موبایل

اپل روی تعویض آسان باتری آیفون کار می‌کند

اپل برای تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، تعویض باتری آیفون را آسان می‌کند.

طبق آخرین گزارش منتشر شده، اپل برای اینکه بتواند با قوانین اتحادیه اروپا سازگار شود باید تا سال 2025 راهی پیدا کند که کاربر بتواند باتری را تعویض کند.

درحال‌حاضر، باتری توسط یک فویل محافظت می‌شود که برای اتصال به تلفن از نوارهای چسبی استفاده می‌کند. کاربر برای اینکه بتواند باتری را از جای خود خارج کند، باید باتری را بکشد تا از دستگاه جدا شود.

طبق گزارش‌ها، اپل در تلاش است تا باتری‌ها را داخل یک محفظه فلزی قرار دهد که توسط چند پیچ در جای خود ثابت می‌شوند و جداسازی آن آسان‌تر خواهد بود. طبق گزارش‌ها به این فناوری، جداسازی چسب القایی الکتریکی می‌گویند که هنوز درباره آن بحث وجود دارد که آیا از چسب راحت‌تر است یا خیر؟

درحال‌حاضر برای اینکه به باتری آیفون برسید باید ال‌سی‌دی را جدا کنید، سپس از چندین پیچ و کابل روبان عبور کنید تا بتوانید به باتری دسترسی پیدا نمایید.

گفته می‌شود اپل از این محفظه فلزی باتری ابتدا روی حداقل یک مورد از سری آیفون 16 در پاییز امسال آزمایش می‌کند و احتمالاً برای همه سری آیفون 17 از آن استفاده خواهد نمود.

هم‌اکنون بسیاری از تولیدکنندگان دیگر از زبانه‌های کششی چسبی مشابه برای نگهداری باتری استفاده می‌کنند و این یعنی همه آن‌ها باید برای سال آینده به فکر راه‌حل برای آسان‌تر کردن تعویض باتری باشند.

منبع
gsmarena

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید