بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی سامسونگ از نظر پردازنده [فروردین 1403]

به‌دنبال گوشی سامسونگ با قدرتمندترین پردازنده هستید؟ قصد خرید گوشی سامسونگ برای انجام بازی‌های حرفه‌ای را دارید؟ می‌خواهید تلفنی داشته باشید که سال‌ها بدون مشکل برای شما کار کند؟ در ادامه باما همراه باشید تا به‌شما بهترین گوشی سامسونگ از نظر پردازنده را معرفی کنیم.

Galaxy S24 Ultra

گلکسی S24 اولترا

بدنه پرچمدار سامسونگ از تیتانیوم ساخته‌شده و بصورت کامل ضدآب است و طراحی جدیدی دارد. یکی از قدرتمندترین صفحه‌نمایش‌ها را دارد؛ برای این مدل از یک نمایشگر 6.8 اینچی Dynamic LTPO AMOLED 2X استفاده‌شده که از وضوح، روشنایی، کنتراست و دقت‌رنگ فوق‌العاده‌ای برخوردار است. رابط‌کاربری One UI 6.1 با هوش‌مصنوعی تلفیق‌شده و این مدل را به اولین گوشی مبتنی‌بر هوش‌مصنوعی در بازار تبدیل کرده است. توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 اختصاصی تغذیه می‌شود و به دوربین‌هایی فوق‌العاده حرفه‌ای مجهز شده است که می‌توانند در شب و رزو و در هر شرایط آب‌وهوایی بهترین عملکرد را داشته باشند.


Galaxy S24 Plus

گلکسی S24 پلاس

عضو دیگری سری S24، از طراحی محکم و با دوامی برخوردار است. دراین مدل از فریم آلومینیومی V2 و شیشه گوریلا گلس ویکتوس 2 استفاده‌شده که نسبت‌به نسل قبلی دوام بسیار بهتری دارد. این مدل همچنین دارای گواهی IP68 (کاملاً ضدآب) است. دراین مدل از یک صفحه‌نمایش Dynamic LTPO AMOLED 2X با 6.7 اینچ اندازه استفاده شده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و نسبت‌به نسل قبل خود هم بزرگتر و هم بسیار روشن‌تر است. بلندگوهای استریو استفاده‌شده دراین دستگاه، کیفیت و بلندی صدای بسیار خوبی دارند. تراشه اگزینوس 2400 به‌کار رفته دراین مدل، عملکرد و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد. دوربین‌های گلکسی اس24 پلاس نیز برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای در شب و روز عالی هستند.

  • عمرباتری کمتر نسبت‌به گلکسی اس23 پلاس سال گذشته.
  • صفحه‌نمایش از عمق رنگ 10 بیتی پشتیبانی نمی‌کند.
  • بدون شارژر عرضه می‌شود و نهایتاً از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 اولترا

طراحی زیبا و راحتی دارد و از مواد باکیفیت ساخته شده‌است. این مدل از قلم S پشتیبانی می‌کند که دارای قابلیت‌های گسترده‌ای برای کار و بازی است. سامسونگ دراین مدل از نمایشگر فوق‌العاده Dynamic AMOLED 2X با 6.8 اینچ اندازه استفاده کرده که نرخ 120 هرتز رو ارائه و از حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم دوربین استفاده‌شده دراین مدل یکی از بهترین سیستم‌های دوربین موجود در بازار است و برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایطی مناسب است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 نیز عملکردی بسیاری عالی دارد و از پایداری خیلی خوبی بهره میبرد.


گلکسی S23 پلاس

گلکسی S23 پلاس

عضو دیگر سری S23، طراحی ساده و درعین‌حال محکمی دارد و دارای گواهینامه IP68 است. نمایشگر AMOLED فوق‌العاده این مدل روشنایی، دقت رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای دارد؛ همچنین نرخ رفرش 120 هرتز تطبیقی راهم ارائه می‌دهد. عمر باتری 4700 میلی‌آمپری، عالی است. این مدل بلندگوهای استریو عالی دارد که کیفیت و بلندی صدای خیلی خوبی دارند. عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک‌شده، فوق‌العاده است. تمامی لنزهای دوربین، برای عکاسی و فیلمبرداری بصورت حرفه‌ای عمل می‌کنند.

  • امکان افزایش حافظه وجود ندارد.
  • نمایشگر از رنگ 10 بیتی و حالت دالبی‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • تراشه متأسفانه تحت فشار و بار طولانی، کمی اذیت می‌کند.
  • سرعت شارژ 45 وات، درمقایسه با سایر رقبا خیلی رقابتی نیست.

Galaxy S23

گلکسی S23

عضو سوم سری S23، طراحی محکمی دارد و دارای رتبه IP68 است. نمایشگر Dynamic AMOLED 2X این مدل بسیار روشن است و خیلی روان کار می‌کند. عمرباتری و بلندگوهای استریو بسیار عالی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، عملکرد روان و قدرتمندی دارد و برای انواع کارهای سنگین مناسب است. کیفیت عکس و فیلم تمامی دوربین‌ها، واقعاً عالی است.

  • حافظه 128 گیگابایت بجای تراشه‌های حافظه UFS 4.0 از UFS 3.1 استفاده می‌کند.
  • از UltraWideBand پشتیبانی نمی‌کند.
  • نمایشگر از رنگ 10 بیتی و دالبی‌ویژن پشتیبانی نمی‌کند.
  • عملکرد پردازنده گرافیکی، در زیر فشار بار تا %60 کاهش پیدا می‌کند.
  • همراه گوشی، شارژر عرضه نمی‌شود.

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

سامسونگ این مدل را بصورت مدرن طراحی کرده، نمایشگری بزرگ دارد، ظاهری جعبه‌ای شکل دارد، لبه‌های آن منحنی است و طراحی دوربین آن، منحصربه‌فرد است. قلم S دراین مدل کاربردهای گسترده‌ای از بازی تا کار دارد. نمایشگر OLED این تلفن، بسیار روشن، سریع و دقیق است و وضوح فوق‌العاده‌ای برخوردار است. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 45 وات نیز پشتیبانی می‌کند. گلکسی S22 اولترا یکی از بهترین سیستم‌های دوربین را دارد و برای فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای، مناسب است. یکی از نقاط قوت گلکسی S22 اولترا، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 آن است که عملکردی خیره‌کننده دارد.

  • قلم S باعث افزایش وزن و کاهش حجم داخلی تلفن شده است.
  • سرعت شارژ تلفن، در مقایسه با سایر برندها خیلی رقابتی نیست.

Galaxy S22 5G

گلکسی S22 5G

طراحی جمع‌وجور، صاف، مدرن و زیبایی دارد؛ این مدل از مواد باکیفیتی ساخته‌شده و دارای رتبه IP68 (ضدآب) است. نمایشگر امولد استفاده‌شده، کیفیت تصویر، وضوح، روشنایی و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد. این صفحه‌نمایش نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و تجربه ویدئویی HDR عالی را به‌ارمغان می‌آورد. سامسونگ برای این مدل از سیستم بلندگوهای استریو هیبریدی یکپارچه استفاده کرده که کیفیت صدای عالی دارند. تمامی دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای در همه شرایط، عالی عمل می‌کنند. عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بعنوان پردازنده مرکزی بسیار عالی است و پایداری خوبی دارد.

  • همراه تلفن شارژر عرضه نمی‌شود.
  • برای نمایشگر تلفن، از قبل محافظ‌صفحه نصب نشده است.
  • همکاری گرافیکی جدید Xclipse 920 AMD مبتنی‌بر RDNA2 امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد، اما با برخی از اشکالات اولیه مواجه است.

Galaxy S23 FE 5G

گلکسی S23 FE 5G

این مدل نسبت‌به نسل‌های قبل خود طراحی مینیمال‌تری دارد و فریم آن از آلومینیوم ساخته‌شده است. این مدل بصورت کامل ضدآب است و دارای رتبه IP68 است. سامسونگ در ساخت این مدل از یک نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X مشابه سری S23 استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند؛ نمایشگر یاد شده وضوح، روشنایی و دقت رنگ بسیار خوبی دارد. در مرکز پردازش این تلفن، تراشه اگزینوس 2200 قرار دارد که عملکرد و ثبات بسیار عالی دارد و برای اجرای برنامه و بازی‌های سنگین مناسب است. دوربین‌های تلفن نیز برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی هستند و می‌توانید تا کیفیت 8K را با لنزهای آن ضبط کنید.


Galaxy S21 FE

گلکسی S21 FE 5G

این مدل طراحی شبیه‌به گلکسی S21 دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است. سامسونگ برای این مدل از یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با کیفیت عالی استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه و HDR10 را پشتیبانی می‌کند. از وضوح و دقت‌رنگ فوق‌العاده صفحه‌نمایش نیز نباید گذشت. در مرکز دستگاه، تراشه اگزینوس 2100 قرار دارد که عملکرد، کارایی و ثبات خیلی عالی دارد. کیفیت همه دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در روز و شب بسیار عالی است و مانند پرچمداران عکاسی می‌کند. یک مزیت دیگر این تلفن، بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوب است.

  • بدون شارژر عرضه می‌شود.
  • فاقد نرخ رفرش پویا است.
  • جک هدفون 3.5 میلیمتری و شیار میکروSD حذف شده‌اند.
  • فوکوس خودکار برای دوربین سلفی در دسترس نیست.

بهترین گوشی میان رده سامسونگ از نظر پردازنده

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 طراحی شبیه به پرچمداران دارد و دارای رتبه IP67 میباشد که دربین میان‌رده‌ها نادر است. صفحه‌نمایش 6.4 اینچ Super AMOLED این مدل یکی از بهترین نمایشگرها دراین کلاس قیمتی است؛ نمایشگر استفاده شده روشنایی، دقت رنگ عالی و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌هد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه ارتقاء یافته اگزینوس 1380 عملکردی به مراتب بهتر از گلکسی A53 دارد و برای اکثر کارها مناسب است. دوربین 50 مگاپیکسلی در روز و شب عملکرد تقریباً عالی دارد؛ البته نباید از عکس‌های فوق‌العاده سلفی هم غافل شوید.


Galaxy A53 5G

گلکسی A53 5G

این مدل سامسونگ، طراحی شیک و برجسته‌ای دارد و دارای رتبه IP67 میباشد. سامسونگ برای مدل از نمایشگری 6.5 اینچی از نوع سوپرامولد استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد و بسیار روشن است. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول عمر خیلی خوبی دارد. دوربین‌های چهارگانه تلفن، کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خیلی خوبی دارند. حالت OIS در دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی وجود دارد؛ همچنین می‌توانید با هر دوربین در هر سطح زومی، تا کیفیت 4K را فیلمبرداری کنید.

  • هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد.
  • جک 3.5 میلیمتری وجود ندارد.
  • فاقد پشتیبانی از Wi-Fi 6 و رادیو FM.
  • تراشه اگزینوس 1280 عملکرد خوبی دارد اما از تراشه اسنپدراگون 778، ضعیف‌تر است.
  • تثبیت‌کننده ویدئو فقط در کیفیت 1080 موجود است.

گلکسی M53 5G

گلکسی M53 5G

این مدل هم مانند نسل قبل خود از پلاستیک ساخته شده و طراحی سری M را حفظ کرده است. گلکسی M53 5G از نمایشگر سوپر امولد پلاس روشن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند که برای بازی‌ها نیازی ضروری است. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های این تلفن میان‌رده در نور روز عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کنند؛ همچنین می‌توانید سلفی‌های بسیار زیبایی بگیرید.

  • همراه با تلفن، شارژر ارائه نمی‌شود.
  • تراشه مدیاتک دایمنسیتی 900 عملکرد خیلی خوبی دارد اما نسبت به بقیه رقبا دراین محدوده قیمتی، عملکرد نسبتاً ضعیف‌تری دارد.
  • دوربین‌های تلفن در نور کم عملکرد خیلی خوبی ندارند.
  • در کیفیت 4K تثبیت‌کننده ویدئو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی سامسونگ سری S

سوالات متداول

بهترین گوشی سامسونگ از نظر پردازنده کدام مدل است؟

درحال‌حاضر گلکسی S24 اولترا، بهترین پردازنده و سخت‌افزار را دارد.

بهترین تلفن میان رده سامسونگ از نظر قدرت پردازنده کدام است؟

گلکسی A54 5G بهترین پردازنده را دربین مدل‌های میان رده دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *