفاده از تبلیغات همسان را در اولویت قرار دهید

تبلیغات همسان به شما این فرصت را می‌دهد که با مخاطبان خود به‌شکلی مؤثر ارتباط برقرار کنید و تجربۀ کاربری آنان را به بهترین شکل ممکن بهبود دهید. به بیان دیگر، تبلیغات همسان در کنار محتواهای مرتبط با تبلیغ شما نمایش داده شده و مخاطبان درست را هدف قرار می‌دهد. درحقیقت، استفاده از تبلیغات همسان می‌تواند نرخ کلیک (CTR) را بالا برده و تبدیل‌ها را افزایش دهد.

مطالعات نشان داده که حتی اگر کاربران آگاه باشند که محتوا تبلیغاتی بوده و برای آن پول پرداخت شده است، نسبت به روش‌های تبلیغات سنتی تعامل بیشتری خواهند داشت؛ زیرا محتوا در زمان و مکان درستی به آنان عرضه شده است.

4) یک برنامه ارجاع مشتری راه‌اندازی کنید

ارائۀ یک محصول رایگان، یک ماه خدمات رایگان یا پاداش دیگری به مشتریان فعلی کافی است تا آنان را برای معرفی شما به مشتریان جدید تشویق کنید. به یاد داشته باشید که تبلیغات دهان‌به‌دهان قدرت زیادی داشته و مشتریانی جدید که توسط آشنایانشان به شما ارجاع داده می‌شوند، اعتماد بیشتری به کسب‌وکار شما خواهند داشت. در ادامه به آمارهای تأمل‌برانگیز این روش دقت کنید.

  • 74٪ از مصرف‌کنندگان، تبلیغات دهان‌به‌دهان را عامل اصلی تصمیمات خرید خود می‌دانند؛
  • مشتریانی که توسط یک دوست معرفی می‌شوند، چهار برابر بیشتر احتمال خرید دارند؛
  • احتمال خرید در مخاطبانی که توسط دوستانشان با یک برند آشنا شده‌اند، 77٪ بیشتر است؛
  • براساس آمار بازاریابی ارجاعی، مشتریان ارجاعی 37٪ نرخ حفظ مشتری بالاتری دارند.

5) ویدئوهای ارزشمند تولید کنید

در این سال‌ها ویدئو به رسانه‌ای بسیار محبوب برای مصرف‌کنندگان تبدیل شده است که شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن یک تلفن همراه و ایده‌های ناب آن را پیاده‌سازی کرده و در شبکه‌های اجتماعی مختص به کسب‌وکارتان منتشر کنید.

درحقیقت، بازاریابی ویدئویی تقریباً در هر صنعتی کار می‌کند، شما فقط باید نیاز مخاطبان‌ خود را شناسایی کرده و با توجه به آن، ویدئوهای مرتبطی را ایجاد کنید؛ ایده‌های پرطرف‌دار ویدئو عبارت‌اند از:

  • فیلم‌های آموزشی؛
  • دموی محصول؛
  • پشت‌صحنه از چگونگی کار در کسب‌وکار شما؛
  • مصاحبه با کارکنان یا کارشناسان صنعت؛
  • نمایش اسلاید با تصاویر و شرح.

6) کارمندان را به سفیران برند تبدیل کنید

شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار می‌توانید با برخورد مناسب با کارمندانتان، آنان را به سفیر برندتان تبدیل کنید. درحقیقت، کارمندان شما مانند دیگر افراد عادی، شبکه‌های اجتماعی مختص به خود را دارند که در آن می‌توانند شرایط کاری خود را با دوستانشان در میان بگذارند و تصویری مثبت از برند شما تشکیل دهند.

شما همچنین می‌توانید هرازچندگاهی و به مناسبت‌های مهم به آنان هدایایی بدهید و آنان را دعوت به اشتراک‌گذاری در شبکه‎‌های اجتماعی کنید.

7) محتوای عالی منتشر کنید

بازاریابی محتوایی، اگر با دقت انجام شود، تاکتیکی بسیار مؤثر است که به بودجۀ زیادی نیاز ندارد. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی نه‌تنها تخصص و مورد اعتماد بودن شما را نشان می‌دهد، بلکه به دنبال آن، در نتایج برتر موتورهای جست‌جو نمایش داده می‌شوید و ترافیک ارزشمندی را به‌سمت سایت خود می‌کشانید.

در این مسیر باید به یاد داشته باشید که محتوای خوب، محتوایی است که به آموزش مخاطبان شما از طریق زبان ساده و قابل فهم پرداخته و به پاسخ سؤالات آنان می‌پردازد.  

8) در رسانه‌های اجتماعی فعالیت کنید

افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی و ایجاد جامعه‌ای آنلاین، راهی رایگان برای رشد کسب‌وکار کوچک شماست که می‌تواند اعتماد مخاطبان به برندتان را نیز افزایش دهد.

درحقیقت، شما می‌توانید به‌وسیلۀ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ خود را تبلیغ کرده و موجب جذب ترافیک به سایت‌ خود شوید. همچنین، از این طریق می‌توانید مستقیماً با دنبال‌کنندگان خود در ارتباط بوده و تعامل بیشتری را به دست آورید.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این محتوا به آن اشاره شد، بازاریابی اینترنتی به هزینۀ قابل توجهی نیاز ندارد. به بیان دیگر، سرمایه‌گذاری مقداری زمان یا پول برای حضور برند شما در فضای آنلاین می‌تواند به رشد آن کمک کند. درحقیقت، شما باید مشخص کنید که کدام کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و استراتژی‌های بازاریابی برای برند شما بهترین کارایی را دارند و نوع محتوای مرتبط را تعیین کنید. درنهایت نیز پیشرفت کسب‌وکار خود را برای رسیدن به اهدافتان پیگیری کنید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید