نسل جدید داچیا ساندرو استپوی در راه است؛ رندر دیجیتالی منتشر شد
نسل جدید داچیا ساندرو استپوی با طراحی تازه و نسخه هیبریدی در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد؛ رقیب تایگو.

- داچیا در حال آمادهسازی نسل جدید ساندرو استپوی برای عرضه در سال ۲۰۲۸ است. این مدل با طراحی کاملاً جدید، چراغهای Y-شکل، جلوپنجره باریک و پیشرانههای متنوع از جمله نسخه هیبریدی ۱۵۵ اسب بخاری وارد بازار خواهد شد. رندرهای منتشرشده نشاندهنده تغییرات گسترده در ظاهر خودرو هستند. ساندرو استپوی جدید قرار است با فولکسواگن تایگو رقابت کند؛ مدلی که با کاهش ۶ درصدی فروش در اروپا مواجه شده است
داچیا، برند اقتصادی زیرمجموعه رنو، در حال آمادهسازی نسل جدید ساندرو استپوی برای عرضه در سال ۲۰۲۸ است. این شاسیبلند کامپکت که در بسیاری از بازارها بهعنوان نسخه کراساوور ساندرو شناخته میشود، قرار است با طراحی کاملاً جدید، پیشرانههای متنوع و نسخه هیبریدی وارد رقابت با فولکسواگن تایگو شود؛ مدلی که در برخی کشورها با نام نیووس شناخته میشود.
طراحی آیندهنگر و زبان بصری تازه
اگرچه تصاویر رسمی نسل جدید ساندرو استپوی هنوز منتشر نشدهاند، اما رندرهای دیجیتالی منتشرشده توسط نشریه Motor.es نشان میدهند که داچیا قصد دارد طراحی این مدل را بهطور کامل متحول کند. در این رندرها، ساندرو استپوی جدید با کاپوتی شیبدار، خطوط برجسته، چراغهای جلو با الگوی Y-شکل و جلوپنجره باریکتر با نوار نوری دوگانه دیده میشود. لوگوی جدید داچیا در مرکز جلوپنجره قرار گرفته و سپر جلو دارای ورودی هوای ششضلعی بزرگ و دریچههای باریک عمودی در دو طرف است.
در نمای جانبی، دستگیرههای مخفی در عقب و قاب آینههای مشکی، ظاهری مدرن و مینیمال به خودرو بخشیدهاند. اگرچه نمای عقب در رندرها مشخص نیست، اما احتمالاً چراغهای عقب از طراحی داستر الهام خواهند گرفت. این مدل از نظر ابعاد، کوچکتر از داچیا داستر خواهد بود و در کلاس کراساوورهای شهری جای میگیرد.
بیشتر بخوانید: هوندا پاسپورت ۲۰۲۶ با طراحی جعبهای، فروش را %75 افزایش داد
پیشرانههای متنوع؛ از توربو تا هیبرید
داچیا قصد دارد نسل جدید ساندرو استپوی را با ترکیبی از پیشرانههای فعلی و سیستمهای جدید عرضه کند. مدل پایه همچنان از موتور ۱ لیتری توربو TCe با توان ۱۱۰ اسب بخار و گیربکس دستی بهره خواهد برد. نسخه Eco-G 120 نیز با موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس دستی یا دوکلاچه اتوماتیک عرضه میشود.


اما نقطهعطف این نسل، معرفی نسخه هیبریدی با خروجی کلی ۱۵۵ اسب بخار است. این سیستم شامل یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۹ اسب بخار، یک موتور الکتریکی کششی، یک استارتر-ژنراتور و یک باتری ۱.۴ کیلوواتساعتی خواهد بود. این ترکیب، امکان رانندگی تمامبرقی در مسیرهای شهری را فراهم میکند و مصرف سوخت را بهطور قابل توجهی کاهش میدهد.
بیشتر بخوانید: تسلا مدل Y استاندارد معرفی شد؛ نسخه اقتصادی با قیمت ارزانتر
رقابت با فولکسواگن تایگو؛ نبرد در کلاس کراساوورهای اقتصادی
نسل جدید ساندرو استپوی قرار است مستقیماً با فولکسواگن تایگو رقابت کند؛ مدلی که در بازار اروپا با فروش ۵۲۸۵۵ دستگاه در هشت ماه نخست سال جاری، با کاهش ۶ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده است. این افت فروش، فرصت مناسبی برای داچیا فراهم کرده تا با طراحی تازه، قیمت رقابتی و نسخه هیبریدی، سهم بیشتری از بازار کراساوورهای اقتصادی را تصاحب کند.





