سیستم عامل

اپل در آپدیت iOS 17.4 به برنامه‌های تماس ویدئویی اجازه می‌دهد، واکنش‌ها را خاموش کنند

براساس گزارش منتشرشده، اپل به توسعه‌دهندگان برنامه‌های تماس ویدئویی اجازه می‌دهد تا ویژگی Reactions را بصورت پیش‌فرض خاموش کنند.

با انتشار آپدیت iOS 17، iPadOS 17 و macOS Sonoma می‌توانید در برنامه تماس‌های ویدئویی مانند FaceTime و سایر برنامه‌های کنفرانس ویدئویی، با حرکات دست جلوه‌های سه‌بعدی ایجاد کنید. این ویژگی برای بسیاری از کاربران که از آن غافل هستند، مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث شده اپل تصمیم بگیرد به توسعه‌دهندگان اجازه بدهد تا آن‌را بصورت پیش‌فرض در برنامه‌هایشان غیرفعال کنند.

دراین‌باره، امروز اپل تأیید کرد که در iOS 17.4 و iPadOS 17.4 به توسعه‌دهندگان برنامه‌های تماس تصویری اجازه می‌دهد تا ویژگی Reactions (واکنش‌ها) را بصورت پیش‌فرض در برنامه‌های خود غیرفعال کنند.

به‌گزارش مک‌روموس، توسعه‌دهندگان می‌توانند در آپدیت‌های iOS 17.4، iPadOS 17.4 و احتمالاً macOS 14.4 که انتظار می‌رود ماه مارس منتشر شوند، ازطریق یک API جدید، رفتار پیش‌فرض Reactions را در برنامه‌های خود کنترل کنند.

برای مثال، توسعه‌دهندگان برنامه کنفرانس ویدئویی Zoom می‌توانند بااستفاده از API جدید اپل برای غیرفعال کردن پیش‌فرض ویژگی Reactions در برنامه اقدام کنند. درمقابل اگر کاربران آیفون و آیپد بخواهند ازاین ویژگی استفاده کنند، باید بصورت دستی ویژگی Reactions را در مرکز کنترل (Control Center) فعال کنند.

درنظر داشته‌باشید که ویژگی Reactions در آپدیت iOS 17.4 بصورت پیش‌فرض روشن باقی می‌ماند، بنابراین همچنان در فیس‌تایم و برنامه‌هایی که از API استفاده نمی‌کنند بدون نیاز به‌هیچ مرحله دیگری کار می‌کنند.

ویژگی Reactions چگونه کار می‌کند؟

با انتشار آپدیت iOS 17، iPadOS 17 و macOS Sonoma، کاربران این امکان را دارند که در حین تماس‌های ویدئویی در برنامه فیس‌تایم و سایر برنامه‌های کنفرانس‌ویدئویی با استفاده از حرکات دست، صفحه را پر از جلوه‌های سه‌بعدی کنند.

مثلاً اگر کاربری دو انگشت شصت خود را به سمت بالا نگه دارد، صفحه جلوه آتش‌بازی را به خود می‌گیرد. یا مثلاً اگر با دستان خود دو علامت صلح ایجاد کنید، می‌توانید روی صفحه‌نمایش، کوفته مشاهده کنید.

البته بسیاری از کاربران از این ویژگی‌ها اطلاعی نداشته‌اند و درحین تماس‌های ویدئویی مهم و کاری ناخواسته باانجام این حرکات، لحظات ناخوشایندی را به ارمغان آورده‌اند. برای همین اپل تصمیم گرفت تا به توسعه‌دهندگان برنامه‌های تماس ویدئویی اجازه بدهد این ویژگی را بصورت پیش‌فرض در برنامه‌های خود غیرفعال کنند.

آیا تاکنون از ویژگی Reactions در دستگاه آیفون یا آیپد خود استفاده کرده‌اید؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *