بهترین گوشی موبایل

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی [فروردین 1403]

برای اینکه بتوان یک گوشی را بعنوان تلفن گیمینگ انتخاب کرد باید فاکتورهای مختلف سخت‌افزار، نرم‌افزار، نمایشگر و… را درنظر گرفت تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. دستگاه‌هایی که برای بازی انتخاب می‌شوند باید قدرت کافی برای اجرای گیم‌های سنگین و حرفه‌ای را داشته باشند. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم دراین مقاله، بهترین گوشی گیمینگ شیائومی را معرفی کنیم تا به‌شما کمک کنیم انتخابی راحت‌تر داشته باشید. اگر قصد خرید گوشی شیائومی برای بازی کردن را دارید، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

بلک شارک 5 پرو

بلک شارک 5 پرو

این مدل دارای صفحه‌نمایش OLED روشن با نرخ 144 هرتز میباشد. از حالت HDR10+ و رنگ 10 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند. بلک شارک 5 پرو به بلندگوهای استریو با صدای عالی مجهز است. همچنین می‌توانید روی کیفیت دوربین‌های این مدل گیمینگ نیز حساب ویژه‌ای باز کنید. تلفن بلک شارک به شارژ سریع 120 واتی مجهز شده که قادر کل ظرفیت باتری را در کمتر از 15 دقیقه، فول کند. این تلفن گیمینگ به بسیاری از ویژگی‌های مفید بازی، محرک‌های فیزیکی شانه با قابلیت‌های اضافی مجهز است. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 عملکرد فوق‌العاده و پایداری دارد به راحتی از پس از بازی و برنامه‌ای برمی‌آید.

  • عمر باتری خیلی عالی نیست.
  • دارای محافظت دربرابر آب و گرد و غبار نیست.
  • تلفن خیلی سریع داغ می‌شود.

Xiaomi 13T

شیائومی 13T

این مدل شیائومی دارای گواهینامه IP68 است و بصورت کامل ضدآب و مقاوم در برابر گردوغبار است. شیائومی برای این تلفن از یک نمایشگر اولد عالی استفاده کرده که عمق رنگ 12 بیتی را پشتیبانی می‌کند و نرخ رفرش 144 هرتز را ارائه می‌کند؛ صفحه‌نمایش همچنین از دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند و دقت رنگ، وضوح و روشنایی بسیار خوبی دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن طول‌عمر بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. بلندگوها با پشتیبانی از حالت دالبی‌اتمس، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند. دوربین‌های تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری در شب و روز عملکرد بسیار عالی دارند. تراشه دایمنسیتی 8200 اولترا استفاده‌شده دراین تلفن، عملکرد و ثبات بسیار خوبی دارد و برای اجرای پردازش‌های سنگین مناسب است.

  • دوربین سلفی عملکرد خوبی ندارد.
  • پنل در اکثر برنامه‌ها و منوهای سیستم به 144 هرتز نمی‌رسد.
  • 12T سال گذشته، سرعت شارژ سریع‌تری داشت.

شیائومی 12T پرو

شیائومی 12T پرو

این مدل شیائومی، طراحی کلاسیک، محکم و خوبی دارد. نمایشگر اولد 6.67 اینچی استفاده‌شده در تلفن، نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند و از رنگ 12 بیتی، دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری تلفن، از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که قادراست کل ظرفیت باتری را در 19 دقیقه شارژ کند. بلندگوهای استریو این مدل، کیفیت صدای بسیار خوبی دارند و از حالت دالبی‌اتمس و تنظیم هارمان‌کاردان پشتیبانی می‌کنند. تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، کارایی و ثبات خیلی خوبی دارد. عملکرد همه دوربین‌ها برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی است و از ثبات خوبی برخوردار هستند.

  • عمر باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد.
  • نسبت‌به نسل قبلی خود چند مورد را از دست داده است، مانند: استفاده از قاب پلاستیکی بجای آلومینیوم، گوریلا گلس 5 بجای ویکتوس، 24 فریم کیفیت 8K بجای 30 فریم بر ثانیه، سرعت شارژ کمی کندتر.

پوکو F4 جی‌تی

Poco F4 GT

این مدل طراحی بسیار زیبایی دارد و به‌شدت برای بازی‌کردن مناسب است. نمایشگر 6.67 اینچی امولد استفاده شده کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد و نرخ 120 هرتز را نمایش می‌دهد. این مدل همچنین از 1 میلیارد رنگ و حالت HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهایی باکیفیت صدای عالی دارد و دارای یکی از سریع‌ترین شارژر‌هاست. در مرکز پردازش تلفن، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار گرفته است که به‌راحتی از پس هر بازی برمی‌آید.


Poco F5

پوکو F5

تلفن از مواد درجه 1 ساخته شده و وزن سبکی دارد. شیائومی برای این مدل از یک صفحه‌نمایش امولد عالی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده کرده که از HDR10+ و دالبی‌ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. از چیپست اسنپدراگون 7+ نسل 2 بعنوان پردازنده مرکزی استفاده کرده که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. باتری 5000 میلی‌آمپری، طول‌عمر بسیار طولانی دارد و از شارژ سریع 67 وات پشتیبانی می‌کند. همه دوربین‌ها بجز دوربین سلفی، برای عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای بسیار مناسب هستند و می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. شیائومی برای این مدل از بلندگوهایی با صدای بلند استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های این تلفن می‌توان به جک 3.5 میلیمتری، بلستر IR، گواهی IP53 و هاپتیک ممتاز اشاره کرد.

  • از اثرانگشت خوان کناری بجای اسکنر UD استفاده می‌کند.
  • حالت شب نیاز به کار بیشتری دارد، دوربین سلفی خیلی خوب نیست.
  • تراشه عملکرد خیلی عالی دارد اما پایدار نیست.

11T Pro

11T Pro

شیائومی 11تی پرو طراحی جذاب با ساختاری عالی دارد که تلفن دربرابر پاشش آب هم مقاوم است. فریم تلفن از آلومینیوم ساخته شده و پشت آن از شیشه. نمایشگر 6.67 اینچی امولد این مدل کیفیت تصویر و روشنایی خیلی عالی دارد. صفحه‌نمایش استفاده شده از حالت‌های دالبی‌ویژن، HDR10+ و نرخ 120 هرتز تطبیقی پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که تلفن را در 17 دقیقه بصورت کامل شارژ می‌کند. بلندگوهای استریو با کیفیت صدای خوبی دارد. تراشه اسنپدراگون 888 5G استفاده شده دراین مدل عملکرد خیلی خوبی دارد و می‌تواند هرکاری را بدون مشکل انجام دهد. برای عکاسی و فیلمبرداری در روز و شب می‌توانید روی لنزهای قدرتمند این تلفن حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • فاقد IP68 است.
  • باتری طول عمر متوسطی دارد.
  • سیستم دوربین فاقد OIS است.
  • دوربین سلفی تلفن نیز جا دارد تا بهتر شود.

Redmi Note 12 Pro Plus

ردمی نوت 12 پرو پلاس 5G

شیائومی برای این مدل ازطراحی دو شیشه‌ای استفاده کرده است. نمایشگر 6.67 اینچی اولد استفاده شده دراین مدل، کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای دارد و از یک میلیارد رنگ، حالت دالبی‌ویژن و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. باتری 5000 میلی‌آمپری طول‌عمر مناسبی دارد و از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند که قادر است در 19 دقیقه باتری را فول‌شارژ کند. تراشه دایمنسیتی 1080 از ثبات عملکرد خیلی عالی برخوردار است و برای کارهای سنگین مناسب است. دوربین‌های این تلفن برای عکاسی و فیلمبرداری بسیار عالی عمل می‌کنند و یک‌جورایی پیشرو دراین کلاس‌قیمتی هستند.

  • باتری درحالت آماده‌به‌کار، مصرف انرژی بالاتر از حد متوسط دارد.
  • اسپیکرهای آن، بهترین نیستند.
  • EIS در ضبط 4K وجود ندارد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 7 میلیون

Redmi 12C

Redmi 12C

این مدل طراحی ساده‌ای دارد و از یک نمایشگر 6.71 اینچی بهره میبرد که کیفیت تصویر مناسبی دارد. در مرکز پردازش دستگاه، تراشه هلیو جی85 مدیاتک قرار دارد که به‌نسبت بقیه‌مدل‌های شیائومی دراین رنج قیمتی، عملکرد مناسبی دارد. دارای 32، 64 و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی به‌همراه 3، 4 و 6 گیگابایت حافظه رم میباشد. دوربین اصلی این دستگاه، 50 مگاپیکسل کیفیت دارد.


Redmi Note 11

ردمی نوت 11

ردمی نوت 11، از شیشه با روکش مات ساخته‌شده و طراحی شیک و زیبایی دارد که رتبه IP53 را نیز نمایش می‌دهد. نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED استفاده شده کیفیت، روشنایی و دقت‌رنگ عالی دارد و نرخ رفرش 90 هرتز را نمایش می‌دهد. باتری 5000 میلی‌آمپری طول‌عمر خوبی دارد و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند که قادراست تلفن را در 1 ساعت، بصورت کامل شارژ کند. بلندگوهای استریو و باکیفیتی دارد و عملکرد سیستم دوربین آن اگر دوربین ثابت باشد، عالی‌است. به‌راحتی می‌توانید عکس‌های پرتره و ماکرو فوق‌العاده‌ای را ضبط کنید.

  • رابط‌کاربری تقریباً قدیمی دارد.
  • عملکرد اسنپدراگون 680 بخصوص دربخش GPU ضعیف است.
  • دوربین اولتراواید، عملکرد خوبی ندارد.
  • حالت شب فقط برای دوربین اصلی دردسترس است و عملکرد خوبی ندارد.
  • امکان فیلمبرداری باکیفیت 4K وجود ندارد.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 10 میلیون

Poco X5 5G

پوکو X5 5G

شیائومی برای این مدل از یک نمایشگر 6.67 اینچی سوپر امولد استفاده کرده که وضوح، روشنایی و دقت‌رنگ عالی داره و نرخ رفرش 120 هرتز را ارائه می‌دهد. تراشه اسنپدراگون 695 عملکرد خوبی دارد و خیلی کم گرم می‌شود. شیائومی برای این مدل از باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده که طول‌عمر مناسبی دارد و ازشارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند.

  • با اندروید 12 راه‌اندازی می‌شود.
  • یک اسپیکر دارد و صدای آن نیز خیلی عالی نیست.
  • امکان ضبط ویدئو با کیفیت 4K نیست، کیفیت 1080 نیز خیلی عالی نیست.

Redmi Note 10 Pro

ردمی نوت 10 پرو

این مدل از شیائومی نیز، طراحی زیبایی دارد و درعین‌حال دارای رتبه IP53 است. نمایشگر امولد 6.67 اینچی استفاده شده، نرخ 120 هرتزی را نمایش می‌دهد و عملکردی روان باسرعت پاسخگویی بالا دارد. باتری 5020 میلی‌آمپری از شارژ سریع 33 وات پشتیبانی می‌کند و طول‌عمر مناسبی دارد. تراشه اسنپدراگون 732G عملکرد پایداری دارد و گرمای زیادی ندارد. همه دوربین‌ها در نور روز، عکس و فیلم باکیفیتی را ثبت و ضبط می‌کنند. درنهایت این مدل دارای جک 3.5 میلیمتری، بلستر IR، رادیو، NFC، شیار میکروSD و بلندگوهای استریو باکیفیت خوب میباشد.

  • فاقد شارژ معکوس می‌باشد.
  • کیفیت متوسط دوربین در شرایط نور کم.
  • دوربین اولتراواید، فاقد حالت شب می‌باشد.
  • EIS فقط با وضوح 1080 کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی میان رده شیائومی

سوالات متداول

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی کدام مدل است؟

بلک شارک 5 بهترین تلفن مخصوص بازی این برند است.

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی تا 10 میلیون کدام مدل است؟

ردمی نوت 10 پرو 5G بهترین تلفن مخصوص‌بازی شیائومی در این رنج قیمتی است.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *