راهنمای خرید

راهنمای خرید کنسول بازی PS5 | کدام را بخریم PS5 یا PS5 Digital Edition

راهنمای خرید کنسول بازی PS5 یا کنسول بازی PS5 Digital Edition : در ادامه مقالات راهنمای خرید ، امروز قصد داریم به مقایسه بین دو قول بازی دنیا یعنی پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال بپردازیم . به راستی PS5 بهتر است یا PS5 Digital ؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای مقاله خرید کنسول بازی PS5 با تیم رایااستور همراه باشید .

امروزه بحث بین کاربران درباره اینکه پلی استیشن 5 (PS5) بهتر است یا پلی استیشن 5 دیجیتال (PS5 Digital) ؟ بسیار داغ شده است و کاربران بسیاری به دنبال پاسخ برای این سوال هستند . از این رو ما در تیم رایااستور تصمیم گرفتیم که یک پاسخ مفید برای این سوال ارائه دهیم تا دغدغه بسیاری از کاربران را برطرف کنید . پس تا انتهای مقایسه PS5 و PS5 Digital با ما همراه باشید .

کنسول بازی PS5 در مقابل کنسول بازی PS5 Digital ، تفاوت های اصلی آن ها چیست ؟

هرچه تفاوت میان دو کنسول بازی ایکس باکس سری s و ایکس باکس سری X زیاد است ، دو دستگاه بازی PS5 و PS5 Digital از مشخصات یکسانی برخوردار هستند . مهم نیست شما کدام پلی استیشن را خریداری می کنید ، در هر حال همان SSD سریع ، گرافیک با کیفیت و بسیاری موارد مشترک دیگر را دریافت می کنید . این دو کنسول بازی تنها 3 تفاوت عمده دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم .

درایو دیسک

اولین و مهمترین تفاوتی که بین دو پلی استیشن 5 و پلی استیشن 5 دیجیتال وجود دارد ، درایو دیسک میباشد . کنسول بازی PS5 دارای دیسک درایو میباشد ، در حالیکه کنسول بازی PS5 Digital Edition فاقد آن میباشد . کنسول بازی PS5 Digital ، بصورت 100% دیجیتال میباشد ؛ یعنی با بازی های روی دیسک سازگار نیست و امکان اجرای آنها را ندارد . برای اجرای بازی ، باید آن را بصورت آنلاین دانلود کنید و سپس آن را بصورت مستقیم روی کنسول اجرا کنید .

طراحی کنسول بازی

دومین تفاوتی که در بین PS5 و PS5 Digital Edition وجود دارد ، طراحی این دو مدل دستگاه بازی میباشد و دلیل این تفاوت در طراحی وجود درایو دیسک و عدم وجود آن میباشد . کنسول بازی PS5 به دلیل داشتن ، درایو دیسک ، در پایین و در جاییکه سخت افزار درایو دیسک قرار دارد ، دارای یک برآمدگی میباشد و این در حالیست که نسخه دیجیتال پلی استیشن (PS5 Digital Edition) به دلیل نداشتن درایو دیسک ، دارای طراحی بسیار زیبا تر ، باریک تر و متقارن تر میباشد .

قیمت کنسول بازی

آخرین تفاوتی که میان این دو کنسول قدرتمند وجود دارد ، قیمت آنها میباشد . PS5 هم اکنون که در حال نگارش این مقاله هستیم با قیمتی در حدود 23 میلیون تومان به فروش میرسد و PS5 Digital با قیمتی در حدود 21 میلیون تومان . مشخصات هر دو دستگاه بازی ، یکسان میباشد اما کنسول بازی PS5 Digital Edition به دلیل نداشتن درایو دیسک ، هزینه کمتری در ساخت داشته است و از قیمت کمتری برخوردار است .

راهنمای خرید کنسول بازی PS5 | کدام را بخریم PS5 یا PS5 Digital Edition

PS5 یا PS5 Digital ؟ کدام را خرید کنیم ؟

اینکه شما کدام کنسول بازی را خرید کنید ، کاملا به شما بستگی دارد . چراکه هر دو دارای مشخصات سخت افزاری یکسانی هستند و قدرت یکسانی دارند . تنها تفاوتی که در میان این دو مدل وجود دارد ، بودن و نبودن درایو دیسک میباشد که سه تفاوت که در بالا بیان کرده ایم را به وجود آورده است . در ادامه با ما همراه باشید تا به شما دلایل خرید هرکدام را بیان کنیم .

آیا کنسول بازی PS5 استاندارد را خرید کنیم ؟

اگر به سی دی ( درایو دیسک) علاقه دارید و کار کردن و بارگیری دیجیتال برای شما ممکن نیست ، می توانید به فکر دستگاه بازی PS5 استاندارد باشید . و یا حتی اگر دیسک های بازی PS4 را دارید و می خواهید کنسول بازی PS4 را با یک PS5 تعویض کنید . اگر دیسک های حاوی فیلم های Ble-ray Ultra HD دارید و نمی خواهید دستگاه پخش Bli-ray را خریداری کنید ، می توانید از PS5 (پلی استیشن 5) استفاده کنید . و یا حتی اگر به اینترنت دسترسی خوبی ندارید و یا از سرعت پایینی برخوردار هستید ، از نسخه استاندارد PS5 استفاده کنید ، چراکه بارگیری بازی ها وحشتناک طولانی می شود .

چرا باید کنسول بازی PS5 Digital Edition را خرید کنیم ؟

اگر دیسک بازی ندارید و علاقه زیادی به بازی های دیجیتالی دارید و از خراب شدن دیسک ها خسته شده اید ، نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 بهترین گزینه است . علاوه بر این ، ارزان تر نیز میباشد . اگر دستگاه PS4 داشته اید و برای آن بازی های دیجیتال را خریداری کرده اید ، نیز می توانید نسخه دیجیتال PS5 را خریداری کنید چراکه سونی تایید کرده است که بازی های دیجیتال PS4 در نسخه دیجیتال PS5 قابل استفاده است . کنسول بازی PS5 Digital دارای 825 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD میباشد که می تواند بسته به نوع بازی و تعداد بازی هایی که دانلود می کنید خیلی سریع پر شود . سونی اعلام کرده است که برای ارتقاء حافظه می توانید از حافظه SSD جانبی استفاده کنید اما هنوز چیزی در مورد میزان حافظه SSD جانبی منتشر نشده است و ممکن است با اضافه کردن حافظه SSD جانبی ، قیمت کنسول بازی PS5 Digital Edition از قیمت PS5 استاندراد گران تر شود . البته این مربوط به زمانی است که حافظه پر شود در غیر اینصورت هیچ نیازی به کارت حافظه جانبی نخواهد بود .

راهنمای خرید کنسول بازی PS5 | کدام را بخریم PS5 یا PS5 Digital Edition

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم خیلی راحت ، تفاوت بین کنسول بازی PS5 و کنسول بازی PS5 Digital را بیان کنیم . هر دو مدل دارای مشخصات یکسانی هستند اما کنسول بازی PS5 دارای درایو دیسک میباشد و PS5 Digital فاقد آن است . بنابراین اگر از سرعت اینترنت کافی برخوردار هستید و فقط به بازی های دیجیتالی علاقه دارید ، نسخه دیجیتالی PS5 (پلی استیشن 5) را خریداری کنید که علاوه بر قیمت ارزان تر از طراحی متقارن تر ، باریک تر و دلپذیرتری برخوردار است . در غیر انصورت به فکر خرید نسخه استاندارد PS5 باشید . اگر از مقاله تفاوت بین کنسول PS5 و PS5 Digital راضی بوده اید آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید .

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. به نظر من کنسول بازی PS5 ( درایو دیسک ) رو بگیرید خیلی بهتره چون که خیلی راحت میتونید برید بازی رو تهیه کنید و بزارید توی کنسول و حالشو ببرید خیلی شیک و مجلسی ولی کنسول بازی PS5 Digital باید بازیاشو بارگیری کنید که علاوه بر خرید بازی باید حجم اینترنت هم مصرف کنید که اونم ایا درست دانلود بشه یا نه ایا سریع دانلود بشه یا نه در کل کفر ادمو درمیاره برای یه بازیه ساده .
    کنسول PS5 ( درایو دیسک ) رو بگیرید خیییییییلییی بهتره

    1. اره دقیقا همینطوره اگر کنسول بازی PS5 ( درایو دیسک ) خیلی بهتره کنسول بازی PS5 Digital به نظر منم به درد نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *