بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی تا 20 میلیون [اردیبهشت 1403]

اگر می‌خواهید تلفن‌هایی در حد گوشی‌های پرچمدار خرید کنید، باید حداقل 20 میلیون‌تومان هزینه کنید. مدل‌های FE سامسونگ، SE اپل و… همگی دراین محدوده قیمتی جا می‌گیرند؛ این تلفن‌ها که بعنوان نسخه‌های اقتصادی گوشی‌های پرچمدار از آن‌ها یاد می‌شود بعضاً با کمی تفاوت در جزئیات، همان سخت‌افزار و نرم‌افزار مدل‌های پرچمدار را ارائه می‌دهند. بنابراین اگر قصد خرید یک گوشی ارزشمند و در حد پرچمدار را دارید، تا انتهای مقاله بهترین گوشی تا 20 میلیون باما همراه باشید.

iPhone SE 2022

آیفون SE 2022

تلفن از شیشه جامد ساخته شده و دارای رتبه IP67 است. نمایشگر این تلفن، روشنایی و کنتراست بسیار خوبی دارد و دقت رنگ آن عالی است. این تلفن همچنین به بلندگوهای استریو با صدای بلند و کیفیت بسیار خوب مجهز است. تراشه اپل A15 بیونیک، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان از آن برای پردازش‌های سنگین استفاده کرد. دوربین‌ تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب است و می‌توان روی آن حساب کرد.

  • نسبت‌به آیفون SE 2020، ارتقاء کمی داشته است.
  • فاقد حالت شب است.
  • نمایشگر برای بسیاری از کارها بسیار کوچک است.
  • فاقد شارژر در جعبه.
  • نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است.

Galaxy S21 FE

گلکسی S21 FE 5G

این مدل طراحی شبیه‌به گلکسی S21 دارد و در برابر نفوذ آب مقاوم است. سامسونگ برای این مدل از یک نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با کیفیت عالی استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه و HDR10 را پشتیبانی می‌کند. از وضوح و دقت‌رنگ فوق‌العاده صفحه‌نمایش نیز نباید گذشت. در مرکز دستگاه، تراشه اگزینوس 2100 قرار دارد که عملکرد، کارایی و ثبات خیلی عالی دارد. کیفیت همه دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در روز و شب بسیار عالی است و مانند پرچمداران عکاسی می‌کند. یک مزیت دیگر این تلفن، بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوب است.

  • بدون شارژر عرضه می‌شود.
  • فاقد نرخ رفرش پویا است.
  • جک هدفون 3.5 میلیمتری و شیار میکروSD حذف شده‌اند.
  • فوکوس خودکار برای دوربین سلفی در دسترس نیست.

Redmi K50

ردمی K50

طراحی ساده اما درعین حال زیبایی دارد و دارای گواهینامه IP53 است. شیائومی درساخت این تلفن از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی اولد استفاده کرده که نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از وضوح، روشنایی، دقت‌رنگ و کنتراست بسیار خوبی برخوردار است. در مرکز پردازش دستگاه، تراشه دایمنسیتی 8100 مدیاتک قرار دارد که قدرت پردازش و ثبات بسیار خوبی دارد. دوربین‌های تلفن نیز برای عکاسی در شب و روز بسیار مناسب هستند و عملکرد خیلی خوبی دارند.


Galaxy A55

گلکسی A55 5G

میان‌رده جدید سامسونگ از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند و دارای استاندارد IP67 می‌باشد. سامسونگ برای محافظت از نمایشگر این دستگاه از فناوری گوریلا گلس ویکتوس پلاس استفاده کرده است. باتری تلفن، طول‌عمر بسیار خوبی دارد. دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز مناسب هستند. پردازنده اگزینوس 1480 وظیفه خودش را به‌خوبی ایفا می‌کند و از پایداری بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد. بلندگوهای استریو استفاده‌شده دراین دستگاه از کیفیت صدای مطلوبی بهره می‌برند. صفحه‌نمایش 6.6 اینچی سوپرامولد این تلفن 20 میلیون‌تومانی وضوح و دقت رنگ بسیار خوبی دارد و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد.

  • بدون شارژر در جعبه عرضه می‌شود.
  • حسگر اثرانگشت برخی موارد دقیق عمل نمی‌کند.
  • نمایشگر حاشیه‌های ضخیمی دارد.
  • سنسور مجاورت به خوبی حسگر فیزیکی نیست.

شیائومی 12X

شیائومی 12X (مناسب گیم و عکاسی)

شیائومی 12X طراحی جمع‌وجور و کم‌وزنی داره که مطمئناً عاشقش خواهید شد. نمایشگر 6.28 اینچی امولد استفاده شده دراین مدل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که علاوه‌بر داشتن روشنایی بالا، نرخ 120 هرتز را هم ارائه می‌دهد. تلفن کیفیت صدای عالی دارد. باتری 4500 میلی‌آمپری استفاده شده دراین مدل طول عمرطولانی دارد که با شارژ سریع 67 واتی شارژ می‌شود. تراشه اسنپدراگون 870 استفاده شده دراین مدل عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و از ثبات خیلی خوبی بهره میبرد. برای عکاسی و فیلمبرداری هم می‌توانید روی لنزهای دوربین این تلفن حساب ویژه‌ای باز کنید.


Xiaomi 13 Lite

شیائومی 13 لایت

تلفنی با طراحی سبک و درجه یک که بسیار جمع‌وجور و حمل آن آسان است. نمایشگر اولد 6.55 اینچی استفاده‌شده دراین مدل، نرخ 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از 68 میلیارد رنگ، حالت دالبی‌ویژن و HDR10+ پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب هستند و می‌توانند در شرایط نوری مختلف، عملکرد خیلی خوبی از خود نشان دهند. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 استفاده‌شده، عملکرد بسیار خوبی دارد اما بااین‌حال می‌توانید دراین رنج قیمتی، تراشه بهتری نیز پیدا کنید.

  • عمر باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد.
  • از تنظیمات بلندگو مونو استفاده می‌کند.
  • سلفی‌ها عالی نیستند و حسگرهای عمق نیز به‌سختی ارزشی را ارائه می‌دهند.

Poco F5

پوکو F5

تلفن از مواد درجه 1 ساخته شده و وزن سبکی دارد. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد عالی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده که از HDR10+ و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. از چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر بسیار طولانی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. همه دوربین‌ها بجز دوربین سلفی، برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای بسیار مناسب هستند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. شیائومی برای این مدل از بلندگوهایی با صدای بلند استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن می‌توان به جک 3.5 میلیمتری، بلستر IR، گواهی IP53 و هاپتیک ممتاز اشاره کرد.

  • از اثرانگشت خوان کناری بجای اسکنر UD استفاده می‌کند.
  • حالت شب نیاز به کار بیشتری دارد، دوربین سلفی خیلی خوب نیست.
  • تراشه عملکرد خیلی عالی دارد اما پایدار نیست.

Honor 90
Honor 90

آنر 90

طراحی زیبا، لوکس و چشم‌نواز دارد. آنر برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد 6.7 اینچی استفاده کرده که از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. نمایشگر استفاده‌شده وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ بسیار خوبی دارد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در هرشرایط نوری مناسب هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 دراین دستگاه نقش پردازنده مرکزی را بازی می‌کند که عملکرد و ثبات خوبی دارد.

  • در برابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • تنها یک اسپیکر دارد که کیفیت صدای خوبی هم ندارد.

Motorola Edge 40

موتورولا Edge 40

طراحی جمع‌وجور و سبکی دارد و دارای گواهینامه IP68 (ضدآب) است. نمایشگر تخت 6.55 اینچی استفاده‌شده دراین مدل وضوح، روشنایی و کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند. باتری 4400 میلی‌آمپری طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 68 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریو کیفیت و بلندی صدای خوبی دارند. تراشه دایمنسیتی 8020 مدیاتک، عملکرد بسیار عالی دارد و بهتر از آن پردازنده گرافیکی است که از تلفن‌های این کلاس، عملکرد به مراتب بهتری دارد. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز بسیار عالی هستند و کیفیت خیلی عالی دارند.

  • پنل پشتی دستگاه خیلی راحت و سریع کثیف می‌شود.
  • فاقد دوربین زوم است.
  • تثبیت‌کننده ویدئو خوب است اما رقابتی نیست.
  • رقبای این دستگاه، آپدیت‌های طولانی و منظم‌تری را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 15 میلیون

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 20 میلیون کدام مدل است؟

گلکسی S21 FE 5G بهترین دستگاه دراین رنج قیمتی است.

بهترین گوشی 20 میلیونی برای عکاسی کدام مدل است؟

گلکسی S21 FE 5G کیفیت دوربین به مراتب بهتری دارد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *