موبایل

عملکرد تراشه تنسور G4 سری پیکسل 9 فاش شد

نتایج بدست آمده برای تراشه تنسور G4 درحال‌حاضر چندان امیدوار کننده نیست.

در ادامه افشا تصاویر تلفن‌های پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و پیکسل 9 پرو ایکس‌ال، به‌تازگی تصاویری از سری پیکسل 9 فاش شده که جزئیات مربوط‌به تراشه تنسور G4 را لو می‌دهد.

آنچه از تصاویر مشخص است، تنسور G4 نسبت‌به تنسور G3 استفاده شده در سری پیکسل 8، هسته‌های کمتری دارد اما در مقابل سرعت کلاک همه هسته‌ها را افزایش داده است. ما در تنسور G3 شاهد 9 هسته بودیم، اما در تنسور G4 شاهد 8 هسته (یک هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، سه هسته Cotrex-A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز) خواهیم بود.

تصویر منتشر شده از عملکرد تراشه تنسور G4

همچنین می‌توانیم از تصاویر منتشرشده، به امتیاز آنتوتو این تراشه برای تلفن‌های سری پیکسل 9 پی ببریم. طبق تصاویر، امتیاز آنتوتو برای گوشی‌های پیکسل 9 از 1.07 میلیون تا 1.17 میلیون امتیاز متغیر است و بالاترین امتیاز را پیکسل 9 پرو ایکس‌ال کسب کرده است. برای یادآوری، مدل پایه پیکسل 8 سال گذشته، موفق شده بود که امتیاز حدوداً 900000 را از آنتوتو کسب کند.

طبق گزارش اندرویداتوریتی، انتظار داریم که گوگل تلفن تاشو آینده خود را در کنار سری پیکسل 9 عرضه کند که احتمالاً مشخصات داخلی مشابهی خواهد داشت. بااین‌حال، با توجه به محدودیت‌هایی که در طراحی تاشو وجود دارد، اعداد پنجمارک ممکن است در محدوده مشابهی با سری پیکسل 9 قرار بگیرد.

شاید در نگاه اول افزایش عملکرد شدیدی را در تنسور G4 مشاهده نکنید، اما نباید فراموش کرد که این آزمایش‌ها روی نرم‌افزار غیرنهایی صورت گرفته و مطمئناً گوگل می‌تواند عملکرد پردازنده را پیش از راه‌اندازی نهایی، بهینه کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید