سیستم عامل

گوگل، اندروید 15 را برای افراد کم‌بینا و فرار از شلوغی با یک حالت ساده عرضه می‌کند

براساس گزارش منتشرشده، ممکن است اندروید 15 برای افرادی که از شلوغی رابط‌کاربری فرار می‌کنند یا مشکل بینایی دارند یک حالت ساده معرفی کند.

به‌گزارش اندرویدسنترال، گوگل احتمالاً با اندروید 15 یک ویژگی جدید به‌نام حالت از پیش تعیین‌شده آسان (easy pre-set mode) را معرفی می‌کند. این ویژگی چیست و چه کارایی دارد؟ در ادامه باما همراه باشید.

سیستم‌عامل‌ها و دنیای فناوری هرروز درحال گسترش و کشف مرزهای جدید هستند. بااین‌حال، هستند افرادی که از این فضا دوری می‌کنند و علاقه‌ای به زرق‌وبرق آن ندارند و همه‌چیز را ساده دوست دارند. اکنون به‌نظر می‌رسد این مشکل رفع شده و گوگل چاره‌ای برای آن اندیشیده است.

میشال رحمان، حالت از پیش تعیین‌شده ساده را در نسخه بتای جدید QRP3 اندروید 14 پیدا کرده است. او می‌گوید این ویژگی برای افرادی که سادگی علاقه دارند یا مشکل بینایی دارند، بسیار مفید خواهد بود. ویژگی easy pre-set mode همه‌چیز را ساده نمایش می‌دهد؛ فونت‌ها و آیکون‌ها بزرگ می‌شوند، متن‌ها و ناوبری‌ها تغییر می‌کنند، کنتراست بیشتری می‌شود، همه‌چیز پررنگ‌تر می‌شود و حتی دکمه‌های ناوبری مفیدی به پایین صفحه اضافه می‌شوند.

مشاهده ویژگی easy pre-set mode در نسخه بتا QRP3 اندروید 14

درحالیکه این ویژگی در نسخه جدید بتا QRP3 اندروید 14 مشاهده شده، اما تصور می‌شود که گوگل آن‌را با اندروید 15 عرضه کند. اما هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست و این ویژگی در مراحل اولیه آزمایش قرار دارد و این احتمال وجود دارد که گوگل از معرفی آن صرف‌نظر کند.

نظرشما درباره ویژگی easy pre-set mode چیست؟ به‌نظر شما این اقدام گوگل می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد؟ لطفاً نظرات خودتان را باما و سایر کاربران رایااستور در میان بگذارید.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *