بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی تا 30 میلیون [اردیبهشت 1403]

در رنج قیمتی 30 میلیون‌تومان، بعضاً می‌توانید مدل‌های پایه گوشی‌های پرچمدار را نیز خریداری کنید. تلفن‌های این محدوده قیمتی از جدیدترین سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده می‌کنند و برای انجام کارهای حرفه‌ای بسیار ایده‌آل هستند. دراین محدوده قیمتی می‌توانید بهترین مدل‌ها از بهترین برندها را خریداری کنید. در ادامه باما همراه باشید تا به‌شما بهترین گوشی تا 30 میلیون را معرفی کنیم.

Galaxy S22 5G

گلکسی S22 5G

طراحی جمع‌وجور، صاف، مدرن و زیبایی دارد؛ این مدل از مواد باکیفیتی ساخته‌شده و دارای رتبه IP68 (ضدآب) است. نمایشگر امولد استفاده‌شده، کیفیت تصویر، وضوح، روشنایی و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد. این صفحه‌نمایش نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و تجربه ویدئویی HDR عالی را به‌ارمغان می‌آورد. سامسونگ برای این مدل از سیستم بلندگوهای استریو هیبریدی یکپارچه استفاده کرده که کیفیت صدای عالی دارند. تمامی دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای در همه شرایط، عالی عمل می‌کنند. عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 بعنوان پردازنده مرکزی بسیار عالی است و پایداری خوبی دارد.

  • همراه تلفن شارژر عرضه نمی‌شود.
  • برای نمایشگر تلفن، از قبل محافظ‌صفحه نصب نشده است.
  • همکاری گرافیکی جدید Xclipse 920 AMD مبتنی‌بر RDNA2 امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد، اما با برخی از اشکالات اولیه مواجه است.

Galaxy S23 FE 5G

گلکسی S23 FE 5G

این مدل نسبت‌به نسل‌های قبل خود طراحی مینیمال‌تری دارد و فریم آن از آلومینیوم ساخته‌شده است. این مدل بصورت کامل ضدآب است و دارای رتبه IP68 است. سامسونگ در ساخت این مدل از یک نمایشگر 6.4 اینچی Dynamic AMOLED 2X مشابه سری S23 استفاده کرده که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد و از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند؛ نمایشگر یاد شده وضوح، روشنایی و دقت رنگ بسیار خوبی دارد. در مرکز پردازش این تلفن، تراشه اگزینوس 2200 قرار دارد که عملکرد و ثبات بسیار عالی دارد و برای اجرای برنامه و بازی‌های سنگین مناسب است. دوربین‌های تلفن نیز برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عالی هستند و می‌توانید تا کیفیت 8K را با لنزهای آن ضبط کنید.


Xiaomi 13T Pro

شیائومی 13T پرو

این مدل شیائومی طراحی درجه یکی دارد و دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار است. شیائومی برای این تلفن از یک نمایشگر اولد 6.67 اینچی عالی استفاده کرده که عمق رنگ 12 بیتی را پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند؛ صفحه‌نمایش همچنین از دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ، وضوح و روشنایی بسیار خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 120 وات پشتیبانی می‌کند که قادر است کل ظرفیت باتری را در کمتر از 19 دقیقه تکمیل کند. بلندگوها با پشتیبانی از حالت دالبی‌اتمس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. تراشه دایمنسیتی 9200 پلاس مدیاتک استفاده‌شده دراین تلفن، عملکرد و ثبات فوق‌العاده‌ای دارد و برای اجرای پردازش‌های سنگین بسیار مناسب است.

  • دوربین سلفی عملکرد خوبی ندارد.
  • بهتر بود بجای دوربین زوم اپتیکال 2 برابری، از دوربین زوم اپتیکال 3 برابری استفاده می‌کرد.

شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک، محکم و خوبی دارد. نمایشگر اولد 6.67 اینچی استفاده‌شده در تلفن، نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند و از رنگ 12 بیتی، دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که قادراست کل ظرفیت باتری را در 19 دقیقه شارژ کند. بلندگوهای استریو این مدل، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و از حالت دالبی‌اتمس و تنظیم هارمان‌کاردان پشتیبانی می‌کنند. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، کارایی و ثبات خیلی خوبی دارد. عملکرد همه دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی است و از ثبات خوبی برخوردار هستند.

  • عمر باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد.
  • نسبت‌به نسل قبلی خود چند مورد را از دست داده است، مانند: استفاده از قاب پلاستیکی بجای آلومینیوم، گوریلا گلس 5 بجای ویکتوس، 24 فریم کیفیت 8K بجای 30 فریم بر ثانیه، سرعت شارژ کمی کندتر.

Xiaomi 12

شیائومی 12

شیائومی برای این مدل از نمایشگر اولد منحنی با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده کرده که بسیار روشن است. صفحه‌نمایش استفاده‌شده از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ و همچنین 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. تلفن ارگونومی خیلی خوبی دارد و به‌راحتی در دست قرار می‌گیرد. عملکرد سیستم دوربین برای عکاسی و فیلمبرداری فوق‌العاده است. تلفن همچنین از شارژ سیمی، بی‌سیم و بی‌سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد اما پایداری مناسبی ندارد.

  • عمرباتری ضعیف است.
  • دربرابر آب و گردوغبار مقاوم نیست.
  • فاقد دوربین تله‌فوتو میباشد.
  • بلندگوهای استریو نامتعادل هستد و ویژگی دالبی‌اتمس کیفیت را بدتر می‌کند.

iPhone 11

آیفون 11

طراحی محکم و ضدآبی (گواهینامه IP68) دارد. نمایشگر 6.1 اینچی این مدل وضوح، کنتراست رنگ، روشنایی و سرعت پاسخگویی بالایی دارد. تراشه Apple A13 Bionic عملکرد بسیار خوبی دارد و برای اجرای برنامه و بازی‌های سنگین بسیار عالی است. باتری 3110 میلی‌آمپری طول‌عمر بسیار عالی دارد و از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که قادر است %50 از ظرفیت باتری را در کمتر از 30 دقیقه تکمیل کند. بلندگوهای استریو کیفیت و بلندی صدای عالی دارند. رابط‌کاربری تلفن بسیار عالی است. دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری در روز و شب عالی هستند و می‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

  • عدم پشتیبانی از نرخ رفرش 120 هرتز.
  • دوربین فوق‌عرض فاقد فوکوس خودکار و حالت شب است.
  • بریدگی بالای نمایشگر در ذوق می‌زند.
  • جک هدفون 3.5 میلی‌متری حذف شده است.

Poco F5 Pro

پوکو F5 پرو

شیائومی برای این مدل از نمایشگر امولو با رزولوشن عالی استفاده کرده که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه و از حالت‌های دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار خوب عمل می‌کنند، اما اگر می‌خواهید بهترین بهره را ببرید، بهتر از در نور روز عکاسی کنید. باتری 5160 میلی‌آمپری دستگاه، طول‌عمر مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 عملکرد خیلی خوبی دارد و برای کارهای سنگین مناسب است، اما گاه‌گاهی در استفاده طولانی و سنگین، دستگاه داغ می‌شود.

  • دوربین در نور کم، ضعف دارد.
  • دوربین اولتراواید، در نور کم اصلاً خوب نیست.

OnePlus Ace Pro
OnePlus Ace Pro

وان پلاس Ace پرو

طراحی باریک و زیبایی دارد. وان‌پلاس برای این مدل از نمایشگر 6.7 اینچ Fluid AMOLED استفاده کرد که نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه و از 1 میلیارد رنگ و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. در مرکز پردازش دستگاه، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار دارد که عملکرد و کارایی باثباتی دارد و می‌توان روی آن حساب کرد. سیستم دوربین این تلفن، برای عکاسی و فیلمبرداری در شرایط مختلف بسیار بهینه است. یکی از مزیت‌های تلفن باتری 4800 میلی‌آمپری با سرعت شارژ 150 واتی است.


iPhone SE 2022

آیفون SE 2022

تلفن از شیشه جامد ساخته شده و دارای رتبه IP67 است. نمایشگر این تلفن، روشنایی و کنتراست بسیار خوبی دارد و دقت رنگ آن عالی است. این تلفن همچنین به بلندگوهای استریو با صدای بلند و کیفیت بسیار خوب مجهز است. تراشه اپل A15 بیونیک، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌توان از آن برای پردازش‌های سنگین استفاده کرد. دوربین‌ تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار مناسب است و می‌توان روی آن حساب کرد.

  • نسبت‌به آیفون SE 2020، ارتقاء کمی داشته است.
  • فاقد حالت شب است.
  • نمایشگر برای بسیاری از کارها بسیار کوچک است.
  • فاقد شارژر در جعبه.
  • نمایشگر دارای نرخ تازه‌سازی 60 هرتز است.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 25 میلیون

سوالات متداول

بهترین گوشی تا 30 میلیون کدام مدل است؟

گلکسی S22 5G و آیفون SE 2022، بهترین تلفن‌های این رنج قیمتی هستند.

بهترین گوشی 30 میلیونی ازنظر نمایشگر کدام مدل است؟

بهترین صفحه‌نمایش متعلق به شیائومی 13T پرو است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *