خودرو

نفس‌های پژو پارس به شماره افتاد؛ فقط چند هفته از عمر این اتومبیل محبوب باقی مانده است!

آخر خرداد تولید پژو پارس برای همیشه متوقف می‌شود.

اواخر شهریورماه سال گذشته بود که خبری مبنی‌بر توقف تولید پژو پارس منتشر شد. این خبر از این‌رو منتشر شد که گفته میشد پژو پارس، اتومبیلی به‌روز نیست و نمی‌تواند استانداردهای 85 گانه را دریافت کند.

بعد از این خبر، تصمیم گرفته شد که خط تولید این خودرو محبوب در اواسط اسفندماه سال 1402 بصورت کامل متوقف شود، اما ایران‌خودرو مهلتی سه‌ماهه گرفت تا بتواند سفارش مشتریان را تحویل دهد.

حالا به‌نظر می‌رسد که پژو پارس در آخر خط قرار دارد و گزارش‌ها حکایت از این دارد که 31 خردادماه 1403، خط تولید این محصول پرطرفدار برای همیشه متوقف و از سبد محصولاتی ایران خودرو حذف می‌شود. پیش‌تر فقط سورن پلاس را بعنوان جایگزین پژو پارس معرفی می‌کردند، اما به‌تازگی دو محصول پژو 207 و تارا را هم بعنوان نامزدهای جایگزینی پژو پارس معرفی کرده‌اند.

با حذف پژو پارس از سبد محصولاتی ایران‌خودرو، این شرکت دیگر اتومبیلی که ناقض استانداردهای 85 گانه باشد را نخواهد داشت و این می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای شرکت محسوب شود. حال باید دید در انتهای ماه، کدام یک از سه محصول سمند سورن پلاس، پژو 207 و تارا بعنوان جایگزین پژو پارس انتخاب می‌شوند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید