بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی با بهترین صفحه نمایش 2024 [تابستان 1403]

دراین مقاله بهترین تلفن‌های بازار از نظر کیفیت نمایشگر معرفی شده‌اند. این مقاله بصورت دوره‌ای آپدیت می‌شود.

بهترین گوشی با بهترین صفحه نمایش: یکی از بخش‌های مهم هر دستگاه هوشمند به‌ویژه تلفن‌های همراه، نمایشگر است. مهم است که نمایشگر از وضوح، دقت‌رنگ، روشنایی، کنتراست و نرخ رفرش بالایی برخوردار باشد تا بتواند تجربه کاربری لذت‌بخش‌تری را ارائه بدهد. اگر شما به‌دنبال بهترین گوشی با بهترین صفحه نمایش هستید، می‌توانید تا انتهای مقاله باما همراه باشید تا مدل مدنظر خود را پیدا کنید.

iPhone 15 Pro Max

آیفون 15 پرو مکس

اپل برای این مدل پرچمدار خود، از یک نمایشگر 6.7 اینچی LTPO Super Retina XDR OLED استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش از HDR10 و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. با داشتن حداکثر 2000 نیت روشنایی، یکی از روشن‌ترین نمایشگرها را در بازار دارد و اجازه می‌دهد به‌راحتی از تلفن زیر نور آفتاب استفاده کنید. در مورد وضوح، کیفیت، دقت‌رنگ و کنتراست نیز باید اشاره کنیم که بهترین عملکرد را دارد و از نگاه کردن به آن لذت خواهید برد.


آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

اپل برای این مدل از یک نمایشگر LTPO Super Retina XDR OLED استفاده کرده که 6.7 اینچ اندازه دارد و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. صفحه‌نمایش همچنین از حالت دالبی‌ویژن و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش استفاده‌شده، با 2000 نیت روشنایی یکی از روشن‌ترین نمایشگرها در بازار است.


iPhone 14 Pro

آیفون 14 پرو

اپل برای این مدل نیز ازهمان فناوری نمایشگر آیفون 14 پرو مکس استفاده کرده، بااین تفاوت که اندازه نمایشگر این مدل 6.1 اینچ است و 0.6 اینچ کوچک‌تر از مدل پرو است.


Galaxy S24 Ultra

گلکسی S24 اولترا

پرچمدار 2024 سامسونگ یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌ها را در بین مدل‌های پرچمدار بازار در اختیار دارد. سامسونگ برای این مدل از یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X استفاده کرده که نرخ 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 نیت را ارائه و از حالت تصویر +HDR10 هم پشتیبانی می‌کند. نمایشگر به‌کار گرفته شده از وضوح و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای برخوردار است و سرعت پاسخگویی آن هم بسیار عالی است. این نمایشگر یکی از بهترین مدل‌ها برای گیمینگ است.


Galaxy S23 Ultra

گلکسی S23 اولترا

سامسونگ برای این مدل از یک نمایشگر بزرگ 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X استفاده کرده که کیفیت تصویر، وضوح و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد. نمایشگر نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌کند و از حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش استفاده‌شده، حداکثر روشنایی 1750 نیت را ارائه می‌کند و فوق‌العاده روشن است اما بااین وجود نسبت‌به آیفون 14 پرو مکس، روشنایی کمتری دارد و از حالت دالبی ویژن نیز پشتیبانی نمی‌کند.


گلکسی S23 پلاس

گلکسی S23 پلاس

سامسونگ برای این مدل نیز از همان فناوری نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا استفاده کرده است. تنها تفاوتی که نمایشگر پلاس با مدل اولترا دارد، اندازه نمایشگر است. در مدل پلاس اندازه نمایشگر 6.6 اینچ است و 0.2 اینچ کوچکتر از مدل اولتراست.


Xiaomi 13 Ultra

شیائومی 13 اولترا

شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر 000 اینچی از نوع LTPO AMOLED استفاده کرده که از وضوح، کیفیت، دقت رنگ و کنتراست تصویر فوق‌العاده‌ای برخوردار است. این صفحه‌نمایش نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از حالت‌های دالبی‌ویژن و +HDR10 به‌همراه 1 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. نمایشگر شیائومی 13 اولترا دارای حداکثر روشنایی 2600 نیت است و می‌توان از آن به‌راحتی زیر نور آفتاب استفاده کرد.


شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو

یکی از روشن‌ترین و درعین‌حال واضح‌ترین نمایشگرها، متعلق به‌این مدل است. شیائومی برای این مدل از نمایشگر امولد 6.67 اینچی استفاده کرده که دقت رنگ بالایی دارد و از 68 میلیارد رنگ نیز پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش استفاده‌شده نرخ 120 هرتز را ارائه می‌کند و از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر با 900 نیت روشنایی، برای استفاده در زیر نور خورشید بسیار مناسب است.


Xiaomi 12 Pro

شیائومی 12 پرو

تلفن بعدی که می‌خواهیم بعنوان بهترین گوشی با بهترین صفحه نمایش معرفی کنیم، Xiaomi 12 Pro است. شیائومی برای این مدل پرچمدار از نمایشگر LTPO AMOLED با 6.73 اینچ اندازه استفاده کرده است. صفحه‌نمایش ذکرشده از 1 میلیارد رنگ، دالبی‌ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی پنل، 1500 نیت است که باعث می‌شود درزیر نور مستقیم خورشید، استفاده از دستگاه آسان باشد. این نمایشگر یکی از واضح‌ترین و دقیق‌ترین نمایشگرهاست.


مقاله بهترین گوشی با نمایشگر خمیده ما را مطالعه کنید.

هرچند نمایشگر یک فاکتور مهم محسوب می‌شود، اما نباید بعنوان اولویت قرار بگیرد و باید سایر بخش‌های دستگاه نیز مورد توجه باشد. مهم است که تلفن نرم‌افزار و سخت‌افزار را باهم داشته باشد.

سوالات متداول

بهترین گوشی با بهترین صفحه‌نمایش کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس و گلکسی اس24 اولترا واضح‌ترین، دقیق‌ترین و روشن‌ترین نمایشگر را در بازار دارند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر نمایشگر کدام است؟

شیائومی 13 اولترا بهترین صفحه‌نمایش را دربین مدل‌های این برند دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید