رایااستور مگ

جدیدترین مک بوک اپل 2024 + معرفی 4 مک‌بوک بی‌نظیر

در این مقاله به جدیدترین مک بوک اپل 2024 همراه با معرفی 4 مکبوک بینظیر، و ویژگی های هریک میپردازیم.

جدیدترین مک بوک اپل 2024 به بازار آمده است و همه طرفداران اپل عاشق ‎اش شده‎ اند. مک بوک‎ها لپ تاپ‎های بسیار سبک برند اپل هستند که بر خلاف همه لپ تاپ‎های بازار با سیستم عامل ios کار می‎کنند. کار با محصولات اپل محدودیت‎های خاص خودش را دارد؛ چون سیستم عامل آن در نصب و استفاده از برخی نرم‎افزارها انعطاف لازم را ندارند؛ با این حال به علت مزیت‎هایی مثل پایین بودن امکان ویروسی شدن، سبک بودن، شارژدهی مناسب و … افراد زیادی طرفدار اپل و محصولات گران قیمت آن هستند. از سال 2006 که مک بوک ‎ها وارد بازار شدند مدام تغییر کردند تا الان که در سال 2024 هستیم و باز هم اپل با رونمایی از مک بوک ایر جدیدش بازار رقابت لپ تاپ‎ها را داغ کرده است. شما هم درمورد جدیدترین مک بوک اپل 2024 کنجکاو هستید؟ در ادامه این مطلب می‎خواهیم درمورد جدیدترین مک بوک ایر اپل 2024صحبت کنیم و 4 مک بوک بی‎نظیر دیگر اپل را بررسی کنیم.

مک بوک ایر M3 جدیدترین مک بوک اپل 2024

در ماه مارس با رونمایی از مک بوک ایر M3 تجربه‎ای جدید از سرعت و قدرت وارد بازار لپ تاپ شد. در بین سری‎ مک بوک ایر، این لپ تاپ با پردازنده M3 که ساخت خود شرکت اپل است از دیگر محصولات اپل قدرتمندتر است. مک بوک ایر M3 با دو سایز 13 و 15 اینچ در حالی که به طور کامل برنامه‎های هوش مصنوعی را پوشش می‎دهد وارد بازار شد. در ادامه می‎خواهیم به بررسی همه امکانات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری جدیدترین مک بوک اپل 2024 بپردازیم.

مک بوک ایر M3 جدیدترین مک بوک اپل 2024

پردازنده و رم

ابتدا که اپل اعلام کرد از این به بعد می‎خواهد پردازنده اینتل را کنار بگذارد و پردازنده‎ای که خودش ساخته را استفاده کند همه در حدس گمان بودند که آیا موفق می‎شود یا خیر؟ تا اینکه با استفاده از پردازنده M1 همه پی بردند که این پردازنده قدرتمند و عالی است. حالا در جدیدترین مک بوک اپل 2024 از پردازنده M3 استفاده شده که قدرتمندترین است. پردازنده M3 در کنار رم 24 گیگ باعث شده سرعت پردازش و پاسخ مک بوک ایر بسیار عالی باشد.

حافظه و باتری

مک بوک ایر M3 دارای دو ترابایت حافظه است که به شما امکان می‎دهد با خیال راحت هر چیز را که می‎خواهید در لپ تاپ خود داشته باشید. در کنار حافظه زیاد، اپل از یک باتری 6/52 وات قابلیت 18 ساعت شارژدهی را دارد که برای کار در بیرون از خانه بسیار عالی است.

صفحه نمایش و اتصالات

گرافیست‎ها عاشق جدیدترین مک بوک اپل 2024 می‎شوند؛ چون در مک بوک ایر M3 وضوح نمایشگر آن به نسبت سری‎های قبلی دو برابر شده. کیفیت بالای صفحه نمایش با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۸۶۴ برای مدل 15 و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ در مدل 13 اینچی کیفیت بسیار بالایی دارد. در کنار کیفیت بالای صفحه نمایش جدیدترین مک بوک اپل 2024 علاوه بر اتصالات مشابه سری‎های قبلی، می‎تواند از دو نمایشگر خارجی پشتیبانی کند.

جنس بدنه

مک بوک ایر M3 از جنس آلمینیوم ساخته شده که باعث شده بسیار مقاوم و در عین حال سبک باشد.

در کنار مزایای بسیار عالی، مک بوک ایر M3 قیمت بالایی دارد؛ به همین دلیل در ادامه چند مدل از مک بوک‎های اپل را معرفی می‎کنیم تا برای انتخاب گزینه‎های بیش‎تری را داشته باشید.

مک بوک پرو M2

سال 2023 با محصولات بی‎نظیر اپل سپری شد. مک بوکی که با ضخامت 17 میلی متری بسیار باریک است. این مک بوک از آلمینیوم ساخته شده و به همین دلیل مقاوم و سبک است. از سری مزیت‎های مک بوک پرو M2 می‎توان به تراشه M2 پرو اپل اشاره کرد که سرعت و قدرت بالایی دارد. بهترین محصول اپل در سری مک بوک‎های پرو دارای 1 ترابایت حافظه SSD فضای بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات به شما می‎دهد. رم 16 گیگی مک بوک پرو 16 اینچی به همراه شارژدهی 15 تا 20 ساعت این مک بوک را بسیار پرطرفدار کرده است. صفحه نمایش با رزولوشن 3456 در 2234 با پوشش 1 میلیارد رنگ هم در کنار دیگر امکانات این مک بوک را به یک مک بوک عالی تبدیل کرده است. این مک بوک نسخه 14 اینچی هم دارد که برای افرادی که وزن پایین می‎خواهند مناسب است.

مک بوک ایر M2

سال 2022 یک مک بوک بی نقص به بازار آمد که برای اکثر کاربران بسیار مناسب است. مک بوک ایر M2 در دو سایز 6/13 و 15 اینچی تولید شد. کیفیت صفحه نمایش این مدل 2560 × 1664 است و جزو سبک‎ترین و باریک‎ترین محصولات اپل است. مک بوک ایر M2 دارای رم 8 گیگ است که تقریبا قدیمی به حساب می‎آید؛ اما کنار تراشه قدرتمند M2 برای اکثر کارها مناسب است. 256 گیگ حافظه SSD هم در اختیار شما قرار دارد. 16 ساعت شارژدهی در کنار سبک بودن باعث شده مک بوک ایر M2 برای افرادی که نیاز به حمل و نقل لپ تاپ دارند بسیار مناسب باشد.

مک بوک ایر M2

مک بوک پرو M3

استفاده از تراشه M3 مختص به جدیدترین مک بوک اپل 2024 نیست؛ بلکه در مدل مک بوک پرو 2023 هم از این تراشه استفاده شده است. تفاوت مک بوک پرو M3 با مک بوک پرو M2 علاوه بر تراشه در شارژدهی است؛ مک بوک پرو M3 تا 24 ساعت شارژدهی دارد. مک بوک پرو M3 2023 پر قدرت و با کیفیت بالا است که مدل رم 8 و حافظه 266 آن جزو محصولات با کیفیت و ارزان اپل محسوب می‎شود.

مک بوک پرو M3 Max

مک بوک پرو M3 Max برای حرفه‎ای ها است. مک بوک پرو M3 Max می‎تواند تا 128 گیگ رم داشته باشد که به درد کاربران عادی نمی‎خورد و برای انجام کارهای مهندسی، گرافیکی و بازی‎های سنگین بسیار عالی است. رم 128 بالاترین ظرفیت رم بین محصولات اپل است. پردازنده M3 Max هم بهترین پردازنده فعلی شرکت اپل است. این مک بوک 16 اینچی با کیفیت صفحه نمایش بسیار بالا، شارژدهی طولانی مدت، تراشه بسیار قدرتمند M3 Max و ظرفیت رم بسیار بالا به همراه حافظه بسیار زیاد یکی از بهترین محصولات اپل برای حرفه‎ای‎ها است.

مک بوک پرو M3 Max

مک بوک‎های اپل قابلیت شخصی سازی دارند و شما می‎توانید بنابر نیاز خود رم یا حافظه دستگاه را به شرکت سفارش بدهید. محصولات اپل همیشه جزو محصولات گران قیمت بازار بودند. جدیدترین مک بوک اپل 2024 مک بوک ایر M3 هم به خاطر مشخصات عالی خود محصول گران قیمتی است؛ اما اگر توانایی خرید آن را دارید بسیار با کیفیت و عالی است.

منبع: source-computer.com

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید