موبایل

نمونه اولیه تلفن رول‌شونده تکنو در MWC 2024 مشاهده شد + تصاویر

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر گوشی رول‌شونده تکنو با نام فانتوم اولتیمیت را مشاهده کنید.

سال گذشته بود که تکنو مفهوم تلفن رول‌شونده‌ای را به‌نام فانتوم اولتیمیت ارائه کرد. درحالی‌که درآن زمان این فقط یک مفهوم بود، اما این شرکت اولین نمونه واقعی تلفن رول‌شونده خود را به نمایشگاه MWC 2024 آورده است.

براساس گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، شاید هرگز تلفن جدید فانتوم اولتیمیت به بازار خرده‌فروشی نرسد، اما درحال‌حاضر به یک محصول واقعی تبدیل شده است. این مدل با یک صفحه‌نمایش 6.55 اینچی شروع می‌شود که در لبه سمت‌چپ دستگاه قرار می‌گیرد. زمانیکه دکمه را فشار می‌دهید، دستگاه شروع به پهن‌شدن می‌کند تا اندازه نمایشگر آن به 7.11 اینچ برسد. برای اینکه تلفن بطور کامل باز شود، 1.3 ثانیه زمان نیاز است.

یک نمایشگر دوم در پشت دستگاه وجود دارد که در حقیقت همان نمایشگر اول است که رول شده است. نمایشگر جمع‌شده، پشت یک پنجره شیشه‌ای قرار می‌گیرد که باعث می‌شود از آسیب‌دیدن آن جلوگیری شود.

با ظهور گوشی‌های تاشو، اندروید مجبور به پشتیبانی بهتر از صفحه‌نمایش‌هایی شده که اندازه و نسبت‌ابعاد آن‌ها بصورت ناگهانی تغییر می‌کند. تلفن Phantom Ultimate تکنو دراین نمایشگاه ثابت کرد که رابط‌کاربری و برنامه‌ها پس‌از بزرگ‌شدن و کوچک‌شدن صفحه‌نمایش به‌خوبی تنظیم می‌شوند و می‌توان از آن‌ها بدون مشکل استفاده کرد.

این دستگاه 9.93 میلی‌متر ضخامت دارد که اگر قبلاً بود، از بسیاری از تلفن‌های تاشو باریک‌تر بود. البته برخی از مدل‌های تاشو افقی نیز هم‌اکنون تقریباً کمتراز 10 میلیمتر ضخامت دارند.

درحالیکه تکنو مشغول آزمایش تلفن‌های رول‌شونده می‌باشد، دو گوشی تاشو فانتوم V فلیپ و فانتوم V فولد را در بازار دارد. مهندسان این شرکت به‌دنبال ایده‌های جدید برای گوشی‌های تاشو خود هستند. یکی از مواردی که آن‌ها به آن دست پیدا کرده‌اند، صفحه اصلی تاشو بدون حاشیه است؛ این حالت مربوط‌به نحوه اتصال شیشه فوق‌العاده نازک (UTG) به‌تلفن است که به سازنده اجازه می‌دهد حاشیه دور صفحه‌نمایش را کوچک و نسبت صفحه‌به‌بدنه بهتری را ارائه بدهد.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *