سیستم عامل

اندروید 15 ویژگی «اشتراک‌گذاری صدا» با دستگاه‌های اطراف را ارائه می‌دهد

براساس گزارشی که منتشرشده در اندروید 15 می‌توانید ازطریق بلوتوث، آهنگ خود را با دستگاه‌های اطراف به‌اشتراک بگذارید.

اگر اهل سفر کردن هستید حتماً با این مشکل روبه‌رو شده‌اید که درزمان سفر، قصد داشته‌اید موزیکی که خودتان درحال گوش‌دادن به آن بوده‌اید را با دوستانتان به‌اشتراک بگذارید، اما روش آسانی برای انجام این کار در دسترس نبوده است. یا باید از برنامه‌هایی مانند اسپاتیفی استفاده می‌کردید که دارای ویژگی داخلی شنیداری اجتماعی هستند یا گوشی اندرویدی شما قادر نبوده بدون نیاز به‌هیچ برنامه‌ای این‌کار را انجام دهد.

اما به‌نظر می‌رسد گوگل قصد دارد با معرفی ویژگی Auracast این مشکل را حل کند. Auracast یکی از ویژگی‌های استاندارد بلوتوث LE Audio است که قادر خواهد بود تا آهنگ را با دستگاه‌های دیگر از طریق بلوتوث (بدون نیاز به جفت‌شدن) به‌اشتراک بگذارد. البته دستگاه پخش‌کننده و دستگاه‌های گیرنده باید از ویژگی AuraCast پشتیبانی کنند.

AuraCast چیست؟

از زمان معرفی Auracast یک‌سال و نیم می‌گذرد، اما هنوز هدست‌های زیادی وجود ندارند که ازاین ویژگی پشتیبانی کنند. اما به‌نظر می‌رسد درسال 2024 این رویه تغییر می‌کند؛ چراکه اکنون سازندگان لوازم‌جانبی بیشتری محصولات خود را با پشتیبانی از Auracast عرضه می‌کنند، همچنین تلفن‌های هوشمندی که عرضه می‌شوند نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

گوگل با عرضه اندروید 13، ویژگی LE Audio را بعنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی این نسخه معرفی کرد. اکنون شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد گوگل قصد دارد Auracast را بعنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی اندروید 15 معرفی کند؛ برای همین در آپدیت اندروید 15 شاهد یک صفحه‌اختصاصی باعنوان «اشتراک‌گذاری صدا» خواهیم بود. گفته می‌شود این صفحه به‌کاربران این امکان را می‌دهد که جریان‌های صوتی LE را با افراد نزدیک به اشتراک بگذارند یا به نزدیک‌ترین جریان صوتی LE موجود متصل شوند.

کارشناسان اندرویداتوریتی در نسخه QPR2 بتا 3 اندروید 14، رشته‌های متعددی را در برنامه تنظیمات پیدا کرده‌اند که مربوط‌به صفحه اشتراک‌گذاری صدا است. آن‌ها می‌گویند این رشته‌ها، صفحه‌ای را توصیف می‌کنند که حاوی یک سوئیچ برای اشتراک‌گذاری صدا، یک دکمه برای اسکن کد QR برای اتصال به نزدیک‌ترین جریان صوتی، دکمه‌ای برای تغییر دستگاه بلوتوث برای گوش‌دادن به صدا و یک بخش است. همچنین این صفحه، نزدیک‌ترین جریان‌های صوتی را فهرست می‌کند که کاربر می‌تواند به‌دلخواه یک‌مورد را انتخاب و به‌آن متصل شود.

گوگل تاکنون هیچ هدفونی که از LE Audio پشتیبانی کند را معرفی نکرده، اما همه دستگاه‌های مجهز‌به تنسور آن از نسخه 5.2 بلوتوث پشتیبانی می‌کنند که اولین نسخه از مشخصات بلوتوثی است که از LE Audio پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود اگر گوگل امسال یک جفت پیکسل‌بادز عرضه کند، بیشتر خط تلفن‌های پیکسل موجود می‌توانند از مزایای LE Audio بهره ببرند. البته هنوز مشخص نیست که آیا گوگل قصد دارد برای امسال پیکسل‌بادزی را معرفی کند یا خیر؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید