بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی تا 15 میلیون [اردیبهشت 1403]

کامل‌ترین تلفن‌های میان‌رده را می‌توانید در محدوده قیمتی 15 میلیون‌تومان پیدا کنید. دستگاه‌هایی که دراین رنج قیمتی قرار می‌گیرند، همگی جزء بهترین‌های برند خود هستند و از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی برخوردار هستند. برای عکاسی و فیلمبرداری با کیفیت خوب، اجرای بازی‌های حرفه‌ای و پابجی می‌توانید روی موبایل‌های این رنج قیمتی حساب کنید. در ادامه باما باشید تا به‌شما بهترین گوشی تا 15 میلیون را معرفی کنیم.

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 5G

گلکسی A54 طراحی شبیه به پرچمداران دارد و دارای رتبه IP67 میباشد که دربین میان‌رده‌ها نادر است. صفحه‌نمایش 6.4 اینچ Super AMOLED این مدل یکی از بهترین نمایشگرها دراین کلاس قیمتی است؛ نمایشگر استفاده شده روشنایی، دقت رنگ عالی و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌هد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه ارتقاء یافته اگزینوس 1380 عملکردی به مراتب بهتر از گلکسی A53 دارد و برای اکثر کارها مناسب است. دوربین 50 مگاپیکسلی در روز و شب عملکرد تقریباً عالی دارد؛ البته نباید از عکس‌های فوق‌العاده سلفی هم غافل شوید.


Galaxy A53 5G

گلکسی A53 5G

این مدل سامسونگ، طراحی شیک و برجسته‌ای دارد و دارای رتبه IP67 میباشد. سامسونگ برای مدل از نمایشگری 6.5 اینچی از نوع سوپرامولد استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌دهد و بسیار روشن است. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول عمر خیلی خوبی دارد. دوربین‌های چهارگانه تلفن، کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خیلی خوبی دارند. حالت OIS در دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی وجود دارد؛ همچنین می‌توانید با هر دوربین در هر سطح زومی، تا کیفیت 4K را فیلمبرداری کنید.

  • هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد.
  • جک 3.5 میلیمتری وجود ندارد.
  • فاقد پشتیبانی از Wi-Fi 6 و رادیو FM.
  • تراشه اگزینوس 1280 عملکرد خوبی دارد اما از تراشه اسنپدراگون 778، ضعیف‌تر است.
  • تثبیت‌کننده ویدئو فقط در کیفیت 1080 موجود است.

Nothing Phone 1

ناتینگ فون 1

ناتینگ‌فون 1 طراحی شیشه‌ای زیبایی دارد که دارای استاندارد IP53 می‌باشد. نمایشگر اولد 6.55 اینچی استفاده‌شده دراین مدل وضوح، دقت‌رنگ و روشنایی بسیار عالی دارد و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد؛ همچنین از 1 میلیارد رنگ و +HDR10 پشتیبانی می‌کند. باتری دستگاه طول‌عمر فوق‌العاده‌ای دارد. تراشه اسنپدراگون 778 پلاس عملکرد و پایداری بسیار خوبی دارد و می‌تواند برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را بدون مشکل اجرا کند. سیستم دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی است.

  • ضد آب نیست.
  • کیفیت صدای خیلی خوبی ندارد.
  • صدای بلندگوها کم است.
  • شارژر داخل جعبه نیست.

گلکسی M53 5G

گلکسی M53 5G

این مدل هم مانند نسل قبل خود از پلاستیک ساخته شده و طراحی سری M را حفظ کرده است. گلکسی M53 5G از نمایشگر سوپر امولد پلاس روشن با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کند که برای بازی‌ها نیازی ضروری است. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل، طول‌عمر خیلی خوبی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های این تلفن میان‌رده در نور روز عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کنند؛ همچنین می‌توانید سلفی‌های بسیار زیبایی بگیرید.

  • همراه با تلفن، شارژر ارائه نمی‌شود.
  • تراشه مدیاتک دایمنسیتی 900 عملکرد خیلی خوبی دارد اما نسبت به بقیه رقبا دراین محدوده قیمتی، عملکرد نسبتاً ضعیف‌تری دارد.
  • دوربین‌های تلفن در نور کم عملکرد خیلی خوبی ندارند.
  • در کیفیت 4K تثبیت‌کننده ویدئو وجود ندارد.

گلکسی A34 5G

گلکسی A34 5G

تلفن میان‌رده سامسونگ طراحی جذاب و محکمی دارد و از رتبه IP67 نیز برخوردار است. نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED این مدل نسبت به‌نسل قبل روشن‌تر و بزرگ‌تر است و نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد. باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل طول عمر طولانی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. گلکسی A34 5G دارای بلندگو‌های استریو باکیفیت خوب است. سامسونگ برای این مدل از تراشه دایمنسیتی 1080 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که دراین رنج قیمتی عملکرد خیلی خوبی دارد و زیاد داغ نمی‌شود. دوربین‌های سه‌گانه A34 کیفیت عکاسی و فیلمبرداری خیلی عالی دارند و از زوم 2 برابری بدون افت کیفیت نیز برخوردار هستند. البته نباید از کیفیت عکس و فیلم سلفی این تلفن هم غافل شوید.

  • همراه تلفن شارژر ارائه نمی‌شود.
  • تلفن از نرخ تازه‌سازی خودکار پشتیبانی نمی‌کند.
  • تثبیت‌کننده ویدئو فقط در 1080 فعال می‌شود.

Xiaomi 12X

شیائومی 12X

طراحی زیبا و جمع‌وجوری دارد و وزن آن نیز سبک است. صفحه‌نمایش امولد 6.28 اینچی آن، فوق‌العاده باکیفیت و روشن است و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز ارائه می‌کند. بلندگوهایی عالی دارد. باتری استفاده‌شده دراین مدل، طول‌عمر طولانی دارد و از شارژ فوق‌سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 870 درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 650، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از پایداری بسیاری خوبی نیز بهره میبرد. کیفیت عکس و فیلم این تلفن نیز بسیار خوب است و می‌توانید روی آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • دربرابر آب مقاومت ندارد.
  • فاقد دوربین زوم است.
  • کیفیت سلفی‌ها می‌توانست بهتر باشد.

Xiaomi 13 Lite

شیائومی 13 لایت

تلفنی با طراحی سبک و درجه یک که بسیار جمع‌وجور و حمل آن آسان است. نمایشگر اولد 6.55 اینچی استفاده‌شده دراین مدل، نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از 68 میلیارد رنگ، حالت دالبی‌ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند و می‌توانند در شرایط نوری مختلف، عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهند. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 استفاده‌شده، عملکرد بسیار خوبی دارد اما بااین‌حال می‌توانید دراین رنج قیمتی، تراشه بهتری نیز پیدا کنید.

  • عمر باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد.
  • از تنظیمات بلندگو مونو استفاده می‌کند.
  • سلفی‌ها عالی نیستند و حسگرهای عمق نیز به‌سختی ارزشی را ارائه می‌دهند.

Xiaomi 12 Lite

شیائومی 12 لایت

این مدل شیائومی، طراحی ساده و سبک با حاشیه‌های نازکی دارد. شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد 6.55 اینچی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ وهمچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. دوربین‌ها در همه حالات، عملکرد ثابت و مطلوبی دارند و برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند. دوربین سلفی دارای AF است. تراشه اسنپدراگون 778 استفاده‌شده دراین رنج قیمتی، عملکرد مناسب و پایداری دارد.

  • عمرباتری دستگاه می‌توانست کمی بهتر باشد.
  • فاقد رتبه IP است.
  • اسلات کارت‌حافظه حذف‌شده است.

Poco X5 Pro 5G

پوکو X5 پرو 5G

این مدل شیائومی، طراحی زیبا و چسبنده‌ای دارد که باعث می‌شود دستگاه به‌خوبی در دست قرار بگیرد. نمایشگر 6.67 اینچی امولد دستگاه از یک میلیارد رنگ، حالت دالبی ویژن و نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و روشنایی خیلی خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری دستگاه طول‌عمر خیلی‌خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو قدرتمند دستگاه، کیفیت صدای عالی دارند. تراشه اسنپدراگون 778 استفاده شده، عملکرد خیلی خوبی دارد و یک گزینه مناسب برای بازی‌کردن به‌حساب می‌آید. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند و عملکرد خیلی خوبی دارند.

  • فاقد اسلات کارت حافظه و رادیو FM.
  • کیفیت دوربین ماکرو ضعیف است.
  • دوربین سلفی Quad-Bayer است.

Edge 30

موتورولا Edge 30

این تلفن موتورولا نیز، نمایشگری روشن، روان و پویا دارد و از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778 پلاس استفاده می‌کند که در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 642L، کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. کیفیت دوربین‌های تلفن، در شب و روز عالی است و می‌توان تا کیفیت 4K را ضبط کرد.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 12 میلیون

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 15 میلیون کدام مدل است؟

گلکسی A54 5G و شیائومی 12X بهترین تلفن‌ها دراین محدوده قیمتی هستند.

بهترین گوشی 15 میلیونی ازنظر نمایشگر کدام مدل است؟

شیائومی 12X، بهترین صفحه‌نمایش را دراین رنج قیمتی دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. A73 اصلا ارزش خرید نداره نسبت به قیمتش a52s خیلی بهتره و ارزون تره

    11t pro شیائومی هم بهترین گوشی زیر ۱۵ میلیون تومان هستش که هیچ رقیب زیاد جدی ای نداره
    ایفون se2020 هم امکانات زیادی نداره!!!

  2. تراخدا کمکم کنید بین گوشی نوت اا پرو وگلکسی a53 واقعا گیر کردم کدومو بخرم.از نظر پیدا شدن قطعات و سگ جونی و فروش راحتتر. کدوم بهتره ؟۱۵ تومن پول دارم کمکم کنید.هرکی یه چیز میگه دارم دیوونه میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *