رایااستور مگ

دراپ شیپینگ چیست؟ چگونه با dropshipping به درآمد برسیم؟ 

یکی از روش هایی که امروزه بسیاری از کسب و کارها به سمت آن سوق پیدا کرده اند، دراپ شیپینگ است. به این معنا که کسب و کارها محصولات دیگران را به مشتریان خود می فروشند. در واقع به عنوان واسطه در این بین ایفای نقش می کنند. 

در این روش کسب و کار فروشنده مسئولیت نگهداری و ارسال را به عهده ندارد. بلکه تنها با معرفی محصول به مشتری او را برای خرید ترغیب می کند و تامین کننده مسئولیت ارسال محصول را عهده دار است. در این مقاله به طور کامل به معرفی دراپ شیپینگ خواهیم پرداخت. 

دراپ شیپینگ چیست؟

دراپ شیپینگ چیست؟

Dropshipping  نوعی کسب و کار است که در آن فروشنده به عنوان واسطه ای محصول را از تامین کننده به مشتری می رساند. در این میان فرد واسطه نیازی به انبار کردن محصول ندارد. سود کسی که این کسب و کار را راه انداخته نیز از تامین کننده به عنوان بخشی از فروش حاصل می شود. 

در این مسیر می توانید از خدمات بهترین شرکت های طراحی سایت برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. سایت طراحی شده به صورت اختصاصی فرایند پیشرفت شما در کسب رتبه های نخست گوگل را تسریع می کند. 

البته که در این مسیر می توانید پس از  اطمینان از موفقیت در مسیری که پیش رو دارید می توانید از خدمات بهترین شرکت های سئو برای بهبود رتبه گوگل و موتورهای جستجو استفاده کنید. 

معرفی سایت های دراپ شیپینگ ایران 

معرفی سایت های دراپ شیپینگ ایران

جالب است بدانید که در حال حاضر در ایران شرکت های مختلفی دارای سایت دراپ شیپینگ هستند. از بزرگترین و معروف ترین سایت ها در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

باسلام 

یکی از معروف ترین فروشگاه هایی که از طریق dropshipping به پردرآمدترین سایت فروشگاهی ایران تبدیل شده است، باسلام می باشد. این سایت بازاری از محصولات و کیفیت های مختلف ایجاد کرده که در آن این امکان وجود دارد که فروشنده ها و مشتریان واقعی طرف هستید. این سایت بازاری برای مشتریان است. 

هر محصولی که بخواهید از هر کجای ایران می توانید در این سایت پیدا کنید. خرید عمده و تکی هم فرقی ندارد. این سایت شرایطی فراهم کرده تا همه فروشندگان بدون واسطه بتوانند محصولات خود را به مشتریان معرفی کنند و بفروشند. 

دیجی کالا 

از معروف ترین سایت های ایرانی که حتما شما هم مشتری آن بوده اید و تجربه خرید از آن را دارید، سایت دیجی کالا است. این سایت با داشتن محصولات متنوع و با کیفیت و قیمت های مناسب شرایط تجربه خرید خوب را برای مشتریان خود رقم زده است. این سایت با ایجاد امکان ضمانت بازگشت کالا توانسته طی سال های اخیر بسیاری از رقبای خود را شکست دهد. 

شما می توانید در تمام ساعات روز و هر زمان در طول هفته بخواهید برای خرید اقدام کند. تخفیف های عالی که این سایت در مناسبت های مختلف در نظر گرفته باعث شده تا مشتریان نسبت به این سایت فروشگاهی وفادار بمانند. 

تکنولایف 

از دیگر سایت های معروف ایرانی در زمینه dropshipping سایت تخصصی تکنولایف است که می توانید انواع لوازم خانگی را در هر ساعت از شبانه روز خریداری و طی 7 روز نیز امکان ضمانت برگشت وجه برای مشا در نظر گرفته شده است. 

زومیت 

اگر بخواهید گوشی خریداری کنید، حتما یکی از سایت هایی که برای بررسی محصول مورد نظر خود بررسی می کنید، سایت زومیت است. این سایت علاوه بر اطلاعات دست اول، به زبان فارسی، توانسته رویدادهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات و نیز بررسی گجت های مختلف را در اختیار مخاطبان قرار دهد. 

ترب 

نام ترب به عنوان یکی از معروف ترین سایت هایی که در زمان خرید محصول امکان مقایسه قیمت ها را در اختیار شما قرار می دهد را شنیده اید. این سایت از سال 1393 کار خود را شروع کرد. در حال حاضر نیز بیش از 14 هزار فروشگاه معتبر اینترنتی در این سایت برای ارائه و فروش محصول اقدام می کنند. 

مزایای dropshipping

مزایای dropshipping

Dropshipping مزایای زیادی برای کسانی که می خواهند از این طریق فعالیت کنند، دارد. از مهمترین مزایایی که می توان برای این روش فروش محصول و کسب درآمد برشمرد می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. عدم نیاز به سرمایه زیاد در ابتدای کار 
  1. شروع آسان 
  1. هزینه کمتر 
  1. انعطاف پذیری بالا در انتخاب موقعیت جغرافیایی 
  1. عدم نیاز به نگهداری و انبار محصول 
  1. امکان توسعه کسب و کار 
  1. امکان تست کسب و کار 
  1. ریسک پایین برای بنیانگذاران 
  1. صرفه جویی در زمان برای راه اندازی کسب و کار 
  1. تنوع بالای محصولات 
  1. امکان مدیریت حجم سفارشات 
  1. چالش کمتر 

معایب دراپ شیپینگ

 معایب دراپ شیپینگ

در کنار این مزایا استفاده از این روش کسب و کار می تواند توام با معایب مختلفی نیز باشد. از مهمترین این معایب می توان موارد زیر را برشمرد: 

  1. سود کمتر 
  1. رقابت زیاد 
  1. مشکل در حمل و نقل محصول و سفارشات 
  1. وابسته به دیگران 
  1. محدودیت در برندینگ کسب و کار 
  1. کنترل کمتر بر فرایند سفارش و تحویل محصول 
  1. احتمال پایین بودن تجربه مشتری 
  1. چالش جدی در نوسان قیمت ها 
  1. مسئول بودن در قبال خطای تامین کنندگان 
  1. عدم توان رقابت با شرکت های بزرگ 
  1. مشکل جدی در فهرست موجودی انبار و محصول 

چگونه دراپ شیپینگ را اصولی شروع کنیم؟ 

برای اینکه شروع به فعالیت در این حوزه بکنید، لازم است اطلاعات کافی در این زمینه کسب کرده باشید. دیدن آموزش های لازم و یا مطالعه تجربیات دیگران بسیار مفید است. 

پس از آن با برنامه ریزی و اجرای مراحلی که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت می توانید، در زمینه Dropshipping بدون نیاز به هیچ سرمایه خاصی فعالیت خود را شروع کنید. این مراحل مهم شامل موارد زیر است: 

۱- مشخص کردن حوزه فعالیت 

اگر قصد دارید از این طریق کسب و کار خود را شروع کنید، پیش از هر اقدامی باید زمینه فعالیت خود را مشخص کنید. در واقع تعیین نوع محصول برای فروش اصل اساسی است. شما باید به طور دقیق مشخص کنید در فروشگاه خود چه محصولی را عرضه می کنید. ترجیحا باید محصولی را انتخاب کنید که درباره آن تجربه یا آشنایی دارید. در این صورت شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. 

۲- تحقیقات بازار 

پس از اینکه محصول مورد نظر خود را برای فروش انتخاب کردید، نوبت به تحقیقات درباره محصول می رسد. اگر درباره آن تحقیق نکنید نمی توانید برای فروش و تبلیغات محصول مورد نظر خود برنامه ریزی کنید.در تحقیقی که انجام می دهید باید پارامترهای مختلفی را تعیین کنید. این پارامترها شامل موارد زیر است: 

  • تعیین میزان فروش محصول 
  • تعیین حجم کلمه کلیدی مرتبط با محصول 
  • دنبال کردن داده های مربوط به محصولات مورد نظر برای فروش 
  • بررسی فعالیت رقبا در فروش محصول مورد نظر 
 چگونه دراپ شیپینگ را اصولی شروع کنیم؟ 

۳- انتخاب محصولات 

حالا نوبت به انتخاب محصولاتی می رسد که علاوه بر کاربر پسند بودن، در زمینه فعالیت رقبا نیز اطلاعات کافی دارد و در کنار تجربیات و داده هایی که دارید می توانید فرایند فروش را از بسترهای مناسب و مدنظر خود شروع کنید. 

۴- زنجیره تامین را کامل بشناسید 

برای شناخت تامین کننده، می توانید از فروشندگان عمده یا تولید کنندگان را در راس انتخاب خود قرار دهید. پس از شناخت این افراد می توانید برای چیدن و برنامه ریزی فرایند دریافت سفارش تا تحویل آن را برنامه ریزی کنید. 

۵- آشنایی با تامین کنندگان مناسب 

برای اینکه بتوانید محصول مورد نظر را به مشتری معرفی کنید و وارد پروسه فروش شوید، باید تامین کنندگان مناسب را شناسایی کنید. در انتخاب تامین کننده، باید خوش قول بودن، کیفیت کالا، فرایند  ارسال کالا و بسته بندی مناسب را مدنظر قرار دهید. 

۶- راه اندازی فروشگاه اینترنتی 

در این مرحله می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. برای این منظور می توانید از پلتفرم های مختلف استفاده کنید تا دایره بیشتری از مشتریان به خود جلب کنید. در این راستا باید از تجارت الکترونیک کاربرپسند استفاده کنید. طراحی سایت فروشگاهی می توانید یکی از بهترین پلتفرم ها برای فروش باشد. 

 چگونه دراپ شیپینگ را اصولی شروع کنیم؟ 

۷- بازاریابی کنید 

در این مرحله که آماده فروش محصول هستید، باید بازاریابی و تبلیغات را شروع کنید. در این مسیر از روش های مختلفی می توانید استفاده کنید. استفاده از تکنیک های تخصصی و حرفه ای سئو می تواند در این مسیر کمک کننده باشد. 

۸- دریافت سفارش و استعلام آن از تامین کننده 

پس از ورود مشتری به سایت و سفارش محصول در اولین قدم باید میزان موجودی محصول را از تامین کننده استعلام بگیرید تا در صورت عدم موجودی، گزینه های مشابه را به مشتری اعلام کنید. این فرایند باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

 چگونه دراپ شیپینگ را اصولی شروع کنیم؟ 

۹- ارسال محصول 

از آنجا که شما به عنوان واسطه عمل می کنید، باید به تامین کنندگان محصول این اطمینان را داشته باشید که در فرایند پاسخ به سفارشات مشتریان متعهدانه عمل کنند. پس از دریافت سفارشات، تامین کنندگان باید در زمان مشخصی با بسته بندی مناسب محصول آن را ارسال کند. 

۱۰- پشتیبانی 

وقتی تمام این مراحل را با دقت دنبال کردید، حالا نوبت به پشتیبانی از خدماتی می رسد که ارائه می دهید. فروشگاه شما باید پاسخگوی نیاز و خواست مشتری باشد. در صورتی که در فرایند فروش و ارسال محصول مشکلی ایجاد شود، مسئولیت آن به عهده شما است. پس در این مسیر مسئولیت پذیر باشید. ضعف در پشتیبانی خدمات منجر به بی اعتمادی مشتریان می شود.

معرفی سایت های دراپ شیپینگ ایران

نتیجه گیری 

برای اینکه بتوانید در زمینه فروش به روش دراپ شیپینگ موفق شوید، راه های مختلفی را پیش رو دارید.مهمترین اقدام شما در این مسیر راه اندازی وبسایتی فروشگاهی برای جلب توجه مشتریان و نیز پیدا کردن زنجیره ای از مناسب ترین تامین کنندگان است. 

پس از آن کافی است از خدمات تولید محتوا و سئو برای موفق شدن استفاده کنید. در تمام این مسیر می توانید از خدمات شرکت وب رمز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هم کافی است با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. 

سوالات متداول 

Dropshipping چیست؟ 

Dropshipping نوعی کسب و کار است که در آن فروشنده به عنوان واسطه ای محصول را از تامین کننده به مشتری می رساند. 

مهمترین مزایای dropshipping چیست؟ 

  • عدم نیاز به سرمایه زیاد در ابتدای کار 
  • شروع آسان 
  • هزینه کمتر 
  • انعطاف پذیری بالا در انتخاب موقعیت جغرافیایی 
  • عدم نیاز به نگهداری و انبار محصول 
  • امکان توسعه کسب و کار 
  • امکان تست کسب و کار 
  • ریسک پایین برای بنیانگذاران 
  • صرفه جویی در زمان برای راه اندازی کسب و کار 
  • تنوع بالای محصولات 
  • امکان مدیریت حجم سفارشات 
  • چالش کمتر 

معایب dropshipping چیست؟ 

  • سود کمتر 
  • رقابت زیاد 
  • مشکل در حمل و نقل محصول و سفارشات 
  • وابسته به دیگران 
  • محدودیت در برندینگ کسب و کار 
  • کنترل کمتر بر فرایند سفارش و تحویل محصول 
  • احتمال پایین بودن تجربه مشتری 
  • چالش جدی در نوسان قیمت ها 
  • مسئول بودن در قبال خطای تامین کنندگان 
  • عدم توان رقابت با شرکت های بزرگ 
  • مشکل جدی در فهرست موجودی انبار و محصول 

مراحل شروع dropshipping چیست؟ 

مشخص کردن حوزه فعالیت، تحقیقات بازار، انتخاب محصول، شناخت زنجیره تامین کنندگان، آشنایی با تامین کنندگان، راه اندازی فروشگاه اینترنتی، شروع بازاریابی، دریافت سفارش و استعلام از تامین کننده، ارسال محصول و پشتیبانی. 

معروف ترین سایت های dropshipping ایران چیست؟ 

با سلام، دیجی کالا، تکنولایف ، زومیت و ترب. 

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *