گجت

عینک هوشمند Oppo Air Glass 3 همان چیزی است که Google Glass همیشه می‌خواست باشد

براساس گزارش منتشرشده، اوپو عینک‌هوشمند واقعیت‌کمکی خود را معرفی کرده که به رویاهای گوگل بسیار شباهت دارد.

درجریان نمایشگاه MWC 2024، اوپو از نمونه اولیه عینک Oppo Air Glass 3 خود رونمایی کرد که به‌نظر می‌رسد کاملاً شبیه چیزی است که Google Glass در نهایت می‌توانست به آن تبدیل شود. در ادامه باما همراه باشید تا جزئیات و مشخصات این عینک واقعیت کمکی را بررسی کنیم.

مدتی است که اوپو نمونه اولیه عینک‌های «واقعیت کمکی» خود را تولید کرده و Air 3 سومین تکراری است که بطور عمومی به‌نمایش گذاشته می‌شود. یکی از ویژگی‌های جذاب این عینک هوشمند، قابلیت اتصال آن به هوش‌مصنوعی AndesGPT OPPO از طریق تلفن‌هوشمند است. این عینک می‌تواند متن، تصاویر، ویدئو و صدا را برای تفاسیر سناریوهای پیچیده کاربر درک کند. کاربر برای فعال‌کردن دستیار هوش‌مصنوعی، می‌تواند شقیقه عینک را خیلی ملایم فشار دهد تا به عملکردهای هوش‌مصنوعی روی عینک دسترسی پیدا کند.

عینک اوپو ایر گلس 3

مشخصات عینک هوشمند Oppo Air Glass 3

درحالیکه دو مدل قبلی ایر گلس و ایر گلس 2 به ترتیب 30 و 38 گرم وزن داشتند، اما مدل جدید ایر گلس 3 کمی سنگین‌تر است و 50 گرم وزن دارد. عینک جدید اوپو دارای یک موج‌بر رزینی خود ساخته با ضریب شکست 1.7 است که می‌تواند اثرات رنگین‌کمان را حذف کند. یکنواختی روشنایی صفحه‌نمایش بیش‌از %50 و حداکثر روشنایی چشم بیش‌از 1000 نیت است. گفته می‌شود عینک جدید ایر گلس 3 اوپو تجربه‌ای بسیار نزدیک به پوشیدن عینک‌های معمولی را ارائه می‌دهد که درعین‌حال، یک نمایشگر تمام رنگی با تنظیم خودکار روشنایی را نیز ارائه می‌دهد.

این مدل جدید دارای ابعادی به بزرگی 164.84x164x48.4 میلیمتر است که بدنه آن از آلیاژ منیزیم-لیتیوم ساخته‌شده و از یک ماده نایلون PA نیز برای شقیقه‌ها استفاده شده است. اوپو همچنین قصد دارد لنزهای نوری سفارشی را برای افرادی که به آن نیاز دارند، ارائه دهد.

عینک اوپو ایر گلس 3

درکنار عملکردهای هوش‌مصنوعی، عینک اوپو ایر گلس 3 از ویژگی‌هایی مانند پخش موزیک، تماس‌های صوتی، مرور تصاویر، نمایش اطلاعات و… پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود که با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در آینده، ویژگی‌هایی همچون تله‌پرومتر، ناوبری، تایمر، ترجمه، پیش‌نمایش سریع برای اطلاعات سلامتی و تناسب اندام به عینک افزوده می‌شوند. این عینک هوشمند، با استفاده از برنامه Air Glass، می‌تواند به تلفن‌های اوپو با سیستم‌عامل Color 13 به‌بالا متصل شود.

نظرشما درباره عینک واقعیت کمکی اوپو چیست؟

منبع
androidauthority

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *