خودرو

کاهش ۶۴ درصدی شکایات؛ ایران‌خودرو مسیر تازه‌ای در فروش خودرو باز کرد

خالی‌فروشی خودروسازان موجب اعتراض مشتریان شد؛ ایران‌خودرو با تغییر مدیریت شکایات را ۶۴٪ کاهش داد.

خلاصه خبر
  • خودروسازان با فروش خودروهای غیرواقعی برای تأمین نقدینگی، مشتریان را با تأخیرهای طولانی مواجه کرده‌اند و این موضوع اعتراضات گسترده‌ای را رقم زده است. سازمان بازرسی کل کشور آینده‌فروشی یکی از خودروسازان را عامل تعهدات انباشته دانسته است. در مقابل، ایران‌خودرو با تغییر مدیریت، افزایش تولید و رویکرد تازه به مشتری توانسته شکایات را ۶۴ درصد کاهش دهد و تعهدات معوق خود را تقریباً به صفر برساند. این شرکت همچنین فراخوانی رایگان برای تعویض قطعه سیستم گرمایشی ۲.۶ میلیون دستگاه از خانواده پژو و رانا صادر کرده است که حتی خودروهای تولید ۲۴ سال گذشته را نیز شامل می‌شود.

خودروسازان برای تأمین منابع مالی با «خالی‌فروشی» اقدام به فروش محصولاتی کرده‌اند که وجود خارجی ندارند و همین موضوع باعث تأخیر چندماهه و حتی چندساله در تحویل خودرو به مشتریان شده است.

این وضعیت موجب اعتراض گسترده حواله‌داران و تجمع مقابل وزارت صمت شده است. سازمان بازرسی کل کشور نیز اعلام کرده آینده‌فروشی یکی از خودروسازان به تعهدات انباشته تبدیل شده و ادامه فعالیت آن را دشوار کرده است.

در این میان ایران‌خودرو از کاهش شکایات خبر داده و اعلام کرده تعداد پرونده‌های شکایت از ۴۹ هزار در نیمه نخست سال گذشته به کمتر از ۱۸ هزار در شش ماهه ابتدایی امسال رسیده است؛ یعنی کاهش ۶۴ درصدی.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد تعهدات معوق ایران‌خودرو از بیش از ۳۰ هزار دستگاه در آبان ۱۴۰۳ به حدود ۳ هزار دستگاه در آبان امسال رسیده است. مدیریت جدید این شرکت با تغییر رویکرد مالی، افزایش تولید و نگاه تازه به مشتری توانسته وضعیت را بهبود دهد. نمونه اخیر این تغییر رویکرد، فراخوان رایگان برای تعویض قطعه سیستم گرمایشی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه از خانواده پژو ۲۰۷، ۲۰۸ و رانا است که حتی خودروهای تولید ۲۴ سال گذشته را نیز شامل می‌شود.

لینک‌های بیشتر:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *