بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی تا 5 میلیون [فروردین 1403]

گوشی‌های 5 میلیون‌تومانی، جزء مدل‌های ارزان‌قیمت بازار هستند که نباید از آن‌ها انتظار سخت‌افزار و نرم‌افزار به‌روزی را داشته باشید. تلفن‌هایی که در رنج قیمتی 5 میلیون‌تومان قرار می‌گیرند کیفیت دوربین، پردازنده قدرتمند، نمایشگر عالی و نرم‌افزار به‌روزی ندارند و نباید از آن‌ها انتظار زیادی داشت. بنابراین، اگر با همه این تفاسیر قصد دارید بهترین گوشی تا 5 میلیون را مشاهده کنید، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

Samsung Galaxy A14

گلکسی A14

این مدل بصورت کامل از پلاستیک فشرده ساخته شده و از دوسیم‌کارت بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند. نمایشگر استفاده شده دراین مدل از نوع PLS LCD میباشد و 6.6 اینچ هم اندازه دارد. با اندروید 13 راه‌اندازی میشه و وظیفه پردازش آن‌را تراشه هلیو جی80 مدیاتک برعهده دارد. سامسونگ دراین مدل از سه دوربین استفاده کرده که لنز اصلی، 50 مگاپیکسل کیفیت دارد.


Poco M5

پوکو M5

این تلفن شیائومی طراحی جذاب و مقاومی دارد. همچنین دربرابر پاشش آب نیز مقاومت دارد. بلندگوهای تلفن کیفیت صدای خوبی دارند. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه هلیو G99 عملکرد قابل اعتمادی دارد و رابط‌کاربری دستگاه نیز نرم و روان کار می‌کند. دوربین‌های تلفن در روز کیفیت عکس و فیلم مناسبی دارند که باعث می‌شود، فکر نکنید تصاویر را یک گوشی ارزان‌قیمت ثبت کرده است. یکی از مزیت‌های تلفن، عملکرد خیلی خوب دستگاه در قبال قیمت آن است.

  • نمایشگر کیفیت و دقت رنگ مناسبی دارد اما حداکثر روشنایی خوبی ندارد و نمی‌توان به‌راحتی از آن زیر نور آفتاب استفاده کرد.
  • عملکرد دوربین‌ها در نور کم، خوب نیست.
  • دوربین سلفی، عملکرد قابل توجهی ندارد.

گلکسی A04

گلکسی A04

این مدل‌نیز بصورت کامل از پلاستیک‌فشرده ساخته شده و از دوسیم‌کارت بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این مدل‌هم 6.5 اینچ اندازه و ازنوع PLS LCD است. پردازنده‌مرکزی این‌دستگاه‌را مانند اکثر تلفن‌های این‌رنج قیمتی، هلیو پی35 تشکیل می‌دهد. گلکسی A04 دارای 32/64 گیگ حافظه ذخیره‌سازی و 2/3/4 گیگ حافظه رم است. این مدلم سه دوربین اصلی، ماکرو و عمق در پشت خودش داره و برای دوربین‌سلفی هم از لنز 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.


Poco C40

پوکو C40

این تلفن نیز همانند سایر تلفن‌های این رده قیمتی، از یک نمایشگر ال‌سی‌دی استفاده می‌کند. شیائومی برای این مدل از تراشه JLQ JR510 استفاده کرده که وظایف خودش را به‌خوبی انجام می‌دهد. یک دوربین 13 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی دارد که برای عکاسی در روز مناسب است. شاید بهترین قسمت تلفن، باتری 6000 میلی‌آمپری آن باشد که با یکبار شارژ می‌تواند زمان زیادی را روشن بماند.


Redmi 12C

ردمی 12C

شیائومی درساخت این مدل از یک نمایشگر ال‌سی‌دی 6.71 اینچی استفاده کرده که 500 نیت روشنایی داره و از وضوح خوبی برخوردار است. از تراشه مدیاتک هلیو جی85 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده می‌کند و دارای 32، 64 و 128 گیگ حافظه ذخیره‌سازی میباشد. یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در جلو قرار دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری از طول‌عمر خیلی خوبی برخوردار است اما متأسفانه از سرعت شارژ پایین 10 وات پشتیبانی می‌کند.


Nokia G10

نوکیا G10

این مدل نوکیا در برابر پاشش آب مقاوم است و از دو سیم‌کارت بصورت همزمان پشتیبانی می‌کند. نمایشگر 6.52 اینچی از نوع IPS LCD دارد و با اندروید 11 راه‌اندازی می‌شود. در مرکز پردازش این دستگاه، تراشه هلیو G25 مدیاتک قرار دارد که دراین محدوده قیمتی عملکردی مناسب دارد. تلفن دارای 32/64 گیگ حافظه ذخیره‌سازی و 3/4 گیگ حافظه رم است. نوکیا برای این مدل از باتری 5050 میلی‌آمپری استفاده کرده که از شارژ سریع 10 واتی پشتیبانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی شیائومی

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 5 میلیون کدام مدل است؟

پوکو M5 و گلکسی A14 بهترین تلفن‌های 5 میلیون‌تومانی بازار هستند که می‌توانید بخرید.

بهترین گوشی 5 میلیونی سامسونگ کدام است؟

گلکسی A14 بهترین گوشی سامسونگ در محدوده قیمتی 5 میلیون است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

11 دیدگاه

  1. سلام رفقا
    من یه گوشی میخواستم برای بازی کالاف دیوتی که بتونه راحت اراش کنه توی همین رنج بین 3 تا پنج میلیون چه گوشی رو پیشنهاد میدید که بخرم
    لطف کنید همه بگید که بتونم بین گزینهاتون یکی رو انتخاب کنم
    البته اینم بگم که به غیر از پوکو ام 3 و رسمی ۹ تی چون شنیدم که مشکل سخت افزاری دارند و میترسم به فنا برم بخرمشون الان گوشی a10s هست ولی زیا جالب نیست .
    ممنون .

  2. سلام درود
    . خیلی ممنون بابت اطلاعات مفیدی که در اختیارم گذاشتید .
    در همین رنج قیمتی بهترین گوشی بهههههترین گوشی لطفا یه گزینه بگید کدوم هست در رنج ۵ میلیون باتوجه به توضیحات خواستم نظر شما دوستان رو هم بدونم ممنون میشم راهنماییم کند .

      1. اره منم با نظر شما موافقم
        بهترین گزینه همینه
        من خودم چند وقته که این گوشی رو دارم و تا الان که خیلی ازش راضی بودم

  3. دستان به نظرتون گوشی برند شیائومی بگرم بهتره یا سامسونگ در کل کدوم برند بهتره جدای از قیمت .

  4. سلام دوستان من چند گوشی این زیر مینویسم لطف کنید نظر بدید ببینم کدومشون از نظر عمر باتری و هنگ نکردن و مناسب برای استفاده از شبکه های اجتماعیه . :
    samsung galaxy A12 Nacho
    samsung galaxy A21 s
    xiaomi poco m3 pro
    xiaomi Redmi note 8 2021
    با تشکر فتُ و فرواوون

    1. معلومه میخوای پوست گوشی رو بکنی ها که دنبال گوشی میگردی که هم عمر باتریش زیاد باشه هم هنگ نکنه .
      خدا به داد چشمات و گوشی برسه .خخخخ

  5. توی این دور زمونه گوشی زیر 5 میلیون اصلا ارزش خرید نداره چون فقط به درد چند کار محدود میخوره و جالب نیست و اصلا ارزش خرید نداره .

    1. سلام ببخشیدا کی گفت ارزش نداره خیلی هم داره همه که نمیتونن ایفون 13 بگیرن که حالا شما رو نمیدونم اما ارزش داره دوست عزیز این سایت هم تا 5 میلیون رو گفت تا تا 70 میلیون

      و گوشی هانر x7 هم خوبه مثل a23 هست دوقلو هستن اما زرلوشن 23a
      بیشتر هست فقط همین بقیه دقلو هستن قیمت x7 هم ارزان تر هست 500 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *