سیستم عامل

آپدیت iOS 17.4 اپل احتمالاً هفته آینده منتشر می‌شود

براساس گزارش منتشرشده، برای هفته آینده احتمالاً اپل نسخه نهایی آپدیت iOS 17.4 را منتشر می‌کند.

اپل از ماه گذشته نسخه بتا iOS 17.4 را در دسترس توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا قرار داده است. گفته می‌شود این آپدیت جدید، تغییرات قابل‌توجهی مانند App Marketplaces را به‌همراه خواهد داشت. در حقیقت در آپدیت جدید، اپل خود را با قوانین اتحادیه اروپا همگام می‌کند.

یکی از کاربران در شبکه‌اجتماعی X از تغییرات اپل در اپ‌استور صحبت می‌کند. او می‌گوید اپل به‌آرامی آماده می‌شود تا در اپ‌استور تغییراتی اعمال کند و بصورت رسمی از App MarketPlaces پشتیبانی کند. App MarketPlaces به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های سازگار با iOS 17.4 را از فروشگاه‌های شخص ثالث نصب کنند. گفته می‌شود که اتحادیه اروپا تاریخ 6 مارس 2024 را آخرین مهلت شرکت‌های فناوری برای تبعیت از DMA اعلام کرده است.

اپل قبلاً هم اذعان کرده بود که این قوانین باب میل او نیستند و او مجبور است از آن‌ها پیروری کند. بااین قوانین جدید اتحادیه اروپا، اپل مجبور شده تا به کاربران آیفون اجازه دهد برنامه‌های را از فروشگاه‌هایی به‌جزء اپ‌استور نصب کنند که با iOS 17.4 سازگاری داشته باشند. همچنین مرورگرها دیگر مجبور نیستند از موتور WebKit اپل استفاده کنند و می‌توانند موتور خود را داشته باشند.

iOS 17.4 RC

اصولاً اپل برای اینکه مطمئن شود همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود، چند روز قبل از انتشار نسخه رسمی، نسخه‌های RC را منتشر می‌کند. 9to5mac می‌گوید اگر اپل فردا نسخه iOS 17.4 RC را برای آزمایش‌کنندگان بتا منتشر کند، احتمالاً نسخه نهایی دوشنبه یا سه‌شنبه هفته آینده منتشر می‌شود.

ویژگی‌های iOS 17.4 برای کاربران غیر اتحادیه اروپا

آپدیت iOS 17.4 برای کاربرانی که در اتحادیه اروپا قرار ندارند نیز ویژگی‌های جدیدی به‌همراه خواهد داشت. بعنوان مثال: آپدیت جدید، محافظت از دستگاه سرقت‌شده را با یک گزینه جدید بهبود می‌بخشد تا نه فقط در مکان‌های ناشناخته، بلکه همیشه به تأخیر امنیتی نیاز داشته باشد. همچنین ایموجی‌های جدید، رونویسی‌ها در پادکست‌های اپل و پیشرفت‌هایی را در CarPlay اضافه می‌کند.

انتظار می‌رود که اپل همراه با آپدیت iOS 17.4، آپدیت‌های tvOS 17.4، watchOS 10.4 و macOS Sonoma 14.4 را نیز منتشر کند.

محمد ترکاشوند

نویسنده و سردبیر رایااستور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید