موبایل

مفهوم نمایشگر تطبیقی موتورولا در نمایشگاه MWC 2024؛ گوشی تاشویی که به مچ‌دست می‌چسبد

براساس گزارش منتشرشده، موتورولا تلفن تاشو نمایشگر تطبیقی خود را در نمایشگاه MWC 2024 به نمایش گذاشت.

در اکتبر 2023 در دنیای فناوری لنوو بود که موتورولا از مفهوم نمایشگر تطبیقی خود رونمایی کرد. از آن‌زمان تاکنون فرصت نشده بود تااین محصول بررسی شود، اما اکنون موتورولا این مفهوم نمایشگر تطبیقی را در قالب یک تلفن تاشو که دور مچ دست قرار می‌گیرد را در نمایشگاه MWC 2024 معرفی کرده است.

گوشی تاشو جدید موتورولا

شاید بپرسید مفهوم نمایشگر تطبیقی موتورولا چیست؟ اگر بخواهیم خیلی ساده آن را بیان کنیم، باید آن را یک وسیله تاشو تشبیه کنیم که از طریق یک وسیله جانبی‌بند به مچ‌دست متصل می‌شود.

درحالت عادی مانند یک تلفن‌هوشمند معمولی با نمایشگری 6.9 اینچی به‌نظر می‌رسد و می‌توان از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کرد.

مفهوم نمایشگر تطبیقی موتورولا

این مدل برای اینکه به مچ‌دست شما متصل شود، از آهنربا استفاده می‌کند.

کارشناسان جی‌اس‌ام‌آرنا در تستی که روی این دستگاه مفهومی انجام داده‌اند، خم کردن آن‌را بسیار لذت‌بخش توصیف می‌کنند. آن‌ها این دستگاه را بسیار محکم می‌دانند و می‌گویند این مدل مفهومی حد توقف دارد و بیش‌ازحد خم نمی‌شود.

آن‌ها می‌گویند زمانیکه نمایشگر تطبیقی را به مچ‌دست متصل کرده‌اند، دستگاه خیلی سریع به مچ‌دست آن‌ها متصل شده و آهنربا کارش را به‌خوبی انجام داده است؛ اما آن‌ها احساس راحتی نداشته‌اند و مچ‌دستشان خسته شده است. نکته جالب دیگری که وجود دارد، برای بازکردن دستگاه از مچ، به فشار یا ضربه زیادی نیاز نیست.

مفهوم نمایشگر تطبیقی موتورولا

درخصوص رابط‌کاربری گفته می‌شود آنقدری هوشمند است که تشخیص می‌دهد چه زمانی درحالت مچ دست قرار دارد. زمانیکه دستگاه مچ‌دست را تشخیص می‌دهد، یک ویجت ساعت بزرگ را در قسمت بالایی نمایش می‌دهد. از معایب نمایشگر درحالت مچ‌دست می‌توان اینگونه عنوان کرد که رابط به‌سمت طرفین کشیده می‌شود اما بسیار محدود. دراین حالت نمی‌توان از برنامه‌ها استفاده کرد، ویجت‌ها دردسترس نیستند و بیشتر آن‌ها برای نیمه‌صفحه بهینه نشده‌اند.

درنظر داشته‌باشید که این یک مفهوم است و نباید انتظار داشت که به‌این زودی‌ها وارد بازار شود. نظرشما درباره مفهوم نمایشگر تطبیقی موتورولا چیست؟

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *