بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی [بهار 1403]

شیائومی یکی از سه برند مطرح تلفن‌های هوشمند در بازار است که هرساله جدیدترین مدل‌های پرچمدار خود را تولید و عرضه می‌کند. ما دراین مقاله از سایت قصد داریم بهترین گوشی پرچمدار شیائومی را معرفی کنیم، پس اگر شما قصد خرید تلفن پرچمدار شیائومی را دارید باما همراه باشید.

Xiaomi 13 Ultra

شیائومی 13 اولترا

این مدل شیائومی، یکی از زیباترین طراحی‌ها را دارد و دارای گواهی IP68 است که نشان‌دهنده ضدآب بودن تلفن است. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش خمیده LTPO امولد 6.73 اینچی استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از دالبی‌ویژن و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، طول‌عمر بسیار خوبی دارد. بلندگوهای استریو دستگاه از کیفیت صدای بسیار عالی برخوردار هستند و بلندی صدای خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌کار رفته دراین دستگاه، عملکرد و پایداری بسیار خوبی دارد و داغ نمی‌شود. دوربین‌های این گوشی شیائومی، برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی هستند و می‌توانند تصاویر و ویدئوهای بسیار زیبایی را ثبت و ضبط کنند.

  • دوربین سلفی، عکس‌هایی با کیفیت متوسط ثبت می‌کند و فاقد فوکوس خودکار و کیفیت 4K برای فیلمبرداری است.

Xiaomi 13

شیائومی 13

پرچمدار جدید شیائومی طراحی عالی و ارگونومیکی دارد. شیائومی درساخت این مدل از فریم آلومینیومی استفاده کرده و شیشه تلفن را بوسیله گوریلا گلس 5 ایمن کرده است. دستگاه همچنین بصورت کامل ضد آب است و دارای گواهینامه IP68 است. نمایشگر 6.36 اینچی اولد استفاده‌شده نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند و دارای روشنایی، دقت رنگ و وضوح عالی است. طول‌عمر باتری 4500 میلی‌آمپری، نسبت‌به نسل قبلی ارتقاء داشته و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. دستگاه بااستفاده از بلندگوهای استریو، خروجی صدای عالی دارد و از دالبی‌اتمس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی ایفای نقش می‌کند که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. همه دوربین‌ها در همه حالات و هر شرایطی برای عکاسی و فیلمبرداری عالی هستند.

  • از استاندارد شارژ سریع 120 وات شیائومی استفاده نمی‌کند.
  • دستگاه زیر فشار، بسیار گرم می‌شود اما کارایی آن افت نمی‌کند.
  • بهتر بود از ویکتوس بجای گوریلا گلس 5 استفاده میشد.

Xiaomi 13T Pro
Xiaomi 13T Pro

شیائومی 13T پرو

این مدل شیائومی طراحی درجه یکی دارد و دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار است. شیائومی برای این تلفن از یک نمایشگر اولد 6.67 اینچی عالی استفاده کرده که عمق رنگ 12 بیتی را پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند؛ صفحه‌نمایش همچنین از دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ، وضوح و روشنایی بسیار خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند که قادر است کل ظرفیت باتری را در کمتر از 19 دقیقه تکمیل کند. بلندگوها با پشتیبانی از حالت دالبی‌اتمس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. تراشه دایمنسیتی 9200 پلاس مدیاتک استفاده‌شده دراین تلفن، عملکرد و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد و برای اجرای پردازش‌های سنگین بسیار مناسب است.

  • دوربین سلفی عملکرد خوبی ندارد.
  • بهتر بود بجای دوربین زوم اپتیکال 2 برابری، از دوربین زوم اپتیکال 3 برابری استفاده می‌کرد.

Xiaomi 12

شیائومی 12

شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد منحنی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که بسیار روشن است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ و همچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. تلفن ارگونومی خیلی خوبی دارد و به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. عملکرد سیستم دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده است. تلفن همچنین از شارژ سیمی، بی‌سیم و بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد اما پایداری مناسبی ندارد.

  • عمرباتری ضعیف است.
  • دربرابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • بلندگوهای استریو نامتعادل هستد و ویژگی دالبی‌اتمس کیفیت را بدتر می‌کند.

Xiaomi 12X

شیائومی 12X

طراحی زیبا و جمع‌وجوری دارد و وزن آن نیز سبک است. صفحه‌نمایش امولد 6.28 اینچی آن، فوق‌العاده باکیفیت و روشن است و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز ارائه می‌کند. بلندگوهایی عالی دارد. باتری استفاده‌شده دراین مدل، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ فوق‌سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 870 درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 650، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از پایداری بسیاری خوبی نیز بهره میبرد. کیفیت عکس و فیلم این تلفن نیز بسیار خوب است و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • دربرابر آب مقاومت ندارد.
  • فاقد دوربین زوم است.
  • کیفیت سلفی‌ها می‌توانست بهتر باشد.

Xiaomi 12 Lite

شیائومی 12 لایت

این مدل شیائومی، طراحی ساده و سبک با حاشیه‌های نازکی دارد. شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد 6.55 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ وهمچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها در همه حالات، عملکرد ثابت و مطلوبی دارند و برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند. دوربین سلفی دارای AF است. تراشه اسنپدراگون 778 استفاده‌شده دراین رنج قیمتی، عملکرد مناسب و پایداری دارد.

  • عمرباتری دستگاه می‌توانست کمی بهتر باشد.
  • فاقد رتبه IP است.
  • اسلات کارت‌حافظه حذف‌شده است.

شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک، محکم و خوبی دارد. نمایشگر اولد 6.67 اینچی استفاده‌شده در تلفن، نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند و از رنگ 12 بیتی، دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که قادراست کل ظرفیت باتری را در 19 دقیقه شارژ کند. بلندگوهای استریو این مدل، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و از حالت دالبی‌اتمس و تنظیم هارمان‌کاردان پشتیبانی می‌کنند. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، کارایی و ثبات خیلی خوبی دارد. عملکرد همه دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی است و از ثبات خوبی برخوردار هستند.

  • عمر باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد.
  • نسبت‌به نسل قبلی خود چند مورد را از دست داده است، مانند: استفاده از قاب پلاستیکی بجای آلومینیوم، گوریلا گلس 5 بجای ویکتوس، 24 فریم کیفیت 8K بجای 30 فریم بر ثانیه، سرعت شارژ کمی کندتر.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی سری پوکو

سوالات متداول

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی کدام مدل است؟

شیائومی 13 اولترا بهترین تلفن پرچمدار شیائومی است.

بهترین گوشی پرچمدار شیائومی از نظر دوربین کدام است؟

تلفن شیائومی 13 اولترا و می 11 اولترا بهترین تلفن‌های پرچمدار شیائومی ازنظر کیفیت دوربین هستند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *