آموزش

روش حل مشکل (SOS Only) در آیفون

اگر عبارت SOS Only را در بالای تلفن خود مشاهده کنید، یعنی شما در برقراری تماس، ارسال پیامک یا دسترسی به اینترنت دچار مشکل شده‌اید. در ادامه این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه این مشکل را حل کنید.

SOS Only در آیفون به چه معناست؟

اخطار “SOS Only” یا “SOS” در بالای صفحه آیفون شما ظاهر می‌شود. این یعنی شما فقط می‌توانید با مراکز اضطراری از قبیل آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس و… تماس بگیرید.

با هیچ شماره دیگری نمی‌توانید تماس بگیرید و امکان ارسال پیام متنی را نیز ندارید. همچنین داده‌های تلفن‌همراه شما نیز غیرفعال شده‌اند و امکان اتصال به اینترنت را ندارید. در این حالت تلفن شما محدود به تماس با مراکز اضطراری شده است و نمی‌توانید با هیچ جای دیگری تماس بگیرید.

علت نمایش اخطار SOS Only چیست؟

وقتی عبارت “SOS Only” بالای تلفن شما ظاهر شد، یعنی شما از محدوده آنتن‌دهی اپراتور خود خارج شده‌اید. بعنوان مثال وقتی شما از سیم‌کارت ایرانسل استفاده می‌کنید و به موقعیتی می‌رسید که ایرانسل آن منطقه را پوشش نمی‌دهد، این پیغام ظاهر می‌شود.

با وجود اینکه شما از منطقه آنتن‌دهی اپراتور خود خارج شده‌اید، اما می‌توانید از تلفن خود برای کمک گرفتن از مراکز اورژانسی استفاده کنید.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید که عبارت “SOS Only” در برخی موارد، زمانی ظاهر می‌شود که اپراتور شما با قطعی همراه باشد.

نحوه رفع SOS Only در آیفون

از آنجایی که SOS Only بیشتر یک ویژگی ایمن است تا یک مشکل، تنها راه‌حل این است که در محدوده شبکه اپراتور خود حرکت کنید. همچنین اگر پیغام زیاد برای شما ظاهر می‌شود می‌توانید از یک اپراتور دیگر استفاده کنید یا اگر تلفن شما از دو سیم کارت بصورت همزمان پشتیبانی می‌کنید، سیم‌کارت اپراتور دیگری را به تلفن خود اضافه کنید.

در برخی موارد هم ممکن است تلفن شما آنتن داشته باشد و شما در محدوده آنتن‌دهی اپراتور خود باشید اما آیفون شما خطای SOS Only را نمایش دهد. برای حل این مشکل، حالت هواپیما را فعال و غیرفعال کنید تا مشکل حل شود.

اگر به هر دلیلی با انجام کارهای ذکر شده موفق نشدید پیغام را از بین ببرید، تلفن خود را یکبار خاموش و روشن کنید تا تلفن دوباره با شرکت مخابراتی‌تان ارتباط برقرار کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *