سیستم عامل

مایکروسافت Copilot در ماه آوریل به OneDrive می‌آید

براساس گزارش منتشرشده، هوش‌مصنوعی Copilot در ماه آوریل به وان‌درایو اضافه می‌شود.

در اکتبر سال گذشته بود که مایکروسافت تجربه وان‌درایو با قابلیت‌های هوش‌مصنوعی Copilot را به‌نمایش گذاشت. اکنون این شرکت اعلام کرده که این تجربه درنهایت دسترس همه افرادی قرار می‌گیرد که از حساب‌های کاری و تحصیلی مایکروسافت 365 و مجوز Copilot برای مایکروسافت 365 برخوردار هستند.

به‌گزارش mspoweruser، هوش‌مصنوعی Copilot در OneDrive می‌تواند چندین کار اعم‌از سوال پرسیدن و پاسخ‌دادن در مورد یک فایل خاص یا خلاصه کردن یک فایل بدون نیاز به خواندن همه آن را انجام دهد. گفته می‌شود مایکروسافت در ماه مارس اعلام می‌کند که می‌توانید خلاصه‌های ایجاد‌شده توسط Copilot را در اعلان‌های اشتراک‌گذاری اسناد دریافت کنید.

Copilot در OneDrive مانند اکثر دستیاران هوش‌مصنوعی، بسیار قدرتمند است. این دستیار هوشمند می‌تواند به‌شما کمک کند تا اسناد را بهبود ببخشید. برای مثال، مایکروسافت می‌گوید که می‌توانید از Copilot سوال بپرسید که چه پیشنهادهایی برای بهبود deck /new-sales-process.ppt داری؟

Copilot در نمایشگر فایل

Copilot با انواع فایل‌های ذخیره‌شده در وان‌درایو اعم‌از فرمت اسناد اداری سنتی، PDF، فایل‌های وب و حتی فرمت‌های OpenDocument سازگار است. نکته دیگری که وجود دارد، هوش‌مصنوعی Copilot از زبان‌های مختلف انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی و حتی چینی پشتیبانی می‌کند. طبق این گزارش، در ماه مارس و آوریل زبان‌های بیشتری از مانند کره‌ای و عربی نیز به لیست زبان‌های پشتیبانی‌شده این هوش‌مصنوعی اضافه خواهند شد.

درآخر این ویژگی‌ها فقط برای کسانی‌است که از حساب‌های کاری یا تحصیلی مایکروسافت 365 استفاده می‌کنند. مشتریانی که از حساب‌های شخصی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از این ویژگی‌ها بهره‌ای ببرند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *