ریپورتاژ آگهی

محبوب‌ترین گوشی‌های برند شیائومی

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی رایااستور در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

گوشی های چینی از زمان سیطره نوکیا بر بازار تلفن های همراه، سهمی از بازار داشتند. در آن زمان، این گوشی ها از کیفیت ساخت چندان بالایی برخوردار نبودند و چندان مورد اقبال واقع نمی شدند. با ورود گوشی های هوشمند و سیستم عامل هایی مانند اندروید، گوشی های چینی هم با کیفیت بالاتری وارد این بازار شدند. اولین برند مشهور گوشی های چینی که با فروش بالایی مواجه شد و مدت زیادی از سردمداران بازار تلفن های همراه هوشمند بود، هواوی نام داشت. 

هنوز هم گوشی های این برند در جای جای بازار فروش دارد اما به دلیل تحریم های گوگل و حذف سیستم عامل اندروید از این گوشی ها، فروش آن با افت قابل توجهی مواجه شد. از آن زمان به بعد، طلایه دار گوشی های هوشمند چینی، شرکتی به نام شیائومی بود که فروش آن با سرعت بالایی افزایش می یافت. 

دلیل این افزایش فروش، قیمت اقتصادی و کیفیت بالای این گوشی هاست. به صورت خلاصه، گوشی های شیائومی با ارزش خرید بالایی وارد بازار شدند و می توان گفت این ارزش خرید در بعضی از مدل های این گوشی هنوز هم وجود دارد. به هر حال، شبیه هر برند دیگری، شیائومی هم طرفداران و منتقدان خود را دارد. 

در این مقاله، قصد داریم به محبوب ترین گوشی های برند شیائومی اشاره کرده و مشخصات آن را بیان کنیم. معیار ما برای محبوبیت گوشی های ذکر شده در این مقاله، سایت های معتبر حوزه تکنولوژی و تجربه فروش گوشی ها در ایران است. اگر شما هم قصد خرید گوشی شیائومی دارید و بین تعداد زیاد مدل های این برند سردرگم شده اید، این مقاله می تواند به شما کمک کند. پس تا پایان همراه ما باشید. 

برترین گوشی‌های شیائومی 

مدل های شیائومی که در این قسمت به آنها اشاره می شود، در بین گوشی های پرشمار این کمپانی دارای فروش بالایی بوده اند. این محبوبیت لزوما به معنای بهترین بودن این گوشی ها نیست بلکه نشان از ارزش خرید بالای آنها دارد. با این مقدمه، به سراغ محبوب ترین گوشی های برند شیائومی می رویم. 

پوکو اف 6 پرو 

سری پوکو شیائومی با تمرکز روی پردازنده گوشی، مدل هایی با قدرت پردازش بهتر و قیمت اقتصادی تولید می کند. یکی از جدیدترین مدل های این سری، پوکو اف6 پرو است. این گوشی که با قیمت حدودی 500 یورو عرضه شده، از یک پردازنده اسنپ دراگون 8 نسل 2 استفاده می کند که بدون اغراق، جز 3 پردازنده برتر حال حاضر دنیای موبایل است. نتیجه کار این پردازنده، در یک نمایشگر 6.67 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتز به نمایش گذاشته می شود. بیشینه روشنایی این صفحه نمایش تا 4000 نیت هم می رسد که این میزان روشنایی، برای کار با گوشی زیر نور خورشید هم بسیار مناسب است. رزولوشن بالای 1440*3200 پیکسل در کنار تراکم پیکسلی 526 پیکسل بر اینچ نیز وضوح تصویر بالایی برای شما به ارمغان می آورد 

از نظر دوربین، پوکو اف 6 سه لنز واید 50، اولتراواید 8 و ماکروی 2 مگاپیکسلی دارد. قابلیت فیلم برداری با وضوح 8k نیز از دیگر قابلیت های این گوشی است. برای تصویربرداری سلفی هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی تعبیه شده که قابلیت فیلم برداری با وضوح 1080 را دارد. چنین امکانات تصویربرداری قابل توجهی در کنار قدرت بالای پردازنده، نمایشگر باکیفیت و البته باتری 5000 میلی آمپری، پوکو اف 6 را به یکی از محبوب ترین مدل های شیائومی تبدیل کرده است.

پوکو F6 پرو

ردمی نوت 13 پرو 

برخی از کارشناسان معتقدند خرید گوشی شیائومی در گروه میان رده ها، بیشترین توجیه اقتصادی را دارد زیرا میان رده های شیائومی، یک سر و گردن از سایر برندها بالاتر هستند. ردمی نوت 13 پرو شیائومی یکی از میان رده های محبوب این برند است. محوصل اواخر 2023 شیائومی با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14.

صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED به اندازه کافی بزرگ و باکیفیت است. نرخ نوسازی 120 هرتز، تصاویر پویا و زنده ای برای شما به ارمغان می آورند. رزولوشن 1220*2712 وضوح بالایی را به شما هدیه می کند و روشنایی بیشینه 1800 نیت، صفحه ای واضح را زیر نور آفتاب به شما نمایش می دهد. تصاویر صفحه نمایش، حاصل کار پردازنده اسنپ دراگون 7s نسل 2 هستند که با همکاری یک پردازنده گرافیکی Adreno 710، هر بازی یا برنامه ای که در نظر داشته باشید را برایتان اجرا خواهد کرد. این گوشی در 5 نسخه با ظرفیت حافظه 128، 256 و 512 در کنار رم 8، 12 و 16 گیگابایت قابل تهیه است.

اگر در مورد دوربین این گوشی نگران هستید، باز هم شگفت زده خواهید شد. لنز واید فوق العاده 200 مگاپیکسلی، اولتراواید8 مگاپیکسلی و ماکروی 2 مگاپیکسلی، ترکیب تصویربرداری خوبی هستند. دوربین سلفی هم 16 مگاپیکسلی است که باز هم برای چنین قیمتی، مناسب به نظر می رسد. همه این امکانات را یک باتری 5100 میلی آمپری تغذیه می کند که در 44 دقیقه، از صفر تا صد شارژ می شود. به صورت خلاصه می توان گفت همه چیز برای یک میان رده، عالی به نظر می آید. 

شیائومی 14 اولترا 

پرچمدارهای شیائومی معمولا نسبت به پرچمدارهای سایر برندها نادیده گرفته می شوند اما نباید از قدرت فوق العاده آنها غافل شویم. 14 اولترا، جدیدترین پرچمدار این برند تلفن همراه است که در اوایل سال 2024 با اندروید 14 و رابط کاربری جدید شیائومی یعنی HyperOS معرفی شد. صفحه نمایش 6.73 اینچی از نوع LTPO AMOLED با نرخ نوسازی 120 هرتزی در کنار کیفیت خیره کننده، مصرف باتری بهینه شده ای دارد. روشنایی ماکزیمم 3000 نیت هم نیازی به تعریف ندارد. این سطح روشنایی، نور خورشید را به مصاف تن به تن می کشاند! 

قلب تپنده این پرچمدار، یک پردازشگر اسنپ دراگون 8 نسل 3 است. احتمالا بهترین پردازنده موجود در بازار. پردازش های گرافیکی گوشی را هم یک پردازنده گرافیکی مدل Adreno 750 انجام می دهد تا بتوانید هر بازی یا نرم افزاری را با بالاترین سرعت و کیفیت به اجرا بگذارید. 

شیائومی برای دوربین پرچمدار خود، لنزهای چهارگانه 50 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. لنزها به ترتیب واید، اولتراواید، تله فوتو و تله فوتوی پریسکوپی هستند. شاید دوربین 50 مگاپیکسلی به نظر شما عدد کمی دارد اما ترکیب این کیفیت و پردازش تصویر فوق العاده پردازنده، می تواند تصاویری با کیفیت بی نظیر برایتان ثبت کند. فیلم برداری هم با کیفیت 8k انجام می شود. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است و می تواند با کیفیت 4k فیلم برداری کند. پکیج دوربین، از هر نظر کامل است. چه چیزی این گوشی را کامل تر می کند؟ بله یک باتری 5000 میلی آمپری که می تواند بیشتر از 1 روز کامل همراه شما باشد. صفر تا صد باتری هم در 46 دقیقه مجددا شارژ می شود. 

شیائومی 14 اولترا

جمع بندی 

شیائومی، یکی از 3 برند پرفروش موبایل در بازار ایران به حساب می آید. امکانات بسیار خوب در کنار قیمت معمولا اقتصادی، این برند را بین کاربران محبوب نموده است. در این مقاله، به بررسی 3 مورد از محبوب ترین گوشی های شیائومی اشاره کردیم که یک پرچمدار، یک گوشی بالارده و یک میان رده تقریبا اقتصادی را شامل می شود. اگر شما هم قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، می توانید برحسب نیازهای خود، بهترین گوشی را انتخاب کرده و اقدام به خرید آن نمایید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید