بهترین گوشی موبایل

بهترین دوربین گوشی برای عکاسی [فروردین 1403]

امروزه فاصله دوربین گوشی‌های هوشمند با دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری بسیار کم شده و بعضی از مدل‌ها می‌توانند تصاویری به خوبی دوربین‌های عکاسی ثبت کنند. از این رو بسیاری از کاربران به سراغ موبایل‌هایی هستند که کیفیت دوربین خوبی داشته باشند تا بتوانند با آن‌ها تصاویر زیبایی خلق کنند. دراین مقاله ما قصد داریم بهترین دوربین گوشی برای عکاسی و فیلمبرداری را معرفی کنیم که به‌شما اجازه می‌دهند، مانند یک حرفه‌ای عکاسی و فیلمبرداری کنید. در ادامه باما همراه باشید تا بهترین گوشی از نظر دوربین را معرفی کنیم.

بهترین دوربین گوشی آیفون برای عکاسی و فیلمبرداری

iPhone 15 Pro Max

آیفون 15 پرو مکس

اپل برای این مدل از سه دوربین در پشت استفاده کرده که شامل لنز اصلی 48 مگاپیکسلی، لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو پریسکوپ 12 مگاپیکسلی می‌شود. برای دوربین سلفی نیز از لنز 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین‌های دستگاه امکان فیلمبرداری تا کیفیت 4K را دارند و از حالت دالبی‌ویژن، حالت سینمایی، حالت فضایی و ضبط صدای استریو پشتیبانی می‌کنند. با دوربین‌های این دستگاه می‌توانید مانند یک عکاس حرفه‌ای، تصاویر فوق‌العاده زیبایی را در شب و روز ثبت کنید. همچنین می‌توانید مانند یک فیلمبردار حرفه‌ای، لحظات زندگی خودتان را ضبط کنید و لذت ببرید. اپل این مدل را به فیلمسازان توصیه کرده است که میتوانند با آن فیلم‌های سینمایی بسازند.


آیفون 14 پرو مکس

آیفون 14 پرو مکس

این مدل اپل، به سه دوربین مجهز شده که دوربین اصلی، 48 مگاپیکسل کیفیت دارد. درکنار دوربین اصلی می‌توانید دوربین‌های اولتراواید (12 مگاپیکسل) و تله‌فوتو (12 مگاپیکسل) را نیز مشاهده کنید. سنسور عمق TOF 3D LiDAR نیز موجود است. با دوربین‌های این تلفن، می‌توانید تاکیفیت 4K را باسرعت‌های 24، 25، 30 و 60 فریم برثانیه ضبط کنید. کیفیت همه دوربین‌ها در شب و روز عالی است و می‌توانید بصورت حرفه‌ای با این تلفن عکاسی کنید.


آیفون 14 پرو

آیفون 14 پرو

اپل دراین مدل نیز از سیستم دوربین پرو مکس استفاده کرده است. دوربین‌های آیفون 14 پرو نیز برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای در شب و روز بسیار عالی هستند. اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، استفاده از این مدل را توصیه می‌کنیم.


iPhone 14 Plus

آیفون 14 پلاس

اپل در مدل پلاس از دو لنز 12 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی و اولتراواید استفاده کرده و خبری از لنز تله‌فوتو و سنسور عمق TOF مدل‌های پرو نیست. امکان عکاسی بصورت HDR و پانوراما نیز وجود دارد. همانند مدل‌های پرو می‌توانید تاکیفیت 4K را با سرعت‌های 24، 25، 30 و 60 فریم‌برثانیه ضبط کنید. همچنین می‌توانید از حالت دالبی‌ویژن و حالت سینمایی نیز استفاده کنید. این یک تلفن مقرون‌به‌صرفه‌تر با کیفیت دوربین عالی است.

آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13 پرو مکس

پرچمدار اپل به سه لنز 12 مگاپیکسلی برای دوربین‌های اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو مجهز است. درکنار این سه‌لنز، سنسور عمق TOF 3D LiDAR قرار دارد. برای فیلمبرداری می‌توانید تا کیفیت 4K را با سرعت‌های 24، 30 و 60 فریم‌برثانیه ضبط کنید؛ همچنین می‌توانید بااستفاده از حالت سینمایی ویدئوهایی با کیفیت 1080 را ضبط کنید. دوربین‌های این تلفن، صدا را استریویی ضبط می‌کنند و از حالت دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کنند. درکل یک تلفن عالی برای عکاسی است.


بهترین دوربین گوشی سامسونگ برای عکاسی

Galaxy S24 Ultra

گلکسی S24 اولترا

سامسونگ برای این مدل از چهار دوربین در پشت استفاده کرده که دوربین اصلی 200 مگاپیکسل، اولتراواید 12 مگاپیکسل، تله‌فوتو 10 مگاپیکسل و تله‌فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسل کیفیت دارد. دوربین‌های این تلفن برای عکاسی در شب و روز عالی هستند و امکان ضبط ویدئو تا کیفیت 8K را نیز فراهم می‌کنند. برای عکاسی و فیلمبرداری با دوربین سلفی نیز می‌توانید انتظار بهترین عملکرد را داشته باشید.


گلکسی S23 اولترا

گلکسی اس 23 اولترا

پرچمدار جدید سامسونگ از 4 لنز استفاده می‌کند که شامل لنز اصلی 200 مگاپیکسلی، دو لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی و لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید می‌شود. دوربین سلفی این تلفن نیز 12 مگاپیکسل رزولوشن دارد. دوربین‌ها کیفیت تصویر، دقت رنگ و کنتراست فوق‌العاده‌ای دارند. این مدل نیز یکی از مدل‌هایی است که می‌توانید از آن برای عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید. یکی از برتری‌های S23 اولترا، قدرت زوم 10 برابری آن است که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. با استفاده از لنزهای این دوربین، می‌توانید تا کیفیت 8K را باسرعت‌های 24 و 30 فریم‌برثانیه ضبط کنید. برای دوربین سلفی نیز تا کیفیت 4K را می‌توانید با سرعت‌های 30 و 60 فریم‌برثانیه ضبط کنید.


گلکسی S23 پلاس

گلکسی S23 پلاس

مدل پلاس سامسونگ، یک دوربین تله‌فوتو کمتر دارد. این مدل به سه دوربین اصلی (50 مگاپیکسل)، اولتراواید (12 مگاپیکسل) و تله‌فوتو (10 مگاپیکسل) مجهز است. این مدل برخلاف مدل اولترا به‌زوم 3 برابری مجهز است. کیفیت تصویر، وضوح، دقت رنگ و کنتراست تصاویر واقعاً عالی است و می‌توان در شرایط مختلف، عکس و فیلم بسیار زیبایی را ثبت و ضبط کرد. لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، دارای دیافراگم f/1.8 است و 24 میلی‌متر اندازه سنسور آن است. برای فیلمبرداری میتوانید تا کیفیت 8K را با سرعت‌های 24 و 30 فریم‌برثانیه ضبط کنید.


گلکسی S23

گلکسی S23

مدل پایه سری S23، از همان سیستم دوربین مدل پلاس استفاده می‌کند. سه دوربین با ترکیب (50+12+10) در پشت و یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در جلو دارد. دارای زوم 3 برابری است و دوربین اصلی به OIS مجهز است. دوربین فوق‌عریض دارای زاویه دید 120 درجه است. با لنزهای این دوربین می‌توانید تاکیفیت 8K را با سرعت‌های 24 و 30 فریم‌برثانیه ضبط کنید. لنزهای گلکسی S23 برای عکاسی حرفه‌ای و فیلمبرداری در شرایط مختلف بسیار مناسب هستند.


گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

پرچمدار نسل قبل سامسونگ مجهز به دوربین چهارگانه در پشت است که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، اولتراواید 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی می‌شود. برای دوربین سلفی نیز از یک لنز 40 مگاپیکسلی استفاده‌شده که کیفیت عکس و فیلم بسیار خوبی دارد. بادوربین‌های پشت دستگاه می‌توان تا کیفیت 8K را فیلمبرداری کرد و عکس‌هایی حرفه‌ای ثبت کرد.


بهترین دوربین گوشی شیائومی برای عکاسی و فیلمبرداری

Xiaomi 13

شیائومی 13

شیائومی دراین مدل پرچمدار از سه دوربین در پشت دستگاه استفاده کرده که شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی OIS، لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید و لنز تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی می‌شود. برای دوربین سلفی نیز از یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است. دوربین فوق‌عریض دارای زاویه دید 120 درجه است و دوربین تله‌فوتو نیز می‌تواند تا 3.2 برابر زوم کند. تمامی دوربین‌های استفاده‌شده دراین دستگاه در هرشرایطی بهترین عملکرد را دارند و برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای، بسیار عالی هستند. برای فیلمبرداری می‌توانید تا کیفیت 8K را با سرعت 24 فریم بر ثانیه ضبط کنید.


شیائومی 12

شیائومی 12

پرچمدار شیائومی به سه دوربین با ترکیب (50+13+5) در پشت و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در جلو تجهیز شده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دارای دیافراگم f/1.9 است که سنسور آن 26 میلیمتر اندازه دارد. دوربین 13 مگاپیکسلی اولتراواید نیز، دارای زاویه دید 123 درجه است. با لنزهای این دوربین می‌توانید تا کیفیت 8K را باسرعت 24 فریم‌برثانیه ضبط کنید. دوربین‌های این تلفن قادر هستند در شب، تصاویر و ویدئوهایی روشن و واضح با دقت رنگ عالی ثبت و ضبط کنند. اگر یک عکاس حرفه‌ای هستید، استفاده ازاین تلفن را پیشنهاد می‌کنیم.


بهترین دوربین گوشی آنر برای عکاسی

Honor Magic 5 Pro

آنر مجیک 5 پرو

آنر برای این مدل از سه لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، تله‌فوتو پریسکوپ و اولتراواید استفاده کرده است. برای دوربین سلفی نیز از لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی استفاده شده که قادر است فضای بیشتری را در عکس جا دهد. در مورد دوربین‌های این دستگاه باید اشاره کنیم که می‌توانید در هر شرایط آب‌وهوایی و در روز و شب بهترین عکس و فیلم‌ها را ثبت و ضبط کنید. تثبیت‌کننده ویدئو به خوبی کار می‌کند و عکس و فیلم گرفته شده از وضوح، کیفیت، دقت رنگ و روشنایی بسیار عالی برخوردار هستند.


Honor 90
Honor 90

آنر 90

آنر برای این مدل از سه دوربین اصلی (200 مگاپیکسلی)، اولتراواید (12 مگاپیکسلی) و عمق (2 مگاپیکسلی) استفاده کرده است. برای دوربین سلفی نیز از یک لنز 50 مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی عمل می‌کنند و کیفیت تصویر، وضوح، دقت‌رنگ و کنتراست بسیار خوبی دارند. حالت شب به خوبی کار می‌کند و می‌توانید تا کیفیت 4K را با سرعت 30 فریم‌برثانیه با دوربین اصلی و سلفی ضبط کنید.


آنر 70

آنر 70

پرچمدار آنر سه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در جلوی دستگاه دارد. لنز اصلی 54 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.9 است که کیفیت عکس و فیلم بسیار خوبی در روز و شب دارد. لنز 50 مگاپیکسلی اولتراواید نیز کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و دارای زاویه دید 122 درجه است. برای فیلمبرداری می‌توانید تاکیفیت 4K را با سرعت 30 فریم‌برثانیه ضبط کنید و از وضوح و دقت رنگ آن لذت ببرید. یکی از گزینه‌های مناسب عکاسی حرفه‌ای، این مدل است.


بیشتر بخوانید: بهترین گوشی آیفون

سوالات متداول

کدام مدل، بهترین دوربین گوشی را دارد؟

آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S24 اولترا، بهترین کیفیت عکس و فیلم را در بین تمام مدل‌های موجود دارند.

بهترین دوربین گوشی برای عکاسی در شب کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S24 اولترا، بهترین کیفیت را دارند.

بهترین دوربین گوشی برای فیلمبرداری کدام مدل است؟

آیفون 15 پرو مکس بهترین کیفیت فیلمبرداری را دربین مدل‌های ذکر شده دارد. بعد از آن گلکسی S24 اولترا برترین تلفن است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. اگر گوشی در رنج 20 تومن خرید کنید و دوربین خوبی هم داشته باشه چه موبایلی را پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *